نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
سازمان لیگ هیچ مسئولیتی در مورد فسخ یک طرفه قرارداد ندارد/ استقلالی‌ها باید به کجا شکایت کنند؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هرکدام از اعضای تیم استقلال که قراردادشان به صورت یک جانبه فسخ شده باشد، می‌توانند شکایت کنند.

طی روزهای گذشته بحث "فسخ یک طرفه" قرارداد بازیکنان و افراد حاضر در تیم استقلال به یکی از سوژه‌های پر سر و صدای فوتبال ایران تبدیل شده است.  

در همین رابطه "رسول باختر" حقوقدان و یکی از افراد آگاه به قوانین ثبت قراردادها در فوتبال ایران پیرامون وضعیت ایجاد شده و بار حقوقی آن به خبرورزشی گفت: بر اساس قانون، استقلال می‌تواند از قاعده فسخ یک طرفه استفاده کند ولی باید به تبعاتی که احتمال دارد گریبانگیرش شود نیز کاملاً توجه داشته باشد. اگر کسی که چنین کاری با او انجام شده شکایت کند قضیه قطعاً وارد یک پروسه حقوقی خواهد شد ولی اگر به هر دلیلی رضایتش جلب شده یا از شکایت منصرف شود، پرونده عملاً بسته خواهد شد و شاکی عمومی نخواهد داشت. این نکته را هم در جریان باشید که سازمان لیگ هیچ مسوولیتی در رابطه با فسخ یک جانبه بازیکنان، مربیان و ارکان تیم‌ها ندارد و موظف است در صورت حضور نماینده قانونی باشگاه و ارائه چنین درخواستی این کار را انجام بدهد. حتی اگر یک بازیکن هم خواهان فسخ یک طرفه باشد، این کار را با مسولیت همان فرد برایش انجام می دهند. سازمان لیگ همچنین بابت تماس با افرادی که باشگاه خواهان فسخ یک طرفه قرارداد آنها شده نیز کوچک‌ترین مسوولیتی ندارد. حتی اگر کارمند سازمان لیگ از فسخ یک جانبه شانه خالی کند، بر اساس قانون می‌توان از او شکایت کرد.

باختر ادامه داد: اگر یک بازیکن، مربی یا هر فرد دیگری که برایش کارت صادر شده باشد متوجه شود که قراردادش توسط باشگاه به صورت یک طرفه فسخ شده، می‌تواند بر اساس قاعده "فسخ غیر موجه" به کمیته وضعیت بازیکنان مراجعه کرده و از آن باشگاه شکایت کند. این روشی است که استقلالی‌ها یا هر فرد دیگری که در فوتبال ایران برایش کارت بازی صادر می‌شود در صورت فسخ یک طرفه می‌تواند آن را جلو ببرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی