نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
اتفاق تلخ برای پرسپولیس در نقل و انتقالات/ یک سهمیه خارجی سرخ‌ها می‌سوزد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به احتمال زیاد یک سهمیه خارجی پرسپولیس برای فصل بعد از دست خواهد رفت.

طبق قوانین نقل و انتقالاتی فوتبال ایران در صورتی که تیم‌ها از بازیکنان خارجی خود در ۶۰ درصد بازی‌ها استفاده نکنند، برای فصل آینده یک سهمیه خارجی‌شان خواهد سوخت. اتفاقی که قطعا به ضرر تیم‌های بزرگ و مدعی خواهد شد.

وحدت هنانوف مدافع تاجیکستانی پرسپولیس یکی از خارجی‌های این تیم به حساب می‌آید که فرصت چندانی برای بازی در این فصل به دست نیاورده است. وحدت که سومین فصل حضورش در پرسپولیس را سپری می‌کند، در کمتر از ۶۰ درصد بازی‌های این فصل به میدان رفته و با ادامه همین روند احتمالا یکی از سهمیه‌های خارجی پرسپولیس برای سال بعد از دست خواهد رفت.

ماجرا وقتی برای پرسپولیس بدتر می‌شود که بدانیم هنانوف شاید دیگر تا پایان فصل نتواند برای پرسپولیس به میدان برود و همین موضوع کار را برای پرسپولیسی‌ها سخت خواهد کرد. مدافع تاجیکستانی پرسپولیس در جریان بازی تیمش مقابل عربستان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی  مصدوم شد و دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد. وحدت که یکی از ستون‌های خط دفاعی تاجیکستان به حساب می‌آید، در یک صحنه دچار مصدومیت از ناحیه همسترینگ شد و شدت درد آن‌قدر زیاد بود که قادر نبود به بازی ادامه دهد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که مصدومیت وحدت شدید بوده و اگر این بازیکن دچار پارگی همسترینگ شده باشد، به احتمال زیاد ادامه فصل را از دست خواهد داد و دیگر نمی‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود. اتفاقی که برای اوسمار بسیار تلخ خواهد بود و او نمی‌تواند در بازی‌های حساس پیش رو از این بازیکن چندپسته استفاده کند. اگر مصدومیت وحدت تنها کشیدگی همسترینگ باشد، او بعد از چند هفته استراحت می‌تواند به تمرینات برگردد. چیزی که مشخص است این‌که او به دلیل مصدومیت به طور حتم به اولین بازی پرسپولیس در سال جدید نخواهد رسید.

اگر هنانوف تا پایان فصل امکان بازی کردن نداشته باشد، آن وقت یک سهمیه خارجی پرسپولیس کم خواهد شد. در صورتی که او به چند بازی پایانی برسد، پرسپولیس برای حفظ سهمیه خارجی خود باید از این بازیکن در اکثر بازی‌ها حتی برای چند دقیقه هم شده استفاده کند تا بتواند برای فصل بعد سهمیه خارجی خود را حفظ کند و خطری این تیم را در نقل و انتقالات تابستانی تهدید نکند.

بیشتر بخوانید: ایران باشم فقط پیراهن پرسپولیس را می‌پوشم/ متوجه شدم این تیم را مردم و هودارانش می‌چرخانند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۴
  • ناشناس IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    قانون شامل پرسپولیس نمیشه نگران نباشید
    • اشکان IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      الان یامگا در ۶۰ درصد بازی های کیسه حضور داشته؟؟؟؟
    • انصاف! IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      درود بر ناشناس کبیر
    • لنگی کیسه کش ام با افتخار IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      چقدر پراید زیاد شده 😂
    • حسین مجتهدی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      در جواب آقای اشکان :::ماده ۲۶ از دستورالعمل ناظر بر قراردادهای باشگاه ها با بازیکنان : چنانچه یک بازیکن خارجی به جز دلایل پزشکی ، مور تایید ایفمارک، در ۶۰ درصد زمان مسابقات شرکت نداشته باشد ، به ازای هر بازیکن غیر موثر یک سهمیه خارجی آن باشگاه برای فصل بعد کسر می گردد. یعنی قانون ۶۰ درصد شامل زمانی میشه که بازیکن قادر به بازی کردن بوده است و مشکل مصدومیت نداشته است . در ضمن مدت قرارداد هم مهمه. مثلا هنانوف فصل ۱۴۰۲_۱۴۰۳ را کامل تو پرسپولیس بوده و تا هفته ۲۱ لیگ مشکلی برای بازی نداشته . ۶۰ درصد از این ۲۱ بازی یعنی حدود ۱۲ بازی باید انجام می داده که هنانوف فقط در ۶ بازی حضور داشته. با این حساب یک سهمیه خارجی قطعا از پرسپولیس در فصل آینده کسر میشه / در مورد کوین یامگا هم مدت نیم فصلی که مصدوم نبوده مدنظر قرار می گیره و یامگا هر ۱۵ بازی ای که قادر به بازی کردن بوده را حضور داشته یعنی ۱۰۰ درصد بازی .
  • سلمان IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    من خودم استقلالی هستم ولی وجدانا این قوانین و مقررات رو کیا مینویسن؟ هدفشون چیه؟ سقف بودجه و سقف بازیکن و غیره جز تضعیف تیم های ایرانی چه شاهکاری کردن
  • میر IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    طفلکی پرسپولیس مظلوم! هیچ بازیکن نداره همش داره با جوانانش بازی می کنه
  • اولاد IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    hhdf
  • پرسپولیس کبیر IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    چرا یه مشت کیسه کش فشاری همش نظر میدم گمشید بابا شما بفکر خودتون باشید
  • علی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    تا ما به یاد داریم قوانین بر مبنای وضعیت لنگ تغییر میکنند. سال بعد برای این موضوع پاداش تعیین می‌کنند داستان نرفتن به دسته سه را بخوانید متوجه خواهید شد.
  • رضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    چقدر کار خدا قشنگه خدا می‌خواهد لنگ زمین بزنه بعضی ها می‌خواهند تو کار خدا دخالت کنند انشاله انشاله همین فروردین ارونف هم رباط میده صبر کنید لنگ است
    • کیسه ی حقیر..کیسه کش صغیر IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      کیسه کش عقده ای به دعای سگ سیاه بارون نمیباره انشالله چندروزبعداز فروردین همین ارونوف جامهارو بالای سرمیبره سه گانه میکنه تاسوزش کیسه کشا چندین برابر بشه
  • لنگی همیشه شاکی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    اسم تو یکی که تو تمام کامنت‌هایی که برا سرورت میاد هست..
  • ع ق QA ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    خطیر سوئديه ؟ ۶۰ در صد بازی کرده ؟! فقط در بازی سانتاکلارا و سقف قراردادها بچشم اومد جای دیگه ای هم بازی کرد ؟!
  • حمید IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    یه سوال واسه فصل بعدم کنعانی سهمیه خارجی حساب میشه؟ همون بهتر ک خارجی نگیرن البته
  • پسر تراکتوری IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    شما هم مثل من نظرات رو میخونین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی