نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
۰ |
۰
کلوب| کاش فوتبال این طراح بزرگ، هرگز تمام نشود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این سه شنبه و چهارشنبه شب در اروپا هیجانی بی حد و حصر با خود به همراه دارد و باید به تماشای دو فوتبال جذاب و دیدنی برای مشخص شدن تکلیف فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا بنشینیم.

امشب و در اولین شب از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دورتمند و پی اس جی با یکدیگر رقابت می‌کنند و فردا شب رئال پذیرای بایرن مونیخ خواهد بود. دیدار رفت بایرن و رئال مادرید با نتیجه مساوی ۲-۲ تمام شد و بررسی و واکاوی زوایای دیگر گل اول رئال که توسط وینیسیوس به ثمر رسید خالی از لطف نیست.

قبل از گل اول وینیسیوس یک شاهکار رقم خورد و کمتر هواداری تصورش را می‌کرد که پاس تونی کروس آن هم در سن ۳۴ سالگی، یک اثر هنری در عالی ترین سطح فوتبال اروپا و زیباترین صحنه هفته لیگ قهرمانان اروپا لقب بگیرد. پاس گل تونی کروس، تنها یک پاس ساده نبود؛ این پاس به قدری زیبا و چشم نواز برای وینی ارسال شد که می‌توان بارها و بارها از زیبایی آن لذت برد. ذهن مهندس آلمانی رئالی‌ها به طوری وضعیت را برای فرستادن پاس ارزیابی کرد که توانست قلب دفاع بایرن مونیخ را نشانه رود و آن را از هم بشکافد.

این طور ارسال و نحوه پاس در این سن برای یک بازیکن حاضر در رئال مادرید فوق العاده و حیرت انگیز است. آمار گواهی دادند که در مورد کروس سن تنها یک عدد خبر است و با گذر زمان پا به پای بازیکنان جوان و خوش آتیه برای حضور در ترکیب یازده نفره کهکشانی رقابت می‌کند. او در سی بازی که در لالیگا برای رئال مادرید به میدان رفته آمار ۱۹۹۹ پاس را با دقت ۹۴ و نیم درصد از خود به جا گذاشته که این ارقام، اعجاب انگیز و باورنکردنی است. ضمن اینکه او موفق به خلق ۵۶ موقعیت گلزنی شده و ۱ گل و ۷ پاس گل هم در کارنامه این فصل‌هافبک آلمانی رئالی‌ها مشاهده می‌شود.

کروس در مقطعی، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد اما با روی کار آمدن ناگلزمن بر روی نیمکت آلمان پذیرفت به اردوی مانشافت برگردد و در جام ملتهای اروپا_که از یک ماه دیگر در خاک آلمان آغاز می‌شود ژرمن‌ها را برای قهرمانی هدایت کند. بازی ساده، دید وسیع و بینش درست و صحیح باعث شده تا کروس نسبت به سایر بازیکنان رئال مادرید، کمی‌خاص تر و البته کارآمد تر به نظر بیاید. او که در دوره اول حضور کارلتو در مادرید به جمع کهکشانی‌ها اضافه شد، حالا پس از یک دهه به یکی از ستون‌های اصلی تیم بدل و تجربه کار کردن با مربیانی مثل کارلو آنجلوتی و زین الدین زیدان را دارد.

کروس همیشه در طی این ده سال یکی از کلیدهای قهرمانی رئال در تورنمنت‌های معتبر و البته پرفشار و مشکل بوده و همواره نقش او در موفقیت‌های سفید پوشان مادرید، بی بدیل و تکرار نشدنی است. پسران جوان کارلتو، می‌توانند چیزهای بیشتری در حین تمرینات و دیدارهای رسمی‌از او یاد بگیرند. مهندس سانتیاگو برنابئو هم انگار با چنین عملکردی در لیست بازیکنانی قرار می‌گیرد که به قول اهالی فوتبال «حیف است دوران بازیگری اش تمام شود!» ای کاش که هیچ وقت فوتبال جذاب، هوش بالا و پاس‌های خط کشی شده تونی به پایان نرسد!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی