تصاویر VAR که پخش نمی‌شود، لااقل مکالمات داوران را منتشر کنید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با وجود استفاده از VAR در بازی های استقلال و پرسپولیس، شاهد جنجال های زیادی در همین دو هفته هستیم!

به گزارش خبرورزشی، استفاده از VAR در لیگ برتر بیست و چهارم به صورت محدود آغاز شده است. در هفته اول لیگ برتر بازی تیم‌های پرسپولیس - ذوب آهن و شمس آذر - استقلال با کمک داور ویدیویی برگزار شد. در چارچوب هفته دوم نیز، علاوه بر بازی تراکتور - پرسپولیس و استقلال - ملوان، بازی تیم‌های آلومینیوم اراک - نساجی مازندران نیز VAR داشت.

با این حال در این دو هفته جنجال‌های داوری ادامه داشته و شاهد اعتراض باشگاه‌ها در این خصوص هستیم. از بازی‌های بدون VAR، در هفته اول گل گهری‌ها معتقد بودند باید یک هند پنالتی برای آنها گرفته می‌شد. هفته دوم نیز دقایقی بعد از سوت پایان بازی خیبر - سپاهان، خیبر خرم آباد به هر دو گل سپاهان اعتراض کرده است.

اما در خصوص بازی‌هایی که VAR در آنها استفاده شد. در بازی تراکتور - پرسپولیس، اخراج سروش رفیعی باعث شده تا سرخ‌ها از داور بازی، وحید کاظمی شکایت کنند. همچنین خطایی که منجر به گل تراکتور شد، دیگر اعتراض پرسپولیسی‌ها به داوری این بازی بود.

همچنین بازی استقلال - ملوان و اعلام دو پنالتی به سود آبی‌ها نیز اعتراض هواداران ملوان را در پی داشت و همینطور این پنالتی‌ها، واکنش‌هایی زیادی را در شبکه‌های اجتماعی منجر شده است.

مازیار زارع، سرمربی ملوان نیز به پنالتی دوم استقلال در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی گفت:

فکر می‌کنم اگر سه نیمه دیگر هم بازی می‌کردیم با توجه به اینکه استقلال موقعیت‌هایی از ارسال و ضربات ایستگاهی روی دروازه ما ایجاد می‌کرد، به گل نمی‌رسید. روی پنالتی دوم خیلی بحث دارم. بازیکن آنها خطا کرد.

کیفیت تصاویر بد است، امکان پخش نیست یا صلاح نیست پخش شود؟

نکته جالب استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در این ۵ بازی پخش نشدن درست تصاویر VAR از پخش زنده تلویزیونی است و فدراسیون و صدا و سیما تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند. همچنین مشخص نیست که آیا تصاویری که به داوران نشان داده می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار است و تمام زوایا را پوشش می‌دهد یا خیر.

با این شرایط و استفاده کمک داور ویدیویی  در برخی بازی‌ها با این همه جنجال، بهتر نیست اصلا از VAR استفاده نشود؟ VAR قرار بود از جنجال‌ها کم کند نه اینکه حواشی لیگ برتر بیشتر شود.

حال که مردم نمی‌توانند تصاویری که در اتاق VAR بررسی می‌شود را ببینند، درخواست می‌کنیم مکالمات داوران داخل زمین و اتاق VAR منتشر شود تا ببینیم این تصمیم گیری‌ها چگونه انجام می‌شود و شک و شبهه‌هایی که برای هواداران و تیم‌ها پیش آمده نیز، برطرف شود.

ضبط مکالمات و پخش آن برای مردم که دیگر به تکنولوژی پیچیده ای نیاز ندارد. حداقل این بخش از فوتبال شفاف شود.

همچنین ببینید: فریاد پنالتی پنالتی بعد از هر سانتر استقلال/ اعتراض به سبک هواداران ملوان!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • مهران IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
    لیگ ما ،VAR را هم به ابتذال می کشاند.
    • رمضانی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      مبتذل قهرمانی با گل آفساید و بر باد رفتن زحمتهای تیمی دیگر که قهرمان واقعی بوده می باشد نه VAR که حق را به حقدار می رسونه
  • واعظ آشتیانی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
    اینجا با پدیده varمصلحتی (ابزاری) مواجه هستیم و قرار نیست چیزی شفاف بشه . مگر پارسال که کیسه با کمک var از شکست در دربی فرار کرد مکالمات پخش شد ؟ خلاصه قراره کیسه امسال قهرمان بشه ، منتظر هر اتفاقی باشید .
  • ۶۶۶۶۶۶ IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
    درود بر شما کو گوش شنوا مطلب بجایی بود ولی برای کسانی که دنبال عدالت و شفافیت هستن نه برای .............
  • علی GB ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
    وقتی میبینم موعود رو به عنوان رییس وااار در هر دو بازی استقلال میذارن یاد عذرخواهی تاج می افتم. موعود هم به زودی به رییس اسبق کمیته داوران میپیونده.
  • ع ق QA ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    آقا نمیشه آبرویی که نیست هم بره شما می خواهید دلیل دست مظلومها بیفته ؟! جریمه ت می کنندا
  • Threem IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    با وار و بی وار دو تیم سپاهان و استقلال سود کردن
  • مشروح 86 IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    برآیند کارشناسی داوری هفته دوم. قبل گل تراکتور خطا شده و اخراج سروش اشتباه بوده . برای استقلال هم دو تا پنالتی اشتباه گرفتن.
  • جلال IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    کی گفته این اسم شما var این شتر گاو پلنگ آقای تاج است اسمش اتاق آقا موعد است داورهای ما اگر دلخور نمی‌شوند ولی خودشان را رها کردن وجدان شان کجاست خدای این دوتا پنالتی درست بود چون تیم شهرستانی جلو شماست بی پول است و ندارد خرج یک عده کند چطور می‌شود یک تیم شهرستانی حقش را بگیرد آقا موعد خوبی ...این پول را برای زن و بچه ات میبری شب خوابت می‌برد شما دارید به فوتبال کشور خیانت میکنید شما دارید در ظرفی که از آن نان درمی‌آورند بی احترامی میکنید از چوب خدا بترسید سر تیم شهرستانی بریدن افتخار ندارد
  • ۴۴ US ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    Vor یا یار دوازدهم کیسه چون خیالشان راحته موعود جون کلا در اتاق فرمان هوای تیمش را داره فرمان پنالتی پشت پنالتی صادر میشه،کیسه در دوهفته سه امتیاز ناقابل ازvor و موعود جون گرفته
  • کارن TR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    Varمصلحتی اومد تاج هم عذر خواهی کرد تا داوران بد‌ونن امسال وظیفشون چیه
  • ق ر IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    اولین تیمی در خواست پخش مکالمات کرد پرسپولیس بود در بازی رفت دربی فصل قبل که انجام نشد که جناب تاج هم عذرخواهی نکرد
  • همشهری US ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    اگر var اون کانکسی هست که کنار زمین میزارن و سه تا داور هم میرن با سه چهار تا مانیتور همون بازی تلویزیونی رو میبینن و همون تصاویر تلویزیونی رو عقب جلو میکنن که دیگه اون همه ما آموزش می‌دیدیم و تکنولوژی رو می‌خریم و اینها چی بود. کجا رو دیدی که این ریختی VAR اجرا کنن. نه تصویر اضافه ای و نه پخش اون تصاویر از تلویزیون تا مردم هم در جریان باشن.
  • م IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    Var فقط اوردن خطاهای پرسپولیس و در بیورند از داخلش ولی اگر به نفع تیم مقابل باشه هیچ ترتیب اثری داده نمیشود عین بازی با تراکتور تبریز تیم محبوب رئیس جمهور تیم حکومتی نهادی
  • علی IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    اگر قرار بود مکالمات پخش بشه که برای دربی پارسال پخش می‌شد چه ساده ای شما
  • نوید DE ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    به نظرم تیم‌ها باید شکایتشون رو مستقیم به فیفا بدن چون از این فدراسیون دوچرخه سوار آبی گرم نمیشه
  • کیسه هوچی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    وارکجا بود سه تا مانیتور گذاشتن که ای آف سی رو سیا کنند وهر کاری خواستن برای تیم سوگولی ونق نقو انجام بدن فعلا هم که موفق بودن حق ملوان وشمس اذرم خوردن بی سرو صدا تودوتا بازی هم تواطاق تی وی نه وار هم که داور ی بنام موعود بنیادی فر هست دیگه تمام
  • فرهاد 67 IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
    ور مصلحتی ور معیشتی این بود خواسته استقلال جواد 🔨

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی