ارزان ترین زمان سفر به کیش؛ سفری کم هزینه و پر هیجان
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سفر به جزیره کیش، همان سفری است که همه ما دوست داریم در اولین فرصت چمدان خود را جمع کنیم و عازم آن شویم.

کیش، یکی از جزایر جنوبی ایران است که در شهرستان بندر لنگه از استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد و سالانه گردشگران فراوانی با اهداف گوناگون تفریحی، تجاری و غیره بلیط سفر خود را به مقصد این جزیره تهیه می‌کنند. به‌طور معمول سفر به کیش با هواپیما انجام می‌شود و می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های سفر باشد؛ البته اگر در زمان و فصل مناسب خودش انجام گیرد. در ادامه ارزان ترین زمان سفر به کیش را بررسی خواهیم کرد.

ارزان ترین زمان سفر به کیش چه موقع است؟

نکته‌ای که قبل از هر چیز باید به آن دقت کنید، این است که قبل از تهیه بلیط و رزرو هتل کیش باید بهترین فصل و ارزان ترین زمان را برای سفر به کیش در نظر بگیرید؛ به عبارتی ما نباید الزاما اولین فرصتی را که به‌دست می‌آوریم، برای رفتن به مسافرت انتخاب کنیم؛ بلکه باید سفر به جزیره کیش را از تمام جوانب بسنجیم. به هر حال کیش به دلیل وجود تفریحات گوناگون و حضور فراوان و همیشگی گردشگران و مسافران، مقصدی تقریبا شلوغ محسوب می‌شود که به‌طور دائمی نمی‌توان آن را خالی از مسافر تصور کرد.

در سفر به جزیره کیش، همه چیز سلیقه‌ای است. احتمال دارد که شما از افرادی باشید که آب‌وهوای کیش برایشان اهمیتی ندارد و فارغ از گرم و مرطوب بودن هوای جزیره دوست دارند که حتما سفری به‌یادماندنی و ارزان به جنوب ایران و جزیره کیش را تجربه کنند؛ اما گاهی اوقات شما هیچ تمایلی به تحمل رطوبت هوا ندارید و تصمیم می‌گیرید که فارغ از هزینه‌ها، بهترین و مناسب‌ترین فصل به لحاظ آب‌وهوایی را برای سفر به کیش انتخاب کنید. حالا ما در ادامه به شما خواهیم گفت که بهترین اوقات برای سفر به کیش هم به لحاظ قیمت‌ها و هم از نظر آب‌وهوایی چه زمانی است.

آشنایی با ارزان ترین زمان سفر به کیش

معرفی بهترین فصل برای سفر ارزان به کیش

در بررسی‌های خود ابتدا به بررسی ارزان ترین زمان سفر به کیش خواهیم پرداخت. واقعیت این است که جزیره کیش هم می‌تواند سفری مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی را برای ما رقم بزند و هم می‌تواند گران‌ترین سفر عمرمان باشد؛ همه چیز کاملا به انتخاب‌های ما بستگی دارد. اینکه شما رزرو اینترنتی هتل و بلیط هواپیما را در چه تاریخ و چه روز و ماهی از سال انجام دهید، به شدت می‌تواند بر افزایش مخارج یا کم‌هزینه بودن سفر تاثیرگذار باشد.

سفر به کیش در فصل پاییز

همان‌طور که می‌دانید ما در صنعت گردشگری دو فصل معروف یعنی های سیزن (High Season) و لو سیزن (Low Season) داریم. «های سیزن» به اوقاتی گفته می‌شود که مقصد مورد نظر شما شلوغ و پررفت‌وآمد است. «لو سیزن» هم به زمانی اطلاق می‌شود که مقصد نهایی با کمترین حجم مسافر روبه‌رو است.

پاییز؛ ارزانترین زمان سفر به کیش

اگر دوست دارید که ارزان ترین فصل سفر به کیش را انتخاب کنید، باید بدانید که فصل پاییز به دلایل مختلفی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، ارزانترین زمان سفر به کیش محسوب می‌شود. پاییز جزیره کیش، آب‌وهوایی متغیر و بارانی دارد؛ ضمن اینکه شما در فصل پاییز، با ماه مهر و زمان آغاز مدارس روبه‌رو هستید. به عبارتی مهر ماه آغاز فصل تحصیلی است و بیشتر خانواده‌ها که فرزند دارند، در پاییز به مسافرت نمی‌روند؛ به همین دلیل پاییز فصل خلوت و ارزانترین زمان سفر به کیش است و بیشتر هتل‌ها، مراکز خرید و مال‌ها، جشنواره‌های تخفیفی بزرگی را برای جذب گردشگر بیشتر برگزار می‌کنند.

برای مثال در ۲۰ آبان ماه یا روز کیش، بیشتر مال‌ها و مراکز خرید، کالاهای خود را با تخفیف 50درصدی عرضه می‌کنند یا هتل‌ها در بهترین و مناسب‌ترین حالت با هزینه نیم‌بها قابل رزرو هستند؛ حتی بلیط هواپیماها هم در فصل پاییز کاملا اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه هستند؛ به همین دلیل فصل پاییز ارزان‌ ترین زمان سفر به کیش به‌شمار می‌آید.

سفر به کیش در فصل تابستان

دومین فصلی که می‌توان آن را ارزان‌ ترین زمان سفر به کیش دانست، فصل تابستان است. همان‌طور که می‌دانید، تابستان جزیره کیش، آب‌وهوای بسیار گرمی دارد و تفریح در آن چندان امکان‌پذیر نیست؛ اما خبر خوش اینکه در این اوقات از سال به دلیل بالا بودن گرمای هوا و رطوبت، شما با فصل بسیار خلوتی در جزیره کیش روبه‌رو هستید؛ حتی بلیط هواپیما هم با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌شود و رزرو بهترین هتل‌های ۵ ستاره در جزیره کیش با ‌به‌صرفه‌ترین مبالغ برای شما امکان‌پذیر خواهد بود.

تابستان؛ ارزان ترین فصل سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش به لحاظ آب و هوایی

حالا که متوجه شدید ارزان ترین فصل‌ سفر به کیش، فصل‌های تابستان و پاییز هستند، بد نیست که بهترین فصل و زمان سفر به کیش به لحاظ آب‌وهوایی را هم بشناسید. همان‌طور که می‌دانید، کیش در جنوب ایران قرار گرفته است و برای سفر و اقامت در این جزیره زیبا، قبل از هر چیز باید وضعیت اقلیمی آن را هم در نظر بگیرید. جنوب ایران همیشه آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد. این مناطق در فصل‌های پاییز و به‌ویژه فصل زمستان نیز آب‌وهوای معتدل با کمترین میزان رطوبت را تجربه می‌کنند؛ به همین دلیل بیشتر افراد می‌دانند که فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به کیش محسوب می‌شود.

البته ناگفته نماند که فصل بهار (خصوصا عید نوروز) نیز به لحاظ آب‌وهوایی زمان ایده‌آلی برای سفر به کیش است؛ در این موقع از سال، یعنی فصل‌های بهار و زمستان، شما با آب‌وهوایی متعادل و مطلوب در کیش روبه‌رو هستید که گرما و رطوبت کمترین نقش را در آن دارند. ناگفته نماند که برخی از افراد با گرما، رطوبت یا متغیر بودن آب‌وهوا مشکلی ندارند و ارزان‌ ترین زمان سفر به کیش یعنی فصول پاییز و تابستان را انتخاب می‌کنند.

فاکتورهای موثر در رزرو ارزان هتل

قیمت هتل های کیش با توجه به تعداد نسبتا زیاد هتل نسبت به وسعت جزیره، در بازه قیمتی گسترده‌ای قرار دارد. اگرچه گسترش انواع تفریحات آبی، مراکز خرید و برگزاری کنسرت‌های مختلف در جزیره کیش باعث شده است که این جزیره کوچک و زیبای خلیج فارس به یکی از مقاصد نسبتا لوکس برای سفر داخلی تبدیل شود. با این حال، می‌توانید اطمینان داشته باشید که متناسب با بودجه و اولویت‌های شما مانند فاصله هتل تا جاهای دیدنی کیش، گزینه‌های مختلفی برای رزرو هتل کیش وجود دارد.

سفری تقریبا رایگان به جزیره کیش

همه ما دوست داریم سفری رایگان یا تقریبا رایگان را تجربه کنیم که البته غیرممکن هم نیست؛ درواقع فقط با کمی دقت در مسائل کوچک و فاکتورهای پیش‌پاافتاده می‌توان سفری ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کرد. مواردی مثل فصل سفر، مناسبت‌های گوناگون در کشور، رویدادهای جهانی، روزهای هفته و حتی ساعت‌های خاصی در طول روز، همگی می‌توانند در افزایش یا کاهش هزینه سفر ما نقش مستقیمی داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی