نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟
پاشازاده در واکنش به طارمی؛ ما دشمن مردم نیستیم، دست از سر نسل بی‌آزار ما بردارید/ بگذارید مردم به شما افتخار کنند؛ زمان ما، تیم ملی همین زمین را هم نداشت
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اختصاصی خبرورزشی؛ حرف های مهدی طارمی درباره نسل نود و هشتی ها که واکنشی به انتقاد خداداد عزیزی بود، دلخوری همبازیان خداداد را به همراه داشت. مهدی پاشازاده در گفت و گو با خبرورزشی از طارمی خواسته دست از این مقایسه ها و جناح بندی ها بردارد.

به گزارش خبرورزشی، مهدی پاشازاده بازیکن سابق تیم ملی کشورمان در نسل ۹۸ در مصاحبه ای اختصاصی با خبرورزشی، درباره دیدار شب گذشته تیم ملی کشورمان مقابل تیم ملی قرقیزستان و حواشی آن صحبت کرد.

مهدی طارمی در پایان بازی ایران و قرقیزستان در واکنش به حرف های خداداد عزیزی که گفته بود تیم ملی ۹۸ با یک دست و یک پا، قرقیزستان را می برد حرف های تندی زد و حالا مهدی پاشازاده که یکی از ستاره های تیم ملی ۹۸ ایران بود از طارمی می خواهد تغییر رویه بدهد و دنبال ایجاد دودستگی میان ملی پوشان و پیشکسوتان نباشد.

گفت و گوی اختصاصی خبرورزشی و مهدی پاشازاده را بخوانید.

نظرتان درباره صحبت های مهدی طارمی، پس از بازی مقابل قرقیزستان که گفت نسل ۹۸ با دو دست و دو پا هم شانسی به جام جهانی رفت چیست؟

بعد از چنین بازی هایی فشار عصبی زیاد است. همه عزیزان و همه نسل ها برای جام جهانی و افتخار آفرینی تلاش کرده اند. این گونه اتفاقات خوب نیست و نباید چنین اتفاقاتی بیفتد. این مقایسه درستی نیست. من با این نوع مقایسه مشکل دارم. الان این مصاحبه انجام شده و یک سری صحبت ها نیز به دنبال آن اتفاق افتاده است که خوب نیست.

در زمانی که ما تیم ملی بودیم در خوابگاه مجموعه ورزشی انقلاب می خوابیدیم. زمین تمرین نداشتیم. زمان ما شیرینی پزی برای استراحت ما اجاره کردند. یادم است من و علیرضا منصوریان روی زمین می خوابیدیم. نسل ما بی آزارترین نسل است و کاری به کار کسی ندارد. ما دشمن مردم نیستیم، یک جوری حرف نزنید که انگار، ما تیم مردمی نبودیم. همیشه می گویند بگذار خاطراتت را تعریف کنند، نه اینکه خودت تعریف کنی. عملکرد نسل ما مشخص است و نیازی نیست من درباره آن توضیح بدهم. همه مردم بازی ما مقابل تیم ملی استرالیا را دیدند. بعد از صعود ما به جام جهانی اغلب مردم در سراسر ایران به خیابان ها ریختند.

البته الان هم ملی پوشان می گویند اوضاع زمین چمن ورزشگاه فولادشهر خوب نبود...

زمین فولادشهری که شب گذشته تیم ملی در آن بازی کرد از بهترین زمین دوران ما ۲ پله بالاتر بود، اما شما اعتقاد دارید این بدترین زمین شما است. همین موضوع نشان می دهد اصلا نمی توان دوران ما را با دوران فعلی مقایسه کرد. هرچند من معتقدم واکنش تند هواداران روی سکوها به عملکرد تیم ملی باعث شد مهدی طارمی آن حرف ها را درباره نسل خودش و نسل ما بزند. البته بعضی ها حرف می زنند که بعضی ها هم مجبور به جواب می شوند ولی ای کاش به جای اینگونه پاسخ دادن طارمی پس از بازی به خداداد عزیزی، تیم ملی ۵ گل به قرقیزستان می زد تا اینگونه پاسخ خداداد را بدهند و مردم درباره آن قضاوت کنند. این مقایسه اصلا درست و قشنگ نیست که درباره نسل ما می کنند. زمان ما ۲ تیم به جام جهانی می رفتند و الان ۸ تیم می روند. امیدوارم این نسل نیز افتخار بیاورد و به موفقیت برسد. ما مخالف موفقیت این نسل نیستیم. هرچقدر هم که می گیرند نوش جانشان...

فکر می کنید دلیل محبوبیت نسل ۹۸ چیست که تا الان ادامه داشته است؟

یک زمانی ناصر حجازی دروازه بان تیم ملی بود، پس از او احمدرضا عابدزاده آمد. حضور اینگونه بازیکنان به دل مردم نشسته است. شما یک هافبک مانند کریم باقری بگویید که با دو پا هم شوت می زند و هم پاس بدهد. زمان ما کریم باقری، علی دایی، خداداد عزیزی بودند که مثل این ها نداریم. حالا از مدافعان که خودم در آن خط حضور داشتم صحبت نمی کنم.

در زمان ما که این همه سختی بود و امکانات نبود و با وجود تمام این مشکلات، با تمام وجودمان بازی می کردیم. انشاء الله این نسل نیز موفق شود و بتواند باز هم به جام جهانی برسد.

در مورد بازی شب گذشته مقابل قرقیزستان و ضعیف ظاهر شدن تیم ملی کشورمان صحبت می کنید؟

خیلی چیزها می تواند تاثیرگذار باشد اما مهم ترین آن نداشتن فلسفه در فوتبالمان است. ما هیچ فلسفه ای نداریم که با آن بازیکنانمان را انتخاب کنیم، ترکیبمان را انتخاب کنیم. فلسفه ای نداریم که چگونه بازی کنیم. نوع تفکر تیم ملی نامشخص است.

صالح حردانی سال قبل که خوب بازی می کرد، دعوت نمی شد اما امسال به تیم دیگری رفت و نیمکت نشین شد و دعوت می شود. دلیلش مشخص نیست. در خوب بودن حردانی شکی نیست، اما اینکه چرا فصل گذشته که خوب کار کرده بود دعوت نشد و الان که نیمکت نشین است دعوت شده است. در مقابل، رامین رضاییان بهترین دفاع راست کشورمان دعوت نشده است. تمام این ها نشان از این می دهد که فلسفه ای در تیم ملی وجود ندارد. ما هیچ هافبک خلاق و پا به توپی در تیم ملی نداریم. هیچ هماهنگی در این تیم دیده نمی شود.

آیا بهتر نبود مقابل قرقیزستان به جای بی انگیزه ها از جوانان با انگیزه استفاده می شد؟

به هرحال مربی تیم ملی گفته است آرام آرام باید در این تیم جوانگرایی کرد. باید منطق و فلسفه ای پشت این باشد که با چه منطقی آرام آرام جوانگرایی شود. مربی تیم ملی اعتقاد دارد باید آهسته نسل تغییر کند و فکر می کنم دلیل بازی ندادن به جوان های با انگیزه همین امر باشد.

بازی بعدی تیم ملی مقابل امارات را چطور می بینید؟ 

به قطع اگر همین گونه بازی کنیم نتیجه نمی گیریم. اگر می خواهیم برنده این بازی باشیم باید بتوانیم به ۱۸ قدم حریف برسیم و برنامه داشته باشیم. امارات توانسته شب گذشته قطر را شکست دهد و ما قطعا با این سبک بازی کار آسانی نداریم. ما باید روی عملکرد خودمان کار کنیم تا بتوانیم موفق شویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴۲
  • مهران IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    مردم این تیم ملی را که بشدت پولکی هستند را دوست ندارد
    • محمدرضا IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
      وقتی بازیکنی که برای پول براحتی تیم و هواداراش رو میفروشه اون بدرد تیم ملی هم نمیخوره چون عشق و تعصب براش معنی نداره
  • امین عابدی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    بله ملت تنها به حضور یک ایرانی در اروپا هم افتخار میکند .بقیه پیش کش . حالا ما چیکار کنیم زمان شما چی نبود
  • ع IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    آقای پاشا زاد مگر دوره شما چه گلی به سر ورزش زدی بازم یا عربستان حذفوم میکرد یا لبنان دوره شماها هم هیچی نبودید
    • حسین نوری FR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
      عزیزم شما چند سالتون هستش که میگی(آقای پاشازاده شما چه گلی به سر ما زدی)من فکر میکنم شما یا فوتبالی نیستی،یا اینکه سن و سال شما قد نمیده،درسته تیم ملی ۹۸قهرمانی نیاورد،حالا یا قبل و یا بعد،اما قهرمان دل یک ملت ایران هستند،من خودم استقلالی هستم،اما میگم عشق کریم باقری،علی کریمی،علی آقا دایی،خداداد عزیزی(غزال تیزپا)،آقا خاکپور،استاد اسدی،مدیرروستا،علی منصوریان،پاشازاده،عابدزاده،جواد زرینچه،افشین پیروانی،اینها از جون مایه گذاشتن
  • محمد قُلی CH ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    بهترین مهاجمان لیگ داریم آقای طارمی به گَرد آنها نمی‌رسد
  • گچ پژ IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    امیدوارم‌این تیم غیر مردنی به جام جهانی نرود.درود بر تکواندو و کشتی و ..../ولی این تیم غیر مردمی فوتبال اتشاالله از گروهش سعود نخواهد کرد
  • صدر IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    همین نکته که پاشازاده اشاره کرده ، چرا رامین رضاییان که الان یکی از بهترین بازیکنان ایران است دعوت نمیشه اما حردانی که نه بدرد استقلال خورد نه سپاهان باید بازی کنه آقای قلعه‌نویی میخواد بگه من در تیم ملی استقلالی نیستم .
    • جلال IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
      شما نظر خودت بگو نه حرف دیگران را تکرار
  • رضا IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    یه افتخار تو آسیا حسرت لنگیا
  • ویسی IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    یک مربی خوب بیارین تورا خدا این چه فوتبالی جوان گرایی هم نداریم با این نتایج
    • reza IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
      اره بخدا،،،بابا قلعه نوعی نتونسته تولیگ یه قهرمانی متوالی داشته باشه،من تراکتوری هستم ولی یحیی هزاربار از قلعه نوعی بهترمیتونست این بازیکن هارو هدایت کنه
  • اذری IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    به جز سه ملی پوش تراختور بقیه انگیزه بازی نداشتند ولی سه بازیکن تراختور با جون و دل بازی می کردن و عامل موفقیت تیم ملی بودند
  • حسین IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    اقا مهدی شما پاشای ایران هستید شما و هم دورهای شما قابل قیاس با هیچ دوره ای نیستید ، همیشه سربلندی باتعصب ، با غیرت
  • حسین IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    اقا مهدی ، هیچوقت رشادت شما رو در بازیهای باشگاهی و تیم ملی فراموش نمیکنیم ، مخصوصا در بازی با استرالیا
  • رضا IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    بابا همه تونو میگم n ریال پول میگیرین، اما همون مرحله اول جام جهانی حذف میشین. ادعا نداشته باشین هیچ کدومتون، یه قهرمانی آسیا رو نمیتونین کسب کنین. هر وقت قهرمان آسیا شدین (باشگاهی رو حالا نمیگم، فقط تیم ملی رو میگم) بیاین ادعای منم منم کنید.
  • مهدی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    کل مجموعه تیم ملی فعلی از بازیکن تا کادر فنی همه فدای یه خال موی علی اقا دایی و اقا کریم باقری و اقا ناصر حجازی تماااااام
  • من از هر چی کیسه ای منتفرم IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    پاشازاده از طرف خودت حرف یزن
    • آنتی پیروزی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
      چرا عزیزم؟!!!
  • مجید IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    سلام بنظر من تیم زهر دار وتاکتیکی داریم.ولی بالا غیرتا اگر اما رات را بردیم .شانس ویزای دیگه بجز شایستگی مربی وتیم ملی را دخیل ندانید ودست از سمپاشی بردارید.
  • علی IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    انقد گفتن نسل طلایی ک باورشون شده آخه کجا نسل الان طلایی یه زمانی با اون عربستان وحشتناک قدرتمند ک از گروه خودش تو جام جهانی صعود کرد باید بازی میکردی با کویت امارات عراقی ک اصلا با الان قابل مقایسه نبودن حالا کره همیشه مدعی ب این جمع اضافه کنید و ژاپنی ک تازه سطح یک شده بود تموم این تیما هم تیکه پاره میکردن دوتاشون جام جهانی میرفت تازه تو ۴ دوره اخیر گروه‌هایی توش افتادیم ک نه ژاپن نه عربستان نه استرالیا توش نبوده ۲۰ سال استرالیا اسیا اومده هنوز باهاش بازی نکردیم ۲۰ سال انتخابی جام جهانی با ژاپن هم گروه نشدیم ۱۶ سال با عربستان هم گروه نشدیم ک ب ولله اگه تو گروه سخت میفتادیم اگر یه دوره ب زور میتونستید جام جهانی برید کسایی ک هم سن سال منن خاطرات اون سالها یادشون می‌فهمن من چی میگم
  • روشن IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    آقای قلعه نویی بازیکن فوتبال نمیخواد بله قربان میخواد
  • حسن IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    با سلام و احترام به همه ورزشکاران کشورمان ایران عزیز ،خداییش جناب خداداد عزیزی هم گاهی حرفهایی می‌زند که دل میشکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی