نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...
تقدیر از تعدادی از بانوان قهرمان هیات شطرنج خراسان رضوی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مراسم تجلیل و تقدیر از تعدادی از قهرمانان شطرنج خراسان رضوی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان و دیگر مسئولین برگزار شد.

در این مراسم با اهدای نیم سکه بهار آزادی به هر یک از این قهرمانان توسط مدیریت باشگاه شطرنج ایران سعید پیرملکی از خانم ها ملیحه صفایی، سلما همتیان و اسما حسن پور تقدیر به عمل آمد.

چند سالی است که قطار مدال آوری بانوان خراسان رضوی در رقابت های بین المللی شطرنج شروع شده و سالها تلاش مربیان شطرنج خراسان رضوی در حال نتیجه دادن است.

سعید پیرملکی مدیریت باشگاه شطرنج ایران در این خصوص گفت : این که در طی دو سال اخیر در بخش رده سنی هنرجویان باشگاه شطرنج ایران توانستند مدال های مختلف از جمله مدال طلا و نقره آسیا را از آن خود کنند نشان دهنده این است که برنامه ریزی و مدیریت استعدادهای نوجوان میتواند منجر به چنین موفقیت هایی شود.

پیرملکی در خصوص اهمیت جایگاه ریاست هیات شطرنج خراسان رضوی گفت : همان طور که میدانیم بزرگ ترین استعدادها در هر رشته ورزشی، تنها با حمایت مدیران باشگاه ها و مربیان ورزشی میتوانند موفقیت های بین المللی کسب کنند و در خصوص وضعیت شطرنج استان نیز رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی میتواند چنین استعدادهایی را با مدیریت درست به جهان معرفی کند و به همین دلیل قصد دارم به عنوان کاندیدای ریاست هیات شطرنج خراسان رضوی در انتخابات پیش رو شرکت کنم.

 پیرملکی افزود معتقدم با حمایت های اعضای هیات شطرنج با کمک بیست سال سابقه ای که در حوزه مربی گری و مدیریت ورزشی کسب نمودم، میشود نیازهای شطرنج بازان خراسان رضوی را برآورده کنیم و شاهد موفقیت های بیشتر هم استانی های شطرنج بازمان باشیم.

لازم به ذکر است سلما همتیان دارنده مدال طلای آسیا و ملی پوش چندین دوره ایران و همچنین اسما حسن پور مقدم دیگر ملی پوش رده سنی که اخیرا دست پر از آلماتی قزاقستان برگشته و دارنده مدال نقره آسیاست، هر دو از امیدهای آینده شطرنج کشور هستند که در باشگاه شطرنج ایران و زیر نظر استاد سعید پیرملکی با آموزش شطرنج اصولی استعدادیابی و پرورش یافتند.

آموزش شطرنج

از طرفی شطرنج خراسان رضوی قهرمان بزرگ ملی دیگری را با افتخار به جهان معرفی کرده که اخیرا در مسابقات پارا آسیایی چهار مدال طلا را از آن خود کرده و باعث شگفتی جهانیان شده است. ملیحه صفایی ملی پوش پرافتخار تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان کشور همان شخصی است یک تنه با چهار مدال از هانگژو چین به مشهد بازگشت.

سعید پیرملکی

سعید پیرملکی در خصوص قدردانی و حمایت از بانوان شطرنج باز مشهدی گفت: با توجه به تلاش های اخیر این سه چهره ملی تلاش کردیم با هدیه نیم سکه بهار آزادی به هر یک از این عزیزان مراتب قدردانی از زحمات و تلاش های این بانوان افتخار آفرین را فراهم نماییم و قطعا در آینده نیز با برنامه ریزی ها و حمایت های مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان، از دیگر شطرنج بازان پر افتخار مشهدی تجلیل به عمل خواهیم آورد.

پیر ملکی افزود : یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در پیشرفت شطرنج بازان دارد شرکت در مسابقات ریتد یا همان مسابقات رسمی است. به همین دلیل در شش ماه اخیر در اکثر مسابقات هیات شطرنج حضور فعال داشتیم و مسابقات مختلفی را  در محل هیات شطرنج خراسان رضوی با حمایت مدیر کل ورزش و جوانان، اعضای محترم هیات شطرنج و با کمک باشگاه شطرنج ایران برگزار کردیم و در طول این مسابقات به عنوان برگزار کننده و سرداور مسابقات تلاش کردم سطح کیفی مسابقات در بالاترین حد ممکن باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن تیم های ایرانی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی