نظرسنجی

آیا ارائه برنامه‌های ورزشی و توجه به ورزش، در میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد؟
این همه «دست تنها» کنار هم یک کار می‌کنند!/ تجهیز ورزشگاه تختی و چند مدعی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حالا که مسئولان ورزش و فوتبال را نمی‌توانیم تغییر دهیم، باید معنای کلمات و اصطلاحات را در ذهن خود تغییر دهیم!

داستان ورزشگاه آزادی و آمدن کمک داور ویدیویی و ترمیم و بازسازی ورزشگاه‌ها را همه می‌دانیم. معضلی که هر فصل تکرار می‌شود و هیچکس به دنبال کار زیربنایی و حل مشکل به شکل قطعی نیست.

حالا ورزشگاه تختی در این یک هفته سوژه محافل فوتبالی ما بوده است، ورزشگاهی که همین حالا می‌گویند بر سر آن میان شهرداری و وزارت ورزش اختلاف هست. ورزشگاهی که می‌گویند در فصل جدید تا آزادی آماده شود باید پذیرای استقلال و پرسپولیس باشد.

به خاطراتی که از لیگ دوم حرفه‌ای از این ورزشگاه باقی مانده کاری نداریم. داستان اینجاست که در همین چند روز رئیس فدراسیون فوتبال برای بازدید از این ورزشگاه رفت و آنجا گفت فدراسیون دست تنها و بدون داشتن وظیفه در قبال تجهیز ورزشگاه مشغول کمک به فوتبال است.

وزارت ورزش هم با آنکه متولی ورزشگاه‌هاست از همین کلمه دست تنها استفاده کرده و امروز جوادی مدیر کل تربیت بدنی استان گفته ما دست تنها مشغول بازسازی این ورزشگاه هستیم و با اینکه مسئولیتی نداریم به ورزش خدمت می‌کنیم! حالا این سوال که پس وظیفه شما عزیزان دقیقا چیست، به کنار!

تمام طرفینی که مدعی هستند «دست تنها» مشغول خدمت به ورزش و فوتبال هستند، در انتهای حرف‌هایشان اصلی را زده و می‌گویند باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و سایر تیم‌ها باید پول بدهند تا ورزشگاه تختی تکمیل و تجهیز شود!

همه می‌دانیم که هیچ آدم عاقلی برای ملک شخص دیگر هزینه نمی‌کند. اصلا این کار غیرقانونی و جرم است، چرا باید شما ماشین شخص دیگری را به تعمیرگاه ببرید یا در ساختمان شخصی دیگر بازسازی صورت دهید؟

از روزی که داستان VAR مطرح شد بارها این را نوشتیم که طبق قانون ورزشگاه‌ها در ایران متعلق به دولت است و همین حالا باشگاه‌هایی که آنها هم دولتی هستند، برای برگزاری هر مسابقه ارقام میلیاردی پرداخت می‌کنند. حالا چرا باید برای سیستم کمک داور ویدیویی یا بازسازی یا هر هزینه دیگری باشگاه‌ها پول بپردازند؟

آن هم باشگاه‌هایی که هیچ ممر درآمدی ندارند. قانون کپی رایت نداریم و تلویزیون هم حق پخش نمی‌دهد! واقعا چرا باید باشگاه‌ها هم اجاره برگزاری مسابقه را به ورزشگاه تختی بدهند و هم هزینه تکمیل آن را بپردازند؟ باشگاه دولتی به ورزشگاه دولتی! این جیب به آن جیب تابلو!

اما فعلاً این ماجرا را هم رها کنید، نکته جالب در کلمه دست تنهاست. چطور می‌شود که هم فدراسیون و هم وزارت ورزش، هم اداره کل و هم شرکت تجهیز به عنوان مالک ورزشگاه مدعی باشند که دست تنها مشغول بازسازی این مجموعه هستند؟

یا دوستان معنی کلمه دست تنها را نمی‌دانند یا ما به کل ادبیات را اشتباه متوجه شدیم و البته که در این شکی نیست که دعوا بر سر لحاف ملا یعنی همان پول است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

آیا ارائه برنامه‌های ورزشی و توجه به ورزش، در میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی