نظرسنجی

نتیجه بازی هوادار - پرسپولیس؟
سپاهان اصفهان
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاگردان ژوزه مورایس تا پایان نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وسوم روزهای بسیار سختی را در مقابل خود می‌بینند.

سپاهان در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی خود را در قامت یک تیم شکست‌ناپذیر نشان داده و طلایی‌پوشان اصفهانی توانسته‌اند هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارند. شاگردان ژوزه مورایس در لیگ برتر موفق شده‌اند هر ۵ مسابقه خود را با پیروزی پشت سر بگذارند تا رکورد بهترین شروع تاریخ لیگ برتر را به نام خود کنند؛ البته که کسر ۴ امتیاز از سوی کمیته انضباطی باعث شد تا فرصت ثبت این رکورد تاریخی از سپاهانی‌ها سلب شود اما آن‌ها امید به بازگشت امتیازشان در کمیته استیناف دارند.

شاگردان موراسی در لیگ قهرمانان آسیا هم کار خود را با تساوی مقابل نیروی هوایی عراق آغاز کردند و همچنان سرنوشت دومین تقابل‌شان برابر الاتحاد عربستان نامشخص است و خبرهای ضدونقیضی از این مسابقه مخابره می‌شود. در میان خبرهای ضدونقیض مرتبط با تقابل سپاهان و الاتحاد، سازمان لیگ فوتبال ایران به سراغ اعلام برنامه مسابقات طلایی‌پوشان تا پایان نیم‌فصل نخست رفت که نگاهی به برنامه سپاهان نشان می‌دهد که آن‌ها در کنار تقابل با الاتحاد که برگزار نشد و سرنوشت آن نامعلوم است، ۱۴ مسابقه حساس دیگر را هم در فاصله ۷۳ روز باید برگزار کنند!

۵ بازی سرنوشت‌ساز در ۲۰ روز!

طلایی‌پوشان اصفهانی به دلیل فشردگی مسابقات‌شان در لیگ قهرمانان آسیا، در هفته ششم لیگ برتر به میدان نمی‌روند و مسابقه آن‌ها مقابل گل‌گهر معوق شده است. با این اوصاف، اولین تقابل سپاهان در روزهای آینده، اول آبان‌ماه مقابل اولمالیق ازبکستان خواهد بود؛ مسابقه‌ای که اول آبان‌ماه برگزار می‌شود و بعد از آن در فاصله ۲۰ روز، ۴ مسابقه مهم در انتظار شاگردان ژوزه مورایس است. سپاهانی‌ها بعد از سفر به تاشکند، باید مهیای پرواز به سوی قائمشهر شوند و در دیداری بیرون از خانه مقابل نساجی قرار گیرند.

شاگردان مورایس بعد از رویارویی با نساجی، ۳ بازی پیاپی خانگی دارند؛ به‌طوری‌که آن‌ها ابتدا مقابل ملوان بندرانزلی قرار خواهند گرفت، سپس دیدار برگشت مقابل اولمالیق ازبکستان را برگزار می‌کنند و بعد از آن هم باید در خانه به مصاف پرسپولیس تهران بروند که کسب موفقیت در این ۳ مسابقه متوالی می‌تواند هم در مسیر مدعی‌ماندن سپاهان موثر باشد و هم اینکه به آن‌ها در راه صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا کمک کند. بعد از برگزاری ۵ بازی مهم و سرنوشت‌ساز در فاصله زمانی ۲۰ روزه در آبان‌ماه، روزهای سرنوشت‌سازی بعد از تعطیلات فیفادی، در آذرماه چشم‌انتظار سپاهانی‌ها است.

راه‌حل سخت جلوی پای سپاهان؛ برنامه کشنده و نفس‌گیر برای زنده ماندن!

آذر، فشرده‌ترین ماه برای سپاهانی‌ها

سپاهانی‌ها هنوز سرنوشت برگزاری مسابقه رفت‌شان مقابل الاتحاد عربستان مشخص نیست و اگر رأی کمیته انضباطی (AFC) برگزاری مجدد مسابقه باشد، برنامه طلایی‌پوشان بدون‌شک فشرده‌تر و دشوارتر خواهد شد. بدون احتساب این مسابقه جنجالی، سپاهان در اولین بازی خود در آذرماه باید به مصاف استقلال خوزستان برود و سپس ۵ مسابقه دیگر در این ماه در انتظار شاگردان ژوزه مورایس است که آن‌ها در میان این ۵ مسابقه، باید سفر پرماجرایی به عربستان برای برگزاری دیدار دور برگشت مقابل الاتحاد عربستان داشته باشند.

نیروی هوایی عراق، الاتحاد عربستان، مس رفسنجان، فولاد خوزستان و هوادار تهران در کنار استقلال خوزستان، ۶ رقیب سپاهان در آذرماه هستند که شاگردان ژوزه مورایس کار سختی برابر این رقبای نام‌آشنا دارند. بعد از گذر از یک ماه فشرده، سپاهانی‌ها باید برای انجام ۳ بازی پایانی در نیم‌فصل نخست خود را آماده کنند؛ ۳ مسابقه‌ای که در دی‌ماه باید برگزار شود و به جز رویارویی با آلومینیوم اراک، دو تقابل دیگر طلایی‌پوشان برابر گل‌گهر سیرجان و شمس‌آذر قزوین در بیرون از خانه خواهد بود که انجام دو بازی پیاپی بیرون از خانه در فاصله زمانی ۵ روز می‌تواند روی کیفیت فنی طلایی‌پوشان موثر باشد. با توجه به فشردگی مسابقات سپاهان و برگزاری مسابقات این تیم به صورت میانگین هر ۵ روز یکبار، شاگردان ژوزه مورایس برای حفظ روند خوب خود کار دشواری را در پیش دارند و باید دید چه عملکردی را از خود در ۱۴ مسابقه پیش‌رو به جای می‌گذارند

بیشتر بخوانید: ابهامات تازه درباره دیدار جنجالی سپاهان - الاتحاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی هوادار - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی