نظرسنجی

آیا ارائه برنامه‌های ورزشی و توجه به ورزش، در میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد؟
اسپالتی از انتقادها شاکی شد؛ چه کسی گفته ایتالیا محتاط است؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی تیم ملی ایتالیا از تساوی مقابل کرواسی راضی نیست اما معتقد است که ایتالیا محتاطانه بازی نکرده و در بازی‌های بعدی بهتر از اینها عمل خواهد کرد.

ایتالیا و کرواسی در آخرین بازی مرحله گروهی خود به مصاف هم رفتند و در حالیکه به نظر می‌رسید با تک گل لوکا مودریچ پیروزی از آن تیم کرواسی شده، ماتیا زاکانی در دقیقه ۹۸ گل تساوی را به ثمر رساند و تیم ملی کشورش را راهی مرحله یک‌هشتم نهایی کرد.

لوچانو اسپالتی که از عملکرد تیمش ناراضی به نظر می‌رسید بعد از پایان بازی به خبرنگاران گفت: «وقتی نتیجه یک بازی به این شکل در پایان دیدار رقم می‌خورد همه چیز بسیار احساسی می‌شود و شاید هیچکس دیگر باوری به تیم نداشته باشد اما این بازیکنان باور داشتند. آنها سرشان را بالا گرفتند و با وجود این که تنها سه مدافع در زمین بودند، ریسک را پذیرفتند. من فقط می‌توانم به بازیکنانم به خاطر واکنشی که به نتیجه این دیدار داشتند و کنار آمدن با چنین ترکیب هجومی‌ای در زمین تبریک بگویم. نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که ما در نیمه اول از سطح معمول خودمان پایین‌تر بودیم. اگر فرصت گلزنی زیادی خلق نکنیم نمی‌توانیم گل‌های زیادی به ثمر برسانیم. به راحتی می‌شد دید که ما به دنبال این بودیم که نتیجه دلخواه‌مان را به دست آوریم. من انتظار بیشتری از بازیکنانم دارم چون آنها در لحظات سخت درخشیدند. چنین دیدارهایی همیشه برای ما دشوار است چون تیم ملی کرواسی بسیار قدرتمند است و تجربه زیادی در این سطح دارد و می‌تواند برای هر تیمی که مقابل آنها به میدان برود دردسرساز شود.»

اسپالتی همچنین در مورد تعویض‌هایی که در زمین انجام داد صحبت کرد: «تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد کردیم چون همیشه روی بال‌ها آزاد بودیم. بنابراین نیاز داشتیم که از این فضای ایجاد شده بیشترین استفاده را ببریم و هرگز نتوانستیم از ساختار تاکتیکی دو تیم استفاده کافی را ببریم.»

یکی از خبرنگاران دلیل بازی محتاطانه ایتالیا را پرسید و این سوال به شدت اسپالتی را عصبانی کرد و فریاد زد: «ما به هیچ وجه محتاطانه بازی نکردیم. اگر محدودیت این است که در بازی‌سازی از دفاع با توپ‌های ساده مشکل داشته باشیم، پس با هر ترکیب و هر سیستمی که استفاده می‌کنیم مشکل خواهیم داشت. در نیمه اول توپ‌ها را به شکلی از دست دادیم که هرگز نباید تکرار شود. این محتاطانه بازی کردن نیست. اگر با کیفیت بازی نکنیم، اگر فقط کارهای عادی و پایه را انجام دهیم و نه چیزی بیشتر، پس حتما مشکل خواهیم داشت. مسئله سیستم نیست، ما در نیمه اول محدود شده بودیم اما سیستم در مقایسه با رفتار و کیفیتی که در زمین دیدیم چیزی نیست. بازیکنان من کیفیت بالایی دارند اما گاهی واقعا اشتباهاتی بد و بچگانه انجام می‌دهند. ما توانایی بیشتری از آنچه که امروز نشان دادیم داریم. جورجینیو خیلی خوب بازی کرد و بارلا هم همینطور. کالافیوری بازیکن خوبی است که می‌داند چطور همه کار انجام دهد. ما راهی برای بازی‌سازی از دفاع داشتیم اما باید بهتر کار کنیم.»

بیشتر بخوانید: حریف ایتالیا در مرحله حذفی یورو کدام تیم است؟/ اولین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ مشخص شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

آیا ارائه برنامه‌های ورزشی و توجه به ورزش، در میزان آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تاثیر دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی