نظرسنجی

نتیجه بازی ایران و امارات را پیش بینی کنید...
سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
۲ |
۰
بهترین کتونی والیبال زنانه و مردانه
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

والیبال یکی از ورزش های پرتحرک و قدرتی است و نقش کفش در عملکرد و بازی بهتر نقش دارد.

با توجه به این که در ورزش والیبال پرش و جنب و جوش زیاد است باید کتونی که انتخاب می کنید انعطاف پذیری مناسبی داشته باشد و در عین حال از مقاومت خوبی برخوردار باشد تا از ضربات ناشی از پرش ها به پا جلوگیری کند، کفش والیبال باید به گونه ای باشد که به حفظ تعادل بازیکن کمک کند، یک کفش والیبال دوام و استقامت بالا، انعطاف پذیری مناسب، قابلیت چسبندگی و تنفس پذیری از ویژگی های مهم و بارز آن باید باشد در این مقاله بهترین کتونی برای والیبال را باهم مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین کتونی برای والیبال چه ویژگی دارد؟

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و پیشرفت تکنولوِژی تولیدات کفش رشد چشم گیری داشته است اما این که بهترین کفش برای انجام یک فعالیت خاص مانند والیبال باید چه مشخصه ای داشته باشد را در ادامه سعی داریم توضیح دهیم.

برای خرید کتونی باشگاهی اورجینال برای ورزش های مختلف از جمله والیبال با قیمت مناسب و کیفیت عالی به سایت کتونی پیروزی مراجعه فرمایید.

وزن کتونی والیبال

در کتونی های والیبال باید وزنی سبک و متعادل برقرار باشد تا بازیکن هنگام بازی سرعت العمل و راحتی داشته باشد معمولاً کفش والیبال باید از متریال مرغوب و با کیفیت و از برندی مناسب تهیه شود تا به حفظ تعادل و عملکرد در بازی کمک کند.

تنفس پذیری کتونی والیبال

کفش های والیبال باید به گونه ای طراحی شده باشند که بازیکن در طول بازی احساس تعریق و ناراحتی در پا نداشته باشد و هوا به راحتی در کتونی گردش داشته باشد این به عملکرد بازیکن کمک خواهد کرد که در حین بازی احساس کلافگی نداشته باشد.

استحکام و دوام کتونی والیبال

امروزه با توجه به تکنولوژی به کار رفته در تولید کتونی والیبال شاهد دوام و استحکام خوبی در این دسته از کتونی ها هستیم، به دلیل این که در این بازی انجام حرکات تند و سریع و پرشی و مقاومتی زیاد است باید در برابر ضربات و فشار های وارد شده مقاومت و دوام خوبی داشته باشد که در برابر پا نیز قابلیت محافظت کننده داشته باشد.

مشخصه دفع و جذب ضرابات در کتونی والیبال

یکی از مهم ترین قابلیت های بهترین کتونی برای والیبال مشخصه دفع و جذب ضربه است، هنگامی که بازیکن برای زدن ضربه به توپ به هوا بلند می شود بعد از فرود باید کفش قابلیت گرفتن ضربه و فشار را داشته باشد در قسمت زیرین کتونی والیبال از فوم نرم و ژل استفاده شده است تا به کمک آن تا از طریق ژل آن را دریافت و از فوم دفع کند و قسمت میانی نیز بسیار مقاومت و محکم طراحی شده که انعطاف پذیری مناسبی دارد و بازیکن احساس راحتی خواهد داشت.

از جمله دلایل اهمیت خرید کفش باشگاه عبارت‌اند از:

  • محافظت از ستون فقرات و مفاصل
  • کمک به ثبات بدن در هنگام انجام فعالیت‌هایی مانند اسکوات به منظور پیشگیری از لیز خوردن
  • جلوگیری از ایجاد احساس درد و ناراحتی در پاها
  • افزایش تعادل با هدف جلوگیری از وارد شدن فشار اضافی به سایر قسمت‌های بدن غیر از عضلات هدف
  • ایجاد حس راحتی

بهترین کتونی والیبال

بهترین برند کتونی والیبال

در این بخش از مقاله قصد داریم بهترین مدل و برند کفش های کتونی را به شما معرفی کنیم تا انتخاب مناسبی برای خرید کتونی والیبال داشته باشید.

کتونی Asics metarise

این مدل از کتونی بهترین کفش برای والیبال است که هم ظاهری جذاب دارد و در بهبود کیفیت بازی نقش دارد، از فناوری ژل در ساخت این برند استفاده شده است و به دلیل کیفیت فوق العاده قیمت بالایی دارد اما ارزش هزینه کردن را خواهد داشت.

کتونی Sky Elite FF MT

برند آسیکس در این مدل برای پرش های قدرتی و با ارتفاع بلند قابلیت مناسبی را طراحی کرده است و می توانید بازی و عملکردی عالی داشته باشید و از فشار ضربات وارد بر پا جلوگیری می کند و تمام مشخصه های یک کفش با کیفیت که در بالا ذکر کردیم را شامل می شود و از فناوری منحصر به فرد به کار گرفته شده است.

کتونی Mizuno Wave Lightning Z7ff

میزانو یک برند ژاپنی است که به تولید کفش های مناسب والیبال شهرت دارد، و با به کارگیری فناوری پیشرفته از انعطاف پذیری و جنس رویه و زیره با کیفیت برخوردار هستند و از ضربات و فشار های ناشی از پرش در حین بازی جلوگیری می کند در ضمن پرش و تحرک با این مدل از کفش بسیار آسان خواهد بود و در رقابت کمک کننده خواهد بود.

کتونی Asics V-Swift FF MT 3

این مدل از برند آسیکس هم برای خانم ها و هم برای آقایان مناسب است زیره این کفش از جنس پی وی سی ساخته شده و دارای انعطاف پذیری و وزن سبک است و گردش هوا در داخل کفش نیز برقرار است و در برابر سایش و ضربه مقاوم می باشد.

بهترین کتانی والیبال

کتونی Nike React HyperSet

کتونی نایک که از شناخته شده ترین و محبوب ترین برند های تولید کننده انواع کتونی است و بهترین کتونی های والیبال را نیز طراحی کرده است و شما با قدرت و سرعت می توانید در بازی والیبال حاضر شوید و انرژی فوق العاده ای را به پا برمی گرداند و در هنگام پرش و فرود از فشار بر پاها جلوگیری می کند.

کتونی Adidas CrazyFlight

آدیداس نیز برند های تولید کننده در کفش های ورزشی است و در این مدل از تکنولوژی Boost Midsole بهره برده است که بالشتک های در زیره تعبیه شده است که راحتی را به شما می بخشد و رویه این کفش مشبک است و قابلیت تنفس عالی دارد در عین حال استحکام و دوام خوبی را در برابر سایش و ضربات دارد و وزن متعادل و سایر ویژگی ها سبب شده است تا در بین رقبا پیشی گیرد.

سوالات متداول هنگام خرید کفش باشگاهی:

کفش مناسب باشگاه برای هر فعالیت ورزشی یکسان است؟

خیر، هر فعالیت ورزشی نیازمند نوع خاصی از ساختار کفش است. برای مثال، کفش‌هایی که برای دویدن مناسب هستند، ممکن است برای ورزش‌های وزنه‌برداری مناسب نباشند.

چه ویژگی‌هایی در کفش باشگاه باید جستجو شود؟

راحتی، حمایت، دوام، و طراحی مناسب با نوع فعالیت ورزشی از ویژگی‌های مهم هستند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که اندازه کفش و پا راحت و مناسب باشد.

آیا برند خاصی برای کفش باشگاه توصیه می‌شود؟

برندهای مختلف دارای مدل‌ها و سبک‌های مختلفی هستند. برترین برند برای شما بستگی به سلیقه شخصی، نوع فعالیت ورزشی، و نحوه تناسب با پا دارد.

کلام پایانی:

بهترین کتونی برای والیبال باید ویژگی هایی که در بالا ذکر کردیم را داشته باشد تا به بهبود عملکرد بازیکنان کمک کند شاید از نظر خیلی از افراد کفش والیبال اهمیت نداشته باشد به دلیل این که این ورزش مانند فوتبال از پا استفاده نمی شود و از دستان کمک گرفته می شود اما باید بدانید کتونی راحت و با کیفیت مهم ترین نقش در این ورزش را دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمود اکبری IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    مقاله عالی بود اتفاقا منم از این مجموعه برای والیبال کتونی خریدم و بسیار راضی بودم هم تنوع برند داره هم قیمت هاشون مناسب بود
  • محمود اکبری IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    مقاله عالی بود اتفاقا منم از این مجموعه برای والیبال کتونی خریدم و بسیار راضی بودم هم تنوع برند داره هم قیمت هاشون مناسب بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی ایران و امارات را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی