نظرسنجی

انتخاب خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی برای هدایت پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟
تیم کرمانی شانزدهمین جامدار یا سیزدهمین ناکام جام حذفی؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جام حذفی در ایران از سال ۱۳۵۴ استارت خورد و حالا مثل رفسنجان بیست و هشتمین تیم است که به یک قدمی آن می‌رسد.

فینال جام حذفی بعد از ظهر پنجشنبه ۳۱ خرداد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شدک این سی و هفتمین دوره از برگزاری جام حذفی در تاریخ است که استقلال و پرسپولیس هر کدام ۷ بار فاتح آن شده‌اند.

در طول تاریخ و در ۳۶ دوره قبلی ۱۵ تیم عنوان قهرمانی جام حذفی را به خود اختصاص داده‌اند؛ ملوان، استقلال، پرسپولیس، شاهین اهواز، سایپا، بهمن کرج، برق شیراز، فجر سپاسی، ذوب آهن، سپاهان، صبا باتری، تراکتورسازی، نفت تهران، فولاد خوزستان و نساجی مازندران.

بعد از استقلال و پرسپولیس با ۷ قهرمانی، دو تیم سپاهان و ذوب آهن با ۴ عنوان ایستاده‌اند. ملوان سه بار قهرمان شده و تراکتور دوبار جشن قهرمانی گرفته است ، سایرین تنها یک بار قهرمان شده اند. در تاریخ جام حذفی تنها سپاهان، پرسپولیس و ذوب آهن موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود شدند، یعنی دو قهرمانی متوالی و ۱۲ تیم نیز تجربه حضور در فینال و شکست را دارند؛

همای تهران، خیبر خرم آباد، جنوب اهواز، ابومسلم خراسان، پگاه رشت، راه آهن تهران، گسترش فولاد تبریز، شاهین بوشهر، مس کرمان، خونه به خونه بابل، داماش گیلان و آلومینیوم اراک تیم‌هایی هستند که تا فینال جام حذفی آمدند و هرگز پیروز نشدند. در جمع تیم‌هایی که بیش از یک بار به فینال جام حذفی رسیده‌اند هیچ تیمی وجود ندارد که هرگز قهرمان نشده باشد و حالا مثل رفسنجان بیست و هشتمین باشگاه در تاریخ فوتبال ایران است که به فینال جام حذفی می‌رسد.

باید دید شاگردان نوید کیا به جمع ۱۵ جامدار قبلی اضافه می‌شوند یا سیزدهمین تیم خواهند بود که طعم ناکامی در قدم آخر را می‌چشند. استان کرمان هنوز عنوان قهرمانی در تاریخ فوتبال ایران ندارد و مس رفسنجان می‌تواند تا همیشه نام خود را به عنوان نخستین جامدار این خطه در تاریخ جاودانه کند...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    تیم کرمانی نیست تیم رفسنجانی هست و هیچ ربطی به شهرستان کرمان ندارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

انتخاب خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی برای هدایت پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی