نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟
در روزنامه امروز خبرورزشی بخوانید؛ آبی‌ها چند رامین رضاییان می‌خواهند/ به ارواح خاک پدر و مادرم، قرعه کشی لیگ گاوبندی نبود!/ دایی بدون اینستاگرام به بایرن رسید
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در شماره امروز روزنامه خبرورزشی، مطالب مختلفی منتشر شده که بخش هایی از آن را با هم مرور می‌کنیم.

روزنامه خبرورزشی هنوز جایگاه خود روی کیوسک و در دل هواداران ورزش حفظ کرده است.  دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ در شماره ۷۷۳۳ این روزنامه می توانید این مطالب را بخوانید:

هادی شکوری: ثبات در کادر فنی به سود استقلال شد

هادی شکوری بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی درباره وضعیت استقلال در یک ماه گذشته صحبت‌ کرد:

  • به نظرم استقلال بد یارگیری نکرده است. در واقع جواد نکونام به شکل و شمایل تیمش دست چندانی نزده و خواسته تا جایی که ممکن است نقاط ضعفش را پوشش بدهد و یا در پست‌هایی که بازیکن ذخیره خوب نداشت بازیکنی بگیرد که بتواند در روزهای حساس روی آنها حساب کند.
  • حتما که نباید بمب ترکاند تا موفق بود. وقتی شما یک تیم خوب دارید از همان تیم در شرایط بهتر استفاده کنید و از نفرات ذخیره بهتر بهره‌مند باشید.
  • به نظرم مهمترین اتفاق در این مدت تمدید حضور جواد نکونام در راس کادر فنی استقلال بود. این بازیکنان یک سال با این مربی کار کردند. مثلاً اگر ریکاردوساپینتو در استقلال می‌ماند شاید می‌توانست بار دیگر با همین بچه‌ها شرایط بهتری را تجربه کند
  • ما فصل قبل هم شروع سختی در لیگ برتر بیست و سوم نداشتیم و توانستیم با کسب امتیازات خوب خودمان را بالا بکشیم. الان هم در قرعه‌ای که می‌بینیم حریفان گردن کلفت در هفته‌های اول تا چهارم یا پنجم به پست استقلال نخورده‌اند
  •  قطعاً مربیان خارجی ملاحظه و محافظه‌کاری سرمربیان ایرانی را ندارند و به همین خاطر کمک می‌کنند تا دربی زیباتر شود.
  • استقلال باید از این اردو نهایت استفاده را ببرد و با استفاده از بازی‌های دوستانه در ترکیه هماهنگ و نفرات تیم از نظر بدنی در شرایط خیلی خوبی قرار بگیرند.

نکونام مراقب مصدومیت های پیش فصل باشد

در صفحه استقلال می خوانید: «یکی از مهمترین اتفاقات در اردوهای خارج از کشور یا خارج از خانه برای تیم‌هایی مثل استقلال برگزاری دیدارهای دوستانه است. استقلالی‌ها حالا باید به فکر برگزاری دیدارهای دوستانه هم باشند تا در ترکیه تنه به تنه تیم‌های خارجی از جمله ترکیه‌ای بزنند و ضمن به دست آوردن هماهنگی بیشتر برای حضور موفق در دور رفت لیگ برتر خود را آماده مسابقات حساس در جام حذفی، لیگ نخبگان آسیا و لیگ برتر کنند اما نکته مهمتر در این زمینه مراقبت از ساق و کشاله‌های بازیکنان استقلال است.»

 علی‌بیرو در راه هاشمی‌نسب

در صفحه پرسپولیس می خوانید: «علیرضا بیرانوند از مدیرعامل پرسپولیس و علی پروین شاکی است. او در مسیری قرار گرفته که سال ۷۹ مهدی هاشمی‌نسب قرار گرفت. مهدی هنوز هم از پروین دلخور است هرچند خیلی‌ها به درستی می‌گویند حتی اگر حق با او باشد، باید حرمت بزرگ‌تر را حفظ کند.

تجربه ثابت کرده اگر بیرانوند تمرکز نداشته باشد و ذهنش درگیر باشد، گل‌های بدی می‌خورد؛ مثل گلی که فصل گذشته از ذوب‌آهن در تهران خورد. او همچنان سنگربان شماره یک تیم ملی هم هست و خیلی بعید به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی، بیرو را نیمکت‌نشین کند. کاش این دروازه‌بان مطرح در جلسه‌ای رودررو با درویش تمام حرف‌هایش را می‌زد و بعد اگر توافقی حاصل نمی‌شد، به تراکتور می‌رفت.»

دلخوش به قهرمانی‌های ۳۰ سال قبل

فرهاد اشراقی در سرمقاله نوشت: « ۳۳ سال از آخرین قهرمانی استقلال در آسیا و ۳۲ سال از آخرین قهرمانی یک تیم ایرانی (پاس) گذشته و ما هنوز با خاطرات آن قهرمانی‌ها صفحات روزنامه و سایت و خبرگزاری‌ها را پر می‌کنیم. در این ۳۳ سال الهلال و العین و السد بارها و بارها قهرمان شده‌اند و البته چندین و چند جام هم به تیم‌های شرق آسیا رسیده است...»

آبی‌ها چند رامین رضاییان می‌خواهند

در یادداشتی دیگر پیرامون استقلال می خوانید: «کم‌کم به شروع لیگ برتر نزدیک می‌شویم ولی خبری از سورپرایز در پرسپولیس و استقلال نیست. شاید بهترین خرید پرسپولیس همان ایوب العملود مراکشی باشد که ظاهراً گاریدو هم خیلی از او راضی است ولی باید مسابقات شروع شود تا کیفیت فنی این بازیکن را ببینیم. اتفاقاً بزرگ‌ترین خرید استقلال هم در همین پست دفاع راست بوده؛ جایی که رامین رضاییان جانشین صالح حردانی شده است....»

پیراهن "مهدی مهدوی کیا" به ایوب العملود رسید!

در مورد خرید تازه پرسپولیس : «ایوب العملود مراکشی که در تمرینات، پیراهن شماره ۶۶ را می پوشید در بازی دوستانه با اکسین البرز، پیراهن شماره ۲۰ پرسپولیس را پوشید. افرادی که از نزدیک، تمرینات اخیر پرسپولیس را دنبال کرده بودند از مدافع راستی تعریف می کنند که بسیار خوش نفس، دونده، تکنیکی و سرعتی است. ایوب العملود که با نظر مستقیم خوان کارلوس گاریدو به پرسپولیس پیوسته است به لطف همین سرعت و تکنیک ناب، قادر است به عنوان هافبک و وینگر راست هم بازی کند اما او وارث چه بازیکنانی شده است.»

وحید امیری، جانشین عبدالکریم حسن در بازی با ذوب آهن اصفهان؟

این هم خبری از پرسپولیس؛ «با توجه به اینکه پرسپولیس هنوز نتوانسته است مدافع چپ کامل و ششدانگی پیدا کند، این احتمال وجود دارد که وحید امیری در این پُست برابر ذوب آهن اصفهان به میدان برود! یکی از مهمترین برنامه های نقل و انتقالاتی پرسپولیس جذب یحیی عطیه الله بود اما شرایط این بازیکن به نحوی پیش رفت که ...»

محمدرضا مهدوی: به ارواح خاک پدر و مادرم، قرعه کشی لیگ گاوبندی نبود!

قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر ایران در شرایطی برگزار شد که یکی از شایعات معمول در اغلب مراسم قرعه کشی، از قبل هماهنگ شدن قرعه و مسابقات تیم ها بوده که این بار هم در خصوص لیگ بیست و چهارم به گوش رسید.

شاید بهترین کسی که بتواند به صحت و سقم این شایعه پاسخ دهد، محمدرضا مهدوی باشد که به همراه سهراب بختیاری زاده، قرعه ها را برداشتند:

  • واقعا برای کسانی که چنین شایعاتی می سازند، متأسفم! به روح پدر و مادرم که روی کره زمین بالاتر و بزرگ تراز این دو عزیزم برای خود سراغ نداشتم قسم می خورم قرعه کشی لیگ اصلا و ابدا گاوبندی نبوده است.
  • سپ بلاتر خودش اهل تقلب و رشوه گرفتن بوده و تصور کرده دیگران هم مثل خودش هستند. در مورد قرعه کشی اخیر مسابقات لیگ بیست و چهارم خدا شاهد است ( قسم می خورد) جعبه های قرعه کشی ۵ دقیقه قبل از شروع مراسم آورده شد و من و سهراب بختیاری زاده در حضور بزرگان و مسئولان فوتبال و مدیران باشگاه های لیگ برتری، پلمپ آن را باز کردیم.
  • قرعه پرسپولیس خیلی هم خوب بود. استقلال هم همین طور و حتی سپاهان و بقیه تیم ها!
  • بسیار خوشحالم که مهدی طارمی خیلی زود در اینترمیلان جا افتاده است. او در فوتبال ایتالیا هم می تواند یک ستاره باشد. مهدی یک الگوی خوب برای همه فوتبالیست های جوان ایرانی است.
  • علی دایی نه اینکه همدوره یا همبازی من بوده باشد اما او یک استثنا در فوتبال ایران و آسیا بود. او زمانی لژیونر شد و به بوندس لیگا رفت که هیچ فوتبالیست ایرانی در خواب و خیال هم نمی دید لژیونر شود و به آلمان برود. علی دایی بدون تبلیغات، اینستاگرام و رسانه های مختلف به آن نقطه رسید و بازیکن بایرن مونیخ شد اما مهدی طارمی هم یک ستاره دوست داشتنی است.
  • شاید تنها شباهت طارمی و علی دایی این باشد که متأسفانه هر دو دیر به فوتبال ایران معرفی شدند. تقریبا در ۲۳ سالگی و هر دو هم به سربازی رفته و بعد از آن به سطح اول فوتبال آمده اند. اگر این دو استعداد بزرگ تاریخ فوتبال ایران زودتر کشف می شدند، شما تصور کنید چقدر پیشرفت بیشتری داشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

در شرایط فعلی، نسخه شفابخش برای نجات استقلال چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی