نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
سرمربی تیم ملی از نیما عالمیان حمایت نکرد/ بخاطر او نپذیرفتم به قهرمانی آسیا بروم
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پدر نیما و نوشاد عالمیان گفت: نیما از اینکه قهرمانی آسیا، گزینشی قهرمانی جهان است اطلاع نداشت و نباید این بازیکن کلیدی را به راحتی خط می‌زدند.

رحمت عالمیان درباره‌ی اینکه نیما عالمیان مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ را از دست داد، بیان کرد: نیما و نوشاد در المپیک پاریس با آقای لطف‌اله‌نسبی به توافق رسیدند در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکنند تا میدانی به بازیکنان جوان هم داده شود و پشتوانه‌سازی هم انجام شود. خود من هم با آقای قارداشی رییس فدراسیون و حدادگر دبیر فدراسیون گفتم نیما و نوشاد دائم در مسابقات مختلف هستند و میدانی به بازیکنان جوان و امید هم بدهند تا آن‌ها سرخورده نشوند و برایشان ایجاد انگیزه شود.

او ادامه داد: نوشاد بعد از المپیک در فرانسه ماند اما نیما به ایران برگشت. دست او در المپیک پاریس آسیب دید و مشغول مداوا بود و تمرین هم نداشت از این رو در انتخابی تیم ملی شرکت نکرد. بعد از مسابقات انتخابی تیم ملی اعلام کردند، قهرمانی آسیا برای گرفتن سهمیه مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ نیز است. این در حالی است که ما اصلا از وجود چنین مسئله‌ای اطلاع نداشتیم. نیما برای قهرمانی جهان برنامه‌ریزی کرده بود و اگر از این قانون اطلاع داشت حتی با همان شرایط هم شرکت می‌کرد و جزو چهار نفر قرار می‌گرفت. نباید نیما را به راحتی خط می‌زدند.

عالمیان همچنین گفت: پس از پایان انتخابی تیم ملی اعلام کردند که چون نیما حضور نداشته برای قهرمانی آسیا انتخاب نمی‌شود. نیما عالمیان بازیکن کلیدی تیم ملی است و در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان کره‌جنوبی نقش زیادی در موفقیت تیم داشت‌ اما بازیکن موثر تیم را خط زدند. نیما شش سال است که تنها در فرانسه زندگی می‌کند و شرایط سختی را پشت سر گذاشت بارها تصمیم گرفت به ایران برگردد اما باز هم همه چیز را تحمل کرد تا بتواند شرایط فنی بهتری داشته باشد و به خودباوری برسد. نیما و نوشاد برای تیم ملی آبروداری می‌کنند و نباید به راحتی نیما را خط می‌زدند. برای تیم بانوان قرار شد شش نفر را به قهرمانی آسیا اعزام کنند و درخواست کردیم تیم مردان هم شش نفره برود. جلسه گذاشتند اما باز هم موافقت نشد.

عالمیان در پاسخ به این پرسش که واکنش نیما پس از اینکه متوجه شد قهرمانی جهان را هم از دست داده چه بود؟ تصریح کرد: نیما خیلی ناراحت شد چون اگر می‌دانست چنین قانونی وجود دارد، در انتخابی تیم ملی شرکت می‌کرد. سرمربی تیم ملی هم باید اختیار تام داشته باشد. بازیکنی که در قهرمانی جهان و آسیا و بازی‌های آسیایی خوب ظاهر می‌شود، سرمربی هم باید اختیار داشته باشد و دفاع کند و بگوید این بازیکن را برای کسب سهمیه انفرادی و دونفره قهرمانی جهان نیاز دارد و نباید خط بخورد. متاسفانه سرمربی حمایت نکرد.

بازیکن سال‌های گذشته تیم ملی تنیس روی میز ایران با اشاره به محرومیت یک ساله افشین نوروزی گفت: افشین نوروزی بازیکنی است که از هر لحاظ موجه است. او سال‌ها برای تیم ملی زحمت کشیده و زمانی که نیما و نوشاد هنوز نیامده بودند، تنها بازیکن ایرانی بود که می‌توانست مقابل خارجی‌ها خوب بازی کند. در انتخابی تیم ملی تنشی به وجود آمد و او از اینکه دو بازیکن را وارد انتخابی تیم ملی کردند، شاکی بود. فدراسیون نوروزی را یک سال محروم کرد در حالی که این کار ناشایست بود و بخاطر یک مسابقه نباید او را یک سال محروم می‌کردند. ما خیلی صحبت کردیم و واکنش نشان دادیم که یک سال محرومیت خیلی زیاد است و حتی باعث می‌شود که این بازیکن از لحاظ مالی هم متضرر شود. حداقل او را فقط جریمه مالی می‌کردند. این کاری که با افشین نوروزی انجام دادند، ممکن است در آینده با نوشاد و دیگر بازیکنان خوب انجام دهند.

پدر نیما و نوشاد با ناراحتی از فدراسیون گفت: من سال‌ها عضو تیم ملی بودم. مربیگری هم کردم. سال‌ها برای نیما و نوشاد زحمت کشیدم و روزی هشت ساعت با آنها را تمرین کردم. اکنون این دو بازیکن به نفرات کلیدی تیم ملی تبدیل شدند. من کاملا با شرایط و روحیه نیما و نوشاد کاملا آگاه هستم با این حال فدراسیون حتی یک بار هم به من تعارف نکرد به عنوان همراه یا دستیار در مسابقات بین المللی همراه آن‌ها باشم. تنها در همین قهرمانی آسیا قزاقستان به من گفتند که همراه تیم بروم اما چون بخاطر نیما ناراحت بودم، نپذیرفتم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی