وینفرد شفر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال ۵ سال قبل به واسطه ناکامی خارج از خانه شوک بزرگی را متحمل شد.

برخلاف لیگ هفدهم که حضور وینفرد شفر برای استقلال سرمنشا اوج‌گیری و کسب نتایج مطلوب بود، این مربی در هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اصلا انتظارات استقلالی‌ها را برآورده نکرد.

استقلال در پاییز ۱۳۹۷ از گردونه پیکارهای جام حذفی کنار رفت، دربی برگشت لیگ هجدهم را در یک دیدار جنجالی به پرسپولیس واگذار کرد و استارت امیدوارکننده‌ای نیز در لیگ قهرمانان آسیای فصل ۲۰۱۹ نداشت به همین خاطر اعضای کادر مدیریتی و گروهی از هواداران استقلال از سرمربی آلمانی خودشان رضایت نداشتند.

در چنین شرایطی آبی‌پوشان پایتخت راهی مشهد شدند تا به مصاف پدیده بروند. استقلال آن مسابقه را به میزبان خود واگذار کرد و ساعاتی پس از این شکست، جلسه فوق‌العاده گروهی از مدیران باشگاه استقلال در مشهد آغاز شد و در نهایت حکم بر این گردید که وینفرد شفر از سمت خودش برکنار شود! اتفاقی که هشتم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به وقوع پیوست و بلافاصله پس از آن فرهاد مجیدی برای اولین بار در زندگی خود سمت سرمربی‌گری استقلال را بر عهده گرفت.

شفر بعدا طی مصاحبه‌ای پیرامون ساعات منجر به برکناری خودش گفت: مدیران باشگاه جلسه گذاشتند و با برخی از همکاران خودشان در تهران نیز به صورت تلفنی صحبت کردند؛ نتیجه این کار تغییر سرمربی بود و قضیه را به من هم ابلاغ کردند. به هر حال چنین اتفاقاتی در دنیای فوتبال رخ می‌دهد. هنگامی که می‌خواستیم به سوی تهران پرواز کنیم، همه با هم داخل یک هواپیما بودیم ولی در فرودگاه شنیدم که همان‌جا در مشهد به فرهاد مجیدی سرمربی‌گری استقلال را ابلاغ کرده‌اند. من با این قضیه هم مشکل نداشتم چون به هر حال مدیریت باشگاه این اختیار را دارد که برای نیمکت تیمش تصمیم بگیرد اما اتفاق تلخ برایم پس از رسیدن به تهران به وقوع پیوست. دستمزدم را نگرفته بودم و منتظر بودم تا استقلالی‌ها پولم را بدهند اما چنین کاری را نکردند. علاوه بر من، دستیاران و پسرم هم از باشگاه طلبکار بودند ولی با این وجود ترجیح دادم همراه با آن‌ها سر تمرین استقلال حاضر شوم و از شاگردانم خداحافظی کنم. دلم می‌خواست بعد از خداحافظی با آن‌ها به آلمان برگردم و پرونده‌ام با استقلال نیز به شکل دوستانه‌ای بسته شود اما به من اجازه این‌که حتی با شاگردانم خداحافظی بکنم را هم ندادند و وقتی به مجموعه‌ای رفتم که استقلال آن‌جا تمرین می‌کرد، گفتند اجازه ورود نداری! این رفتار واقعا من را عصبانی کرد و دلم را شکست!

حدودا دو ماه پس از برکناری، شفر پرونده شکایت خود از استقلال را به جریان انداخت و در سال ۱۳۹۹ تمام مطالباتش را همراه با غرامتش بدون حتی یک دلار تخفیف به استقلال، دریافت کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • فرامرز IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    رد کردن شفر با این وضعیت جز شاهکارهای خطیر بود که با این که مدیر عامل نبود تاثیر گذارتر از مدیران عامل وقت یعنی افشارزاده و رضا افتخاری بودند که در باغ خیلی نبودند در واقع خطیر در فکر به کار گرفتن آندره‌آ استراماچونی بود در این راه از فرهاد مجیدی با علم به محبوبیت او نزد هواداران استفاده ابزاری کرد و چند ماه بعد با آمدن مربی ایتالیایی عذر او را هم خواست با گفتن این که استراماچونی دستیار بومی نمی خواهد شفر بدون تعارف یکی از بهترین مربیان خارجی در استقلال بود که اگر به او فرصت می دادند پتانسیل قهرمانی داشت شرط موفقیت هر مربی ثبات است شفر تیم بسیار خوبی هم ساخت با مهره تاثیر گذاری مانند سرور جباروف ازبکی مامه تیام سنگالی و...
  • oi IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    احسنت به شفر. کار بسیار خوبی کردی.. اون دسته ادم بی اخلاق و نادان و بی معرفت که نه به تیم و نه به فرهنگ غنی این کشور بی اخترامی میکنن بایستی جریمه و اخراج بشن. نادان اگه ایشان خدا حافظی میکرد چه اتفاقی می افتاد؟ ایشان طلبش رو با خوشی می گرفت چه اتفاقی می افتاد؟ بخاطر اینکه در کشور ما سالهاست مدیران هر کاری که دلشان بخواد انجام میدن و بعد که میرن کسی با انها کاری نداره و کوهی از مشکلات رو برای بعدی میزان. فقط میخوان چند روزی که مدیر هستند هر کاری که دلشان میخواد بکنن.
  • 7 مقدس IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    همیشه مدیران بی کفایت و بی سواد که هیچ چیز از اصول حرفه ایی فوتبال و کلا بستن قرارداد نمی دانند باعث وارد آمدن خسارات هنگفت به فوتبال شده اند
  • بهنام طارمی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    جنتلمن آلمانی ، بنده حقیر به عنوان یک استقلالی و خانواده استقلال ، از طرف همه از شما عذر خواهی میکنم ما رو ببخش شما خیلی آقا بودید خیلی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی