نظرسنجی

نتیجه دربی سرخابی را پیش بینی کنید؟
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۳
۰ |
۰
کلوب| مکافات سیتیزن‌ها در نبود رودری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در تاکتیکی‌ترین، جذاب‌ترین و البته جنجالی‌ترین دیدار هفته لیگ برتر منچسترسیتی در خانه خود برابر آرسنال از باخت در آخرین لحظات فرار کرد.

با تساوی سیتی و آرسنال، شاگردان پپ همچنان به رکورد نباختن در خانه ادامه می‌دهند. اما فارغ از حواشی و نتیجه بازی آن چیزی که از همین حالا افکار پپ را مغشوش و او را حسابی بهم ریخته، مصدومیت رودری و شاید اعلام پایان فصل برای او از همین حالا باشد.

برای درک اهمیت حضور رودری برای گواردیولا باید به ثانیه‌های آغازین این دیدار رجوع کنیم. کای‌هاورتز پای رودری را هدف گرفت، رودری به بازی برگشت اما واکنش پپ به این صحنه جالب بود. او دستانش را بر روی سر خود قرار داد و فکر می‌کرد که کار رودری در چنین بازی مهمی، تمام شده ولی این تازه شروع داستان بود و رودری رباط صلیبی پاره کرد.

مصدومیت او و آمدن متئو کواچیچ سبب شد تا آرسنال برای دقایق کوتاه نبض بازی را در اختیار بگیرد و خود را از زیر فشار سیتی در آن بازه زمانی خارج کند. تاثیر نبود قلب تپنده تیم پپ به قدری زیاد بود که به محض بیرون رفتن پسر اسپانیایی میانه زمین از دست شاگردان پپ رفت.

گل اول آرسنال به سیتی حاصل اشتباهی بود که پپ ناخواسته به آن دچار شد. درست است که کواچیچ مهره قابل اعتمادی در ترکیب سیتیزن‌ها محسوب می‌شود اما کیفیت رودری را به هیچ وجه ندارد وهافبک لاروخا چند سر و گردن بالاتر از هافبک کروات در زمین بازی می‌کند.

وقتی رودری از زمین بازی خارج شد، توپچی‌های لندن موفق شدند به اصطلاح اهالی فوتبال تا حد زیادی بالا آمدند و با تعداد نفرات بیشتری وارد فاز هجومی شدند. نبودن رودری اثرش را خیلی زود نشان داد و فضای خالی پشت باکس سیتی و یارگیری و جاگیری اشتباه متئو کواچیچ در داخل محوطه، علتی شد تا بازیکنی همانند ریکاردو کالافیوری به عنوان یک دفاع میانی، دقیقا در پشت محوطه شاگردان پپ بدون هیچ دردسری با یک ضربه استثنایی، دروازه ادرسون را به زیباترین شکل ممکن باز کند.

حتی آمار و ارقام هم گواهی می‌دهند که سیتی با رودری و بدون رودری تیم کاملا متفاوتی در زمین است. منچسترسیتی در پنجاه و دو بازی خود با رودری تنها یک شکست را تجربه کرده؛ این در حالی است که تیم پپ بدون حضور بهترین بازیکن یورو ۲۰۲۴ در ترکیب خود در ۱۳ بازی ۴ باخت به ثبت رسانده است.

هنوز میزان مصدومیت و زمان دوری او از میادین مشخص نیست ولی اکثر رسانه‌ها متفق القولند که فصل برای رودری در همین بازی پنجم پریمر لیگ به اتمام رسیده و پپ باید یک فصل سخت و دشوار را بدون رودری بگذراند.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دربی سرخابی را پیش بینی کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی