نظرسنجی

به بهانه انتقال احتمالی علیرضا بیرانوند به تراکتور، پر سر و صداترین انتقال چهار دهه اخیر فوتبال ایران را کدام گزینه می دانید؟
۴ استقلالی جام ملت‌ها را از دست دادند/ پیام قلعه‌نویی به یک چهره مهم در غربت
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با تصمیمی که امیر قلعه نویی پیرامون دو دیدار باقیمانده تیم ملی تا زمان آغاز جام ملت‌های آسیا گرفت، عملاً تکلیف تعداد زیادی از بازیکنان استقلال مشخص شد.

ملی پوشان کشورمان برای جدال مقابل هنگ کنگ و ازبکستان در چهارچوب مرحله اول پیکارهای انتخابی جام جهانی مشخص شدند و با گزینش آنها به ابهامات زیادی هم پیرامون لیست تیم ملی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا پاسخ داده شد. اگرچه باز هم می‌توان از این عبارات استفاده کرد که "درهای تیم ملی تا روز آخر به روی بازیکنان باز است" اما واقعیت امر این است که اصلاً نباید چنین تصوری داشته باشیم؛ چون امیر قلعه نویی و سایر مربیان حاضر در جام ملت‌ها تا الان بخش زیادی از ترکیب اصلی خودشان را انتخاب کرده‌اند و در فرصت باقیمانده روی چند نقطه باقیمانده یا استفاده بهتر از سرمایه‌های خود تمرکز می‌کنند و احتمال دعوت از بازیکنان جدید در روزهای پایانی آذر ماه نه اینکه وجود نداشته باشد اما خیلی کم است بنابراین بازیکنانی که الان در اردوی تیم ملی ایران نیستند، شانس زیادی جهت همراهی ما در جام ملت‌ها نخواهند داشت. این قاعده‌ای است که نه تنها در رابطه با ایران بلکه پیرامون سایر تیم‌های حاضر در جام ملت‌های ۲۰۲۳ هم صادق است.

خداحافظی ۴ استقلالی با قطر ۲۰۲۳

با توجه به فهرستی که امیر قلعه‌نویی اعلام کرد، ۴ بازیکن استقلال که اتفاقاً سابقه حضور در تیم ملی را یدک می‌کشند و برخی از آنها اصلاً توسط خود امیر دعوت شده بودند باید با این حقیقت تلخ کنار بیایند که قطر ۲۰۲۳ برای آنها به احتمال فراوان تمام شده است. آرمین سهرابیان مدافعی که همین چند ماه قبل در معیت تیم ملی و امیر قلعه نویی قهرمان جام کافا شد، بعید به نظر می‌رسد که در جام ملت‌ها حضور داشته باشد. قطعاً مصدومیت سنگینی که سهرابیان در تابستان به آن دچار شد در این مسئله موثر بوده است. از طرف دیگر، محمدحسین مرادمند نیز که این روزها دوره مصدومیت خود را سپری می‌کند، به احتمال زیاد حداقل در مقطع کنونی باید با تیم ملی خداحافظی موقت داشته باشد. به این نفرات باید سعید مهری را هم اضافه کرد بازیکنی که امیربه سبک نمایش او علاقه داشت و در تورنمنت کافا نیز از وجودش استفاده کرد ولی همان چند هفته آغاز فصل که او به خاطر عدم توافق با استقلال به میدان نرفت موجب شد تا جایگاهش را از دست بدهد. اگر مهری از همان هفته اول با استقلال بازی می‌کرد، این شانس را داشت تا شاید به عنوان یکی از بازیکنان ذخیره به جام ملت‌ها برود. به نفرات مذکور باید مهدی مهدی‌پور را هم اضافه کنیم. بازیکنی که پاییز سال گذشته تا آخرین روزها قبل از جام جهانی در اردو حضور داشت ولی فرصت حضور در قطر ۲۰۲۲ را پیدا نکرد. مهدی پور در این فصل افت کرده بود اما طی چند هفته گذشته نمایش بهتری را از او شاهد بودیم. نمایشی که البته زمینه برای ملی پوش شدنش را فراهم نکرد.

انتخاب اول

با توجه به فرصت باقیمانده تا آغاز جام ملت‌های آسیا و نمایشی که این روزها از سنگربانان مدعی حضور در تیم ملی می‌بینیم، به راحتی و با صراحت می‌توان گفت علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اول ما در قطر خواهد بود و سرمربی استقلالی تیم ملی حراست از قفس توری تیمش را در جام ملت‌ها به مرد شماره یک پرسپولیس خواهد سپرد مگر اینکه اتفاقات عجیب و غریبی طی روزهای باقیمانده تا آغاز قطر ۲۰۲۳ رقم بخورد.

پیغام به یک استقلالی در غربت

هرچند اعضای کادرفنی تیم ملی این خبر را در روزهای گذشته تایید نمی‌کردند و البته بدیهی هم بود که چنین کاری نکنند ولی حالا دیگر عملاً مشخص شده که مهدی قایدی جایی در پازل تاکتیکی امیر قلعه نویی برای جام ملت‌های ۲۰۲۳ ندارد و اگر می‌خواهد به تیم ملی برسد یا باید تیم باشگاهی خود را عوض کند یا اینکه مانند دوره حضورش در استقلال دوباره اوج بگیرد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۳
  • 63636366666 IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    لیست تیم ملی سلیقه ای است نه عدالت وگرنه مهدی پور رضاوند سرلک سهرابیان رفیعی هزار برابر بهتر از بعضی بازیکنان سپاهان وحتی خلیل زاده بودند
    • حسین US ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      سرلک اصلا در حدی نیس ک اسمش رو در نظر بگیری برای تیم ملی
  • ......! IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    بیرانوند دیگه بیش از حد سوتی میده نیازمند بهتراز بیرانونده البته نفوذ باند لنگ بازهم ایشان را گلر فیکس تیم ملی می کنه
  • مهدی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    واقعا آقای قلعه نوعی جای بازیکنایی مثل قایدی.رضاوند. سروش رفیعی . ریگی و... توی تیم ملی خالی نیست.کریم انصاری فر امسال چند تا گل زده؟ حاج صفی چند بازی مثمر ثمر بوده؟ محبی چقدر آماده بوده؟ و..... سیاه بازی بسه دیگه آقای سرمربی .روزگار شماهم بالاخره به سر میاد.
  • امیرمهدی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    چ خبر زدی این ۴ نفر و قائدی در حد تیم ملی نیستن بعد اخه مردمند و بقیه پشم هم نیستن
  • هشت پولیس آبی GB ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    قایدی هم به سرنوشت فرهاد در تیم ملی مبتلا شده مگه الان بهترین مهاجم لیگ امارات نیست واقعا در حق ایشان ظلم شده ثانیا اگه دعوت شود پدیده جام ملت ها خواهد شد
  • اااا IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    ازبین اون همه پیر پاتال یک دهه و تیم گذشته مثل کریم انصاری فرد احسان حاج صفی وحیدامیری که جای چن نفر تازه وارد و تازه نفس رو تو تیم ملی گرفتن چه اشکالی داشت مهدی قائدی رو هم دعوت میکرد
  • نقی بهجت IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    آقای قلعه نوئی ما هواداران استقلال می دانیم از کجا عقده داریم و این عقده هایت را بر سر بازیکنای استقلال خالی می کنی؛ مطمئن باش هواداران همان تیمهایی که به ایشان لطف می کنی از شرمندگی ات در خواهند آمد و به شکلی افتضاح از تیم ملی بیرونت خواهند بشین و تماشا کن و انروز خیلی دیر نخواهد بود.
  • روشا IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    بازیکنان تیم ملی رونه قلعه نوعی انتخاب میکنه نه سرمربی دیگه ای لیست ازجای دیگه میادحرص نخورید
  • .... NL ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    قلعه نوعی خودش هم میدونه قایدی فعلا دراوجه وبهترین مهاجم لیگ امارات ولی کینه وحسادت قلعه نوعی به فرهادمجیدی باعث شده جایی درلیست نداشته باشه اگر قایدی توهرتیم دیگری به تیم مجیدی بود صددرصد سرلوحه لییست بود
  • عدالت خواه IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    فقط یادت باشه که سربازان تیم پیروزی تهران جانمونن
  • رضا US ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    قلعه نوعی بیش از حد چاپلوسه وتیم ملی را از ترس تعویضش بسته که دهان همه را ببنده واگه امثال قائدی اقای گل دنیا هم بشه بخاطر لجبازی با اقا فرهاد دعوتش نمیکنه
  • کوروش IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    اوکی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به بهانه انتقال احتمالی علیرضا بیرانوند به تراکتور، پر سر و صداترین انتقال چهار دهه اخیر فوتبال ایران را کدام گزینه می دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی