نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟
ایران چطور در گروه مرگ انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار می‌گیرد؟/ بررسی سخت‌ترین و آسان‌ترین قرعه برای قلعه‌نویی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با نگاهی به اسامی تیم‌های قرار گرفته در جدول سیدبندی تیم‌های راه یافته به دور بعدی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ هرگونه احتمالی برای قرعه کشی تیرماه وجود دارد.

تیم ملی فوتبال کشورمان پس از کسب تساوی صفر بر صفر مقابل ازبکستان به عنوان تیم صدر نشین به دور بعدی انتخابی جام جهانی راه یافت تا در سید اول در کنار ژاپن و کره جنوبی قرار بگیرد.

قرعه مرگ؛ کار سخت

حالا و با اعلام زمان قرعه کشی مرحله بعدی یعنی هفتم تیر ماه این احتمال وجود دارد که تیم کشورمان در روز قرعه کشی با قوی‌ترین تیم‌های سیدهای ۲ تا ۶ در یک سبد قرار گرفته و کار دشواری برای رسیدن به جام جهانی پیش رویش قرار بگیرد.

با نگاهی به حریفان قرار گرفته در سیدهای دوم تا ششم به نظر می‌رسد در صورت همگروه شدن تیم ملی ایران با استرالیا در سید ۲، عربستان در سید ۳، امارات در سید ۴، چین در سید ۵ و کره شمالی (یا کویت) در سید ششم، گروه تیم ملی کشورمان به گروه مرگ تبدیل شود.

در چنین شرایطی قطعاً کار امیر قلعه نویی و شاگردانش برای رسیدن به مرحله بعدی رقابت‌های انتخابی جام جهانی به شدت دشوار خواهد شد.

قرعه مطلوب؛ کار آسان

اما با نگاهی به اسامی تیم‌های قرار گرفته در سیدبندی جدید می‌توان به آسان‌ترین گروه هم پرداخت. اینکه اگر تیم ملی ایران با رقبای آسان‌تری در یک سبد قرار بگیرد قطعاً شرایط برایش راحت‌تر خواهد بود.

با نگاهی دوباره به اسامی تیم‌های قرار گرفته در سیدهای دوم تا ششم در صورت همگروهی ایران با عراق در سید ۲، ازبکستان در سید ۳، بحرین (یا عمان) در سید ۴، فلسطین در سید ۵ و اندونزی در سید ۶ قطعاً این قرعه می‌تواند آسان‌ترین و بهترین شرایط را برای راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله بعد هموار کند.

ایران چطور در گروه مرگ انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار می‌گیرد؟/ بررسی سخت‌ترین و آسان‌ترین قرعه برای قلعه‌نویی

نحوه راهیابی به جام جهانی

در این مرحله ۲ تیم اول هر گروه (جمعا ۶ تیم) مستقیما به جام جهانی صعود می‌کنند و تیمهای سوم و چهارم ۳ گروه در مرحله پلی آف اول به دو گروه ۳ تیمی تقسیم می‌شوند و در پایان تیمهای اول هر گروه (مجموعا ۲ تیم) به جام جهانی صعود خواهند کرد.

تیم‌های دوم دو گروه مرحله پلی اف هم در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند تا تیم برنده به عنوان نیم سهمیه آسیا به پلی اف نهایی که بین تمام قاره‌ها انجام می‌شود راه می‌یابد و شانس خود را برای صعود به جام جهانی می‌آزماید.

یادآور می‌شود؛ طبق اعلام AFC قرعه‌کشی مرحله پایانی مسابقات، ۷ تیر در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شود. بازی‌های این مرحله نیز از ۱۵ شهریور در ۳ گروه ۶ تیمی آغاز خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ali IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    دیگه وقتی 8 تا تیم از اسسیا میرن جام جهانی، دشوار کجا بود، اگر نخوای همم میبرنت جام جهانی. جام جهانی هم سطحش پایین میاد چون تیم های ضعیف اضافه میشن که بازی های کم جذابی رو نشون میدن مثلا برزیل با چین بازی کنه.
  • اشکان DE ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    وقتی ۸ تا تیم از آسیا مستقیم به جام جهانی صعود میکنن، اگه ایران نتونه به جام جهانی صعود کنه باید به گروهبان قندلی حبس ابد بدن 😂
  • مهیار IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    همینطوری امیرخان قلعه نویی تیم ملی رو ضعیف کرده دیگه وای به حال اینکه توی گروه مرگ بیفتیم
  • واعظ آشتیانی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    از مجموع ۱۲ تیم این مرحله ، ۹ تیم به جام جهانی میرن ،یعنی شانس صعود همینطوری بالای ۷۵ درصد است . در واقع صعود نکردن خیلی خیلی مشکل تر از صعود کردن است ! دیگه گروه مرگ چه صیغه ای است ؟
    • وحید IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
      ۱۲ تا تیم نیست، ۱۸ تا تیم هست. سه تا گروه شش تایی. سهمیه هم ۹ تا نیست، ۸ و نیم هست که احتمال صعود نیم آخر خیلی کمه، پس احتمال به زیر ۵۰ درصد رسید.
  • خالی باف IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    با مربی ایرانی با این همه بازیکن خوب دربرابر ازبکستان کم آوردیم وای به آن روزی که به طور برزیل یا انگلیس بخوریم له میشیم
  • Beyro IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    بیرو😐👍🔴🫀🫀
  • عزیز.زاهدان US ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    بیرو..شجاع.کعانی.ریگی..بادپا..طارمی.سردار.جهابخش.
  • ناشناس IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    تيم ملي فوتبال با سر مربي فعلي راهي به جايي ندارد بايد مردم قويا از فدراسيون بخواهند تا دير نشده او را تعويض كنند.
  • علی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    فوتبال در دنیا پیشرفت قابل توجهی کرده اما در ایران بخاطر اینهمه مشکلات و دزدی های بی انتها ما هیچ پیشرفتی نداشته ایم میتونم بگم اگر موفقیتی هم بوده روی تجربه و تکنیک ذهنی بعصی از بازیکنان بوده است
  • امین خان IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    تیم ملی فوتبال ایران می‌ره به جام جهانی ولی در مرحله بعد از این نمیتونه سود کنه مثل هر سال
  • حسن IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    جهانبخش و آزمون
  • حامد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    اولا که گروهبان قندلی مربی نیست دوما صعود کردن کار آسونیه . سه تا گروه ۶تایی از هر گروه ۲ تا تیم مجموع ۶ تا تیم مستقیم صعود میکنه بعد در مرحله بعد تیم های سوم و چهارم این ۳ تا گروه میان به ۲ تا گروه سه تیمی تقسیم میشن که با هم بازی میکنن و ۲ تیم اول هر گروه مستقیم اضافه میشن به ۶ تیم قبلی که صعود کردن که میشن ۸ تیم مستقیم . و در آخر ۲ تیم دوم این دو گروه در دو بازی رفت و برگشت مسابقه میدن که برنده میره پلی آف با اروپا و آمریکا یا آمریکای جنوبی مسابقه میده که این میشه سهمیه نیم آسیا. حالا شما بگید صعود نکردن کار سختیه؟ نه خداییش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

تا این لحظه، یارگیری کدام تیم را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، موفق تر می دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی