نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟
این فصل هم منتظر VAR نباشید/ فیفا و مردم فدراسیون را می‌شناسند، وزارت ورزش تضمین می‌خواهد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در حالی که کمتر از دو هفته به زمان اعلام شده شروع لیگ بیست و چهارم باقی مانده اما هنوز تکلیف کمک داور ویدیویی مشخص نیست.

داستان وی ای آر یکی از سوژه‌های کهنه و قدیمی ورزش و فوتبال ما شده است. خواسته هواداران و مربیان و بازیکنان و باشگاه‌ها استفاده از تکنولوژی -مثل همه جای دنیا- است اما میان مسئولان و قوانین شکافی عمیق و بزرگ از این بابت وجود دارد.

در کشور ما باشگاه‌ها شخصی نیستند و ورزشگاه‌ها یکسره متعلق به دولت و زیر مجموعه وزارت ورزش هستند. شرکت توسعه و تجهیز از باشگاه‌ها بابت برگزاری هر مسابقه هزینه ای کلان بابت اجاره ورزشگاه می‌گیرد و به این ترتیب به شکل طبیعی مسئولیت همه کار ورزشگاه نیز با آنهاست. پس وقتی وزارت ورزش یا شرکت تجهیز از باشگاه‌ها می‌خواهند بابت نصب کمک داور ویدیویی یا چمن یا گیت و پارکینگ و ... هزینه کنند به طور طبیعی باشگاه‌ها می‌گویند برای ملکی که از آن ما نیست و ما آن را اجاره می‌کنیم چرا باید هزینه کنیم؟

حال به آن طرف نگاه کنید، فدراسیون فوتبال از طرف فیفا یک نهاد مستقل و متولی این رشته در هر کشور است. یعنی کمک داور ویدیویی باید از مجرای فدراسیون خریداری و نصب شود اما همه می‌دانیم که در کشور ما فدراسیون هم باید تابع وزارت ورزش باشد. نتیجه این می‌شود که در سال‌های اخیر همیشه نوک پیکان هواداران و تیم‌ها به سمت فدراسیون بوده که چرا کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران نمی‌آید؟ فیفا هم فدراسیون را مسئول و متولی می‌داند اما در داخل فدراسیون اختیار هیچ کدام را ندارد، نه وزارت ورزش نه ورزشگاه‌ها و نه باشگاه‌ها!

در فینال جام حذفی از سوی وزیر ورزش اعلام شد دولت ۱۱۰ میلیارد تومان برای خرید ۷ دستگاه کمک داور ویدیویی اختصاص داده و قبل و بعد از آن بارها مسئولان فدراسیون و وزارت وعده دادند که این فصل لیگ برتر با کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود. اما در فاصله کمتر از دو هفته به شروع لیگ هنوز هیچ خبری نیست، چرا؟

چند وقت قبل رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که هنوز دولت پول لازم برای خرید و وارد کردن دستگاه‌های وی ای آر را به حساب فدراسیون واریز نکرده، آنها مقدمات امر را فراهم و رایزنی‌های لازم برای خرید را انجام داده‌اند اما تا پول به حساب آنها نیاید، خبری از خرید هم نخواهد بود! مردم و باشگاه‌ها فشار می‌آورند، فدراسیون هم به زبان بی‌زبانی فریاد می‌زند که آن قسمت از کار که از در اختیار من بوده انجام شده و حالا ببینید در تازه‌ترین واکنش وزیر محترم ورزش چه می‌گوید؛

«کیومرث هاشمی، وزیر ورزش پیرامون خرید وی‌ای‌آر گفته فدراسیون فوتبال باید یک ضمانتنامه به شرکت توسعه بدهد که چنانچه این اتفاق این هفته بیافتند، پول برای خرید وی‌ای‌آر واریز می‌شود» پیش‌تر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفته بود شرکت تجهیز و توسعه تلاش می‌کند پول خرید دستگاه‌های وی‌ای‌آر را بدهد اما تا الان واریزی نداشته است.

شاید با مرور این اتفاقات به پاسخ سوال کهنه و همیشگی چرا وی ای آر به فوتبال ایران نمی‌آید، رسیده باشید. درست به همین دلیل که دیدید!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • سرخ کابوس آبی IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    یه صندوقهای در ورزشگاهها وکنار خیابونها نصب کنید اعانات را مردم جهت خرید وار توش بریزن درست میشه!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بازگشت ریکاردو ساپینتو به استقلال را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی