نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
۷
قایدی در کنار ستاره‌های بزرگ لیگ حرفه‌ای عربستان؟/ مبلغ نجومی که بازگشت باشو به استقلال را غیرممکن کرد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال اگرچه خیلی دوست دارد تیمش را برای نیم فصل دوم تقویت کند ولی حداقل در مورد این بازیکن نباید امید چندانی داشته باشد.

جواد نکونام به درستی معتقد است در نیم فصل دوم کار بسیار دشواری پیش روی استقلال خواهد بود و حتماً این تیم باید تقویت شود روی همین اصل فهرستی از بازیکنان مورد نظر خودش را در اختیار کادر مدیریتی باشگاه استقلال گذاشته تا زمینه برای جذب همه یا حداقل بعضی از آنها فراهم شود اما ناگفته پیداست که در چنین شرایطی، خریدن نفرات مذکور حرکت بسیار دشواری محسوب می‌شود و تقریباً می‌توان از همین حالا با قاطعیت گفت که تعداد قابل ملاحظه‌ای از این بازیکنان در دوره برگشت استقلالی نخواهند شد چون باشگاه‌های آنها رضایتنامه نفرات مذکور را صادر نمی‌کنند. در همین خصوص شایعاتی مطرح شد که استقلال می‌خواهد زمینه برای بازگشت مهدی قایدی را فراهم کند و این ملی‌پوش که هم اکنون در تیم ملی می‌درخشد را دوباره آبی پوش کند ولی خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که حتی اگر نکونام واقعاً چنین قصدی را هم داشته باشد، شرایط مالی استقلال به او اجازه انجام حرکت مذکور را نخواهد داد.

رضایتنامه نجومی

اگرچه مهدی قایدی هم اکنون در الاتحاد کلبا و زیر نظر فرهاد مجیدی فوتبال بازی می‌کند اما در واقع بازیکن الاهلی امارات است او فصل گذشته به صورت قرضی از این باشگاه به استقلال آمد و هم اکنون نیز تحت عنوان مهره قرضی راهی کلبا شده است. از قرارداد مهدی با الاهلی هنوز ۳۰ ماه دیگر باقی مانده و اگر استقلال بخواهد او را جذب کند باید رقمی نجومی برای دریافت رضایتنامه‌اش بپردازد چون طبق قانون فدراسیون فوتبال حالا دیگر بازیکنان ایرانی که لژیونر هستند نمی‌توانند تحت عنوان بازیکن قرضی به تیم‌های ایرانی بازگردند و حتماً باید رضایتنامه قطعی آنها گرفته شود. با توجه به درخشش قایدی در جام ملت‌های آسیا و زمان قابل ملاحظه باقیمانده تا پایان قراردادش، ناگفته پیداست الاهلی مبلغ بسیار گزافی را برای صدور رضایتنامه او تعیین می‌کند و در چنین شرایطی استقلال حتی اگر بخواهد، بودجه لازم برای پرداخت رقم مورد نظر را نخواهد داشت. اینطور که اطرافیان تیم استقلال می‌گویند دقیقاً به همین خاطر جواد نکونام  روی مهدی قایدی هنوز حساب جدی نکرده است چون می‌داند حتی اگر نامش را به باشگاه بدهد و مذاکرات رسمی نیز انجام شود عملاً کار به جایی نخواهد رسید.

تغییر قانون عربستان؟

اما این روزها شایعات دیگری نیز پیرامون ملی پوش ایرانی به گوش می‌رسد. درخشش مهدی قایدی موجب شده تا برخی سایت‌های اماراتی مدعی تمایل باشگاه‌های عربستانی برای جذب این بازیکن شوند. قطعاً باشگاه‌های عربستانی دغدغه مالی ندارند و حتماً رابطه آنها با همتایان اماراتی خود نیز کاملاً مطلوب است به همین خاطر اگر واقعاً قضیه زیر نظر گرفته شدن مهدی قایدی توسط تیم‌هایی همچون الاتحاد، النصر و حتی الهلال درست باشد، آنها جهت جذب قطعی یا قرضی او مشکل مالی نخواهند داشت اما یک مسئله قانونی برایشان دردسر درست می‌کند. مقامات عربستانی برای فوتبالیست‌های ایرانی ویزای کار صادر نمی‌کنند و دقیقاً به همین خاطر بود که سال‌ها قبل مهدی شیری نتوانست راهی لیگ حرفه‌ای عربستان شود. حتی این شایعه در اوایل دهه ۸۰ شمسی نیز مطرح شد که مهدی مهدوی کیا مورد توجه عربستانی‌ها قرار گرفته اما دقیقاً به خاطر همین قانون قضیه اصلاً جدی نشد. حالا باید ببینیم قاعده مذکور در عربستان عوض می‌شود و اگر باشگاه‌های پرنفوذ سعودی مهدی قایدی ما را بخواهند، برایش مجوز کار می گیرند یا اینکه حکایت به همان شکل باقی می‌ماند؟ البته ما خودمان دوست داریم قایدی در جام ملتهای آسیا بدرخشد و پس از آن راهی اروپا شود چون استحقاق بازی در قاره سبز را دارد اما نمی‌توان کتمان کرد که تیم‌های عربی دستمزد فوق العاده‌ای به این جوان می‌دهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • پیروزهیس IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    گوجه هانظری ندارن🍅🍅🍅🍅
    • اشکان PL ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      مهدی قایدی اگر تمرکزش بزاره واسه فوتبالش بازیکن باهوش و آینده‌داری قدرت بدنی بالایی نداره و گرنه می‌تونست فوتبال اروپا بازی کنه ضربات آخرش به دروازه حریف فنی عالی
  • ع ق QA ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    او نمیتونه بخاطر حاشیه هاش به ایران برگرده بهتره بیرون باشه و افراد خاصی او را آرایش کنند و در تیم ملی با تکروی او را معروفتر کنند
  • رضا US ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    اینم از قانون‌های مزخرف من درآوردی و بی فکر مملکت ماست. بازیکن قرضی یه چیزی که همه جای دنیا هستش بعد تو ایران چنین قانون مسخره ای براش وضع کردن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی