نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
۵ |
۶
کشتی‌گیر افسانه‌ای جهان درگذشت
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دارنده دو مدال طلای المپیک و چهار مدال طلای جهان از گرجستان، در ۷۶سالگی درگذشت.

لوان تدیاشویلی، یکی از بهترین آزادکاران جهان که دو طلای المپیک و چندین افتخار بزرگ جهانی را به دست آورد، جان باخت. او تنها کشتی‌گیری بود که در بازی‌های المپیک، مسابقات جهانی و قاره‌ای در سه وزن ۸۲، ۹۰ و ۱۰۰ کیلوگرم مدال طلا گرفت و بعید است کشتی‌گیری بتواند به این رکود برسد.

تدیاشویلی که سال ۱۹۷۳ به عنوان بهترین ورزشکار سال اتحاد جماهیر شوروی شناخته شد، عنوان استاد افتخاری ورزش این کشور را نیز به دست آورد و به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران گرجستانی قرن بیستم شناخته شد.

تدیاشویلی علاوه بر حرفه ورزشی، در سال‌های اخیر به بازیگری نیز پرداخت.

او بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۶ شکست‌ناپذیر بود و باختی در کارنامه‌اش ثبت نشد. تدیاشویلی مدال‌های طلای المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و المپیک ۱۹۷۶ مونترال و چهار مدال طلای رقابت‌های جهانی در سال‌های ۱۹۷۱، ۱۹۷۳، ۱۹۷۴ و ۱۹۷۵ و مدال نقره جهان در سال ۱۹۷۸ میلادی را در کارنامه داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • اصغر US ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    یادش گرامی.دارای دو طلای المپیک.دوطلایی که هیچ کشتی گیر ایرانی نتوانسته آن را به دست آورد با این همه هیاهو که چنینیم و چنانیم.دلاوری پاک و بی آلایش که در دوران شوروی سابق کشتی می گرفت آن زمان که کشتی آزاد جهان در دستان بلغارستان و شوروی بود.به چهره اش بنگرید اگر کشتی گیر ایرانی بود با دیدن این تصویر داد همه بلند می شد که آیا یک قهرمان باید این سر و وضع را داشته باشد کم بخورید وبه داد ورزشکار برسید.این چهره نمونه ای روشن از از قلب پاک دلاوری است که فقط به عشق مردم و سرزمینش دلاوری کرده نه برای پول.بخواب دلاور.دلاوری بودی از نسل پاکان و شجاعان که دیگر تکرار نخواهی شد.
    • عادل متانی US ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      آقای کارشناس این لباس و عکس مال یه فیلم سینماییه
  • امیر علی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    خداوند بیامرزدش. باید قهرمانان ما هم یاد بگیرررن ..درسته این صحنه ای از یک فیلم هستش ولی در زندگی واقعی خودشم هم بی آلایش و ساده زیست بوده. روحش شاد و یادش گرامی
  • حبیب IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    در جام آریامهر سابق علیرضا سلی مانی در وزن ۱۰۰ کیلو سه بار این روس گرج تبار را با زیر گیری خاک کرد ولی سرانجام بدستش ضربه شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی