مبلغ قرارداد کاپیتان از همه کمتر است!/ نقشه گاریدو برای مهار ستاره استقلال/ اولین بازی مهری، یامگا و استقلال برای گاریدو تجربه شد!
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

در شماره امروز روزنامه خبرورزشی این مطالب را می‌خوانید.

به گزارش خبرورزشی، روزنامه خبرورزشی هنوز جایگاه خود روی کیوسک و در دل هواداران ورزش حفظ کرده است. سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ در شماره ۷۷۷۵ این روزنامه می توانید این مطالب را بخوانید؛

محکومیتی که برای استقلال سودمند است

یادداشتی از استقلال، «استقلال پیش از دربی استقلال خوبی نیست. اول اینکه در ۴ بازی انجام داده از ۱۲ امتیاز ممکن ۵ امتیاز اندوخته و به عبارت ساده تر ۷ امتیاز را از دست داده و در همان شروع از کورس قهرمانی عقب افتاده است. از سویی تیم این فصل همانند فصل گذشته و حتی در دوره ریکاردو ساپینتو درگیر دعوای سرمربی و مدیر عامل است! و به این ها مشکلات مالی باشگاه را هم اضافه کنید که با وجود واگذاری به هلدینگ خلیج فارس در فصل جاری موفق به پرداخت قسط اول قرارداد به بازیکنان نشده است.

استقلال اکنون در شرایطی است که محکوم به برد است. به واقع در تنگنایی قرار گرفته که تنها برد می تواند کادر فنی و آبی ها را از این شرایط نجات دهد...»

عبدالعلی چنگیز: استقلال اگر اولین تیم پر مهره لیگ نباشد، قطعاً دومین تیم است

عبدالعلی چنگیز مهاجم اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی از وضعیت تیمش در آستانه دربی گفت...

  • متاسفانه زمان خوبی برای حل مشکلات داخلی استقلال انتخاب نشد. البته من نمی‌خواهم بگویم چه کسی در این زمینه مقصر است یا اشتباهات را گردن فرد خاصی بیندازم
  • کسی که قرار است به مدیرعامل باشگاه مشاوره بدهد و او را در زمینه پیشبرد اهدافش راهنمایی کند هرگز در چنین وضعیتی که استقلال به حساس‌ترین بازی خودش رسیده اوضاع آرام تیم را بر هم نمی‌ریزد.
  • کاش جواد نکونام هم سکوت می‌کرد و بعد از دربی هر حرفی داشت با هواداران مطرح می‌کرد. اگر جواد نکونام در این شرایط سکوت می‌کرد برای خودش و تیمش بهتر بود.
  • من فکر می‌کنم استقلال از همین بازی می‌تواند استارت موفقیت در این فصل را بزند.
  • ما از نظر نفری کم نداریم و یک تیم پر مهره را برای لیگ برتر جدید بسته‌ایم. استقلال اگر اولین تیم پر مهره لیگ نباشد قطعاً دومین تیم است.
  • کسب سه امتیاز در دربی دور از دسترس استقلال نیست.
  • استقلال نسبت به آن چیزی که در چنته دارد بازی‌های ضعیف‌تری را نشان داده که این اصلاً قابل قبول نیست. اما همین تیم می‌تواند با یک تاکتیک درست و شرایط بهتر نتایج خوبی بگیرد و استارت موفقیت‌هایش را از همین دیدار اول با پرسپولیس در دربی بزند.
  • متاسفانه هر چقدر ما فکر می‌کردیم استقلال امسال با شرایط آرام و بدون تنش مسابقات لیگ را شروع می‌کند کاملاً همه چیز برعکس شد.
  • پرسپولیسی که امسال در لیگ می‌بینیم یکی از بهترین پرسپولیسی‌هایی است که در این چند سال دیده‌ایم. یک تیم با نظم و انضباط که فوتبال را به خوبی ارائه می‌دهد

مبلغ قرارداد کاپیتان از همه پایین تر است!

باز هم از استقلال، «فصل گذشته یکی از ارکان موفقیت استقلال نمایش خوب سید حسین حسینی با ۱۸ کلین شیت در چارچوب دروازه بود. او در بازی های متعددی استقلال را از شکست نجات داد. اما کاپیتان تیم استقلال این فصل و دست کم در بازی های سپری شده نمایش متزلزلی در چارچوب دروازه داشته است. ۶ گل خورده در ۴ بازی لیگ بدین معنی است که میانگین گل خورده استقلال در هر بازی ۱.۵ گل است.

چرا سید حسین حسینی به یکباره این همه افت کرد؟  بدون شک یکی از دلایل می تواند اتفاقاتی باشد که برای او بعد از در آغوش کشیدن یک هوادار خانم در یکی از بازی های فصل گذشته رخ داد. این باور که باشگاه اعتماد لازم را به او نکرد یا به دلیل اتفاقات حاشیه ای علاقمند است او را کنار بگذارد و شاید هر دروازه بان دیگری جای سید حسین بود از این رفتار باشگاه ناراحت می شد!  نکته دیگری که از این باشگاه خبر می رسد این است که مبلغ قرارداد سید حسین از سوی باشگاه اصلاح نشده است...»

اولین بازی سعید مهری، یامگا و استقلال برای گاریدو تجربه شد!

خبری از پرسپولیس در آستانه دربی، «شنیده ها حکایت از آن دارد که طلسم بازی نکردن سعید مهری در تیم جدید خود پرسپولیس، روز چهارشنبه می شکند. سعید مهری که از زمستان لیگ بیستم تا زمستان لیگ بیست و سوم در استقلال حضور داشت و با سرمربی‌هایی چون فرهاد مجیدی، جواد نکونام و ریکاردو ساپینتو کار کرد، پس از حضور در تیم آپوئل قبرس با پیشنهاد پرسپولیس بار دیگر به لیگ برتر ایران بازگشت. سرمربی اسپانیایی در ۲ بازی گذشته پرسپولیس، مهری را از لیست خط زد واو نتوانست حتی روی نیمکت بنشیند.

حالا از اردوی سرخپوشان تهرانی خبر می رسد که تجربه مثبت کوین یامگا در بازی با تیم سابقش استقلال باعث شده که گاریدو به فکر استفاده از سعید مهری بیفتد. کوین یامگا در این مسابقه با توجه به دوری چند ماهه از فوتبال توانست نمایشی فراتر از انتظارات نشان دهد و یکی از بهترین بازیکنان حاضر در میدان شهید وطنی بود و ستاره زمین لقب گرفت...»

نقشه گاریدو برای مهار ستاره استقلال !

خبری دیگر از پرسپولیس، «با نظر خوان کارلوس گاریدو، قرار است میلاد محمدی مدافع چپ پرسپولیس مأمور مهار رامین رضاییان در سمت راست آبی ها شود.

در فصل جاری و رقابت های لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا، استقلال در ۵ بازی روی هم رفته ۹ گل زد که سهم رامین رضاییان ۴ گل و یک پاس گل بود. عملکردی که باعث شده او خیلی زود نزد هواداران استقلال محبوب شود. حالا مهار رامین رضاییان بدون شک یکی از دغدغه های اصلی خوان کارلوس گاریدو سرمربی تیم پرسپولیس است. از تمرینات پرسپولیس خبر می رسد که سرمربی اسپانیایی از میلاد محمدی خواسته است که در دربی، سایه به سایه رامین رضاییان حرکت کرده و اجازه ارسال به او ندهد...»

حمید درخشان: سرمربی برنده می شود که شجاع دل باشد / امید عالیشاه برگ برنده بازی با استقلال است

یکی از مردانی که هرگز دربی را به عنوان سرمربی نباخته، حمید درخشان است. سرمربی سابق پرسپولیس با خبرورزشی صحبت کرد...

  • دربی یک بازی خاص و ویژه است اما من به دلایلی شانس برد پرسپولیس را بیشتر می دانم.
  • مهم ترین آن تجربه بیشتر بازیکنان پرسپولیس در دربی است. شما ببینید در ترکیب پرسپولیس گولسیانی، کنعانی زادگان، فرجی، ریگی، رفیعی، صادقی، عالیشاه، امیری، علیپور و ... تجربه خوبی از دربی دارند.
  • در آمادگی رامین رضاییان شکی نیست اما میلاد محمدی هم یک مدافع چپ باتجربه است. میلاد اگر خودش باشد می تواند از عهده مهار رامین رضاییان بربیاید.
  • اورونوف بازیکن تکنیکی و مهمی برای پرسپولیس است اما با وجود امید عالیشاه و وحید امیری من فکر می کنم جای خالی اورونوف پُر خواهد شد.
  • همه بازیکنان پرسپولیس خوب و باتجربه اند اما من فکر می کنم برگ برنده امید عالیشاه باشد.
  • علیپور را محسن بنگر در هتل به من معرفی کرد. زمانی که ۱۹ ساله بود و در راه آهن بازی می کرد. او را به پرسپولیس آوردیم و جوان ترین گلزن دربی لقب گرفت
  • به نظر من ضربات ایستگاهی استقلال خطرناک ترین حربه این تیم و جواد نکونام است.
  • به عنوان بازیکن فقط یک بار و همان بازی معروف سال ۱۳۶۲ را با  گل پرویز مظلومی باختم اما به عنوان سرمربی نه! هرگز نباختم. توجه داشته باشید که فرمانده زمین بازی دربی، سرمربی است. سرمربی تیم باید شجاع دل باشد و نترسد.
  • قبل از دربی اگر بازیکنی بترسد یا دچار استرس شود، سرمربی و کادرفنی متوجه می شوند. عکس آن هم صدق می کند و اگر سرمربی بترسد از تمرینات قبل دربی، شاگردانش متوجه شده و نزول خواهند کرد.
  • گاریدو مربی خوبی است و حتما هم مشاوران خوبی دارد که می دانند چگونه او را راهنمایی کنند اما اگر دست من باشد، پرسپولیس را در تمرینات هم تهاجمی ارنج می کنم.
  • یک برصفر پرسپولیس برنده خواهد شد. فکر می کنم امید عالیشاه یا علی علیپور گلزنان احتمالی پرسپولیس در این بازی باشند.

رئال‌مادرید هم لوگوی بارسلونا را حذف می‌کند؟

فرهاد اشراقی در سرمقاله نوشت: «رسانه رسمی استقلال لوگوی پرسپولیس را در آستانه دربی حذف کرده است! بامزه نیست؟ ۴ روز مانده به دربی مشاور مدیرعامل استقلال علیه سرمربی مصاحبه می‌کند، آن‌وقت رسانه باشگاه لوگوی رقیب را حذف می‌کند! یکی نیست بگوید استقلال با این همه مشکل و حواشی دشمن و رقیب می‌خواهد چه‌کار؟ نکته دیگر اینکه باید پرسید مگر در آستانه ال‌کلاسیکو، باشگاه رئال‌مادرید لوگوی بارسلونا را حذف می‌کند! کری خواندن اگر با رعایت خط قرمزها باشد، خیلی هم خوب است اما حذف لوگوی رقیب نه کری خواندن است و نه کمکی به تیم می‌کند...»

کدام بازیکن فرداشب «محبوب قلب‌ها» می‌شود؟

یادداشتی دیگر برای دربی، «در این دربی هم نقش ستاره‌ها می‌تواند مهم و برجسته باشد. البته در دربی‌های فصل گذشته که ستاره‌ای ندیدیم ولی به هر حال امید گاریدو و نکونام در بازی فرداشب به ستاره‌هایی است که تجربه بالایی دارند و به قول معروف مرد بازی‌های بزرگ هستند. در این میان نقش حسینی و گندوز بسیار مهم است اما گاریدو روی نفراتی چون عالیشاه، اورونوف و علیپور حساب خاصی باز کرده و از آن‌سو نکونام هم امیدوار است امثال رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی و ماشاریپوف بهترین روز خود را سپری کنند...»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی