نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هیچ دلیلی برای حمله به منتقدان در این شرایط وجود ندارد؛ حتی افرادی که به هر دلیلی از صداوسیما کارت دعوت می‌گیرند.

در این‌که مشخص نیست بخش‌های مختلف ورزشی صداوسیما هنوز نمی‌دانند باید مربی خارجی تیم ملی را از دم تیغ بگذارنند یا ازسرمربی ایرانی و فدراسیونی که حکم او را امضا زده انتقاد کنند، تردیدی وجود ندارد.

این بار که دیگر پای کارلوس کیروش در میان نیست (که قبل از جام ملت‌های آسیا یا جام جهانی در تلویزیون به ساحت تیم ملی حمله کنند)، فدراسیون فوتبال و تیم ملی سیبل شدند تا منتقدان حاضر در صداوسیما که حالا یکی از آن‌ها حمید استیلی است، حرف‌هایشان را بزنند؛ فعلا هم گویا خبری از انتقادات جواد خیابانی نیست که به‌زودی شاهد آن هم خواهیم بود! هر چه هست این‌که فدراسیون فوتبال بابت این نقدها، بدجوری عصبانی شده و درست شب دیدار دوستانه تیم ملی مقابل اردن در بیانیه‌ای سراسر گلایه‌آمیز از عملکرد دستگاه متبوع خود دفاع کرده است.

فدراسیون در این بیانیه شبانه، جوری از عملکرد خود دفاع کرد که گویی تاریخ فوتبال کشور در این مدت کوتاه کن فیکون و تمام مشکلات لاینحل این ورزش در ایران حل و فصل شده است! نه، مسلما چنین نیست و این فدراسیون هم نقطه‌ضعف‌های خودش را دارد و می‌تواند به سادگی اجازه بدهد منتقدان هر چه می‌خواهند بگویند؛ حتی اگر آن‌ها در صداوسیما و شب بازی با اردن نقدهایی را به کیفیت فنی تیم ملی و مدیریت فدراسیون وارد بدانند.

فدراسیون فوتبال که در رده‌های ملی شکست‌های مختلفی را تجربه کرده (که آخرین آن فجایع تیم امید است) باید به فکر روزهایی باشد که کار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا به پایان رسیده است. اگر به فرض کارنامه‌ای غیرقابل دفاع از تیم ملی ثبت شود، آن‌وقت فدراسیون چگونه می‌تواند بیانه شبانه دیگری منتشر و از عملکرد مشعشع خود بنویسد و افکار عمومی را قانع کند؟

هیچ دلیلی برای حمله به منتقدان در این شرایط وجود ندارد؛ حتی افرادی که به هر دلیلی از صداوسیما کارت دعوت می‌گیرند و روی آنتن می‌روند. این روزها کیفیت این برنامه‌ها و میزان جذب مخاطبشان آن‌قدر نیست که حمله‌های بی‌وقفه‌شان تاثیری بر عملکرد تیم ملی بگذارد. فدراسیون با انشار چنین بیانیه‌هایی، تنها به آن‌هایی واکنش نشان می‌دهد که شکل و فرم مدیریت فعلی و تیم ملی کنونی را نمی‌پسندند؛ در حالی که خیلی ساده می‌شود منتقدان تندرو را هم به صورت یک «منتقد» نگاه کرد و برایشان حق آزادی بیان و انتقاد قائل شد.

فدراسیون و دست‌اندرکاران تیم ملی نیز هر حرفی دارند در زمین مسابقه و جام ملت‌های آسیا خواهند زد و هر چه در چنته دارند، می‌توانند در آن‌جا رو کنند. کیست که از موفقیت تیم ملی زانوی غم بغل بگیرد و چه کسی است که جام رویاییِ ملت‌های آسیا را پس بزند اما وقتی چهارم شدن در قطر ۲۰۲۳ نتیجه‌ای رویایی فرض می‌شود، باید به منتقدان حق داد که مقابل فدراسیون قد علم کنند و به مدیرانش هشدار دهند در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد. حتی نقد بازی دوستانه تیم ملی مقابل اردن هم باید خیلی راحت تحمل شود؛ چون اگر امروز ایرادهای تیم ملی برملا و عنوان نشوند، فردا خیلی دیر است...

در همین ارتباط بخوانید: حمله عجیب فدراسیون فوتبال به صداوسیما؛ شوی شبانه برای کودتا علیه تیم‌ملی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • حسن DE ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    فوتبال ما از پایه خرابه
  • رضایی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    واقعیت اینه با این طرز بازی که مقابل اردن دیدم اگه تیم رو جوان کنه واسه جام ملت‌ها هیچ امیدی به تیم نیست متاسفانه حاج صفی رضاییان شجاع خلیل زاده نور اللهی و روزبه چشمی بدرد تیم ملی نمیخورن عزت اللهی هم ضعیف شده نیمه دوم مقابل تیم اردن درجه 3 آسیا تحقیر شدیم اگه پنالتی شون گل میشد فاجعه میشد کادر فنی ضعیفه
    • حسین قاسمی از ساوه IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      سلام، من هم دیشب بازی تیم ملی را دیدم و باصحبت های آقای رضایی کاملا" موافقم، حقیقتا" با این روش بازی، مطمئن باشید اگر فکری به حال این تیم نکنند، این تیم در جام ملتها نتیجه نخواهد گرفت، جائیکه تیم ژاپن ، 4 تا 4 تا به تیم های قدرتمندی مثل آلمان، ترکیه و دیشب هم به کانادا زد، ما جلوی تیمی مثل اردن با چاشنی شانس و اقبال برنده می شیم، ما هنوز متاسفانه دنباله رو تفکرات دفاعی کیروش هستیم، منتهی با این تفاوت که کیروش حداقل این تاکتیک را به خوبی اجرا می کرد، ولی مربیان حال حاضر، متاسفانه این تاکتیک را هم بلد نیستن درست اجرا کنند و فقط اداش رو در میارن، تیم ملی ایران همیشه دارای بازیکن های فانتزی باز زیادی بوده که همیشه با اتکا به این بازیکنان، بازی های خوبی را انجام می داد، اما با روی کار امدن کیروش و روش دفاعی ایشان، خیلی از این بازکنان متاسفانه دیده نشدند و سوختن، نمونه اش ، سروش رفیعی، که یکی از بهترین هافبک های میانی ما بودند و هنوز هم هستن، اما متاسفانه، نتوانستیم از توانایی های این بازیکن به درستی استفاده کنیم، دفاع های چپ و راست ما توی بازی دیشب پر اشتباه بودن .
  • سبزی US ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    این تاج‌ پشتش به کدام اُحدِ که با وجود فشل بودن دست بردار فوتبال نیست. نترسید یک فوتبالی کاردان و پاکدست بیارید. میز و کرسی تان نمیلرزه.
  • قدرت IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    این فدراسیون تاریخی!! اگر هر کس و تیم کاری بود بعداز فاجعه ترکمناچای ویلموتس ضمن عوض کردن اسم ش تو شناسنامه دور بر ورزش پیداش نمیشدمنتهی..!! در اینجا باید از برخی رسانه های به اصطلاح ورزشی و البته وابسته به فدراسیون یادی کنیم که بعداز فاجعه تیم امیدی کلمه ی در باب اون قلبی نکردن و بیانیه فدراسیون رو با آب و تاب نشر دادن ! متاسفانه متاسفانه متاسفانه فقط باید افسوس خورد برای ورزش و بیت المال ! گفتن هم دیکه فایده نداره!
  • احسان IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
    آخه واعظ آشتیانی بیاد نقد کنه! خب تو این مورد راست میگه فدراسیون. مصاحبه اش هنوز یادم نرفته که میگفت عشق من صنعت! یه جورایی منت سر استقلال گذاشته بود که شده بود مدیرعامل استقلال! 1سال تو فوتبال بود از زنده یاد حجازی و پورحیدری بزرگانی مثل دادکان و مهاجرانی بیشتر تو تلویزیون بوده! 😂
  • ع ق QA ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    این باند به ریاست ماجدی و تاج مظلومی و بهاروند خطیر و ساکت فقط برای چپاول منابع و خاله بازی آبی و زردها آمده اند براستی چرا کسی با اینها حساب و کتاب نمی کنه؟! آقای قوه قضائیه واقعا جریان ویلموتس کی‌روش جام جهانی و انتخابات‌های و انتخابها اینقدر پیچیده و غیر قابل ورود است ؟ آیا پرونده ها را گذاشته آید برای قیامت ؟! فکر نکنم اینها آنجا هم محاکمه شوند ضرورتی ندارد مستقیم با کله میرن ایفل السافلین
  • S US ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
    این کار لنگیسم هستش در تلویزیون و...‌‌همه جا رخنه کرده است میخوان برانکو رو بیارن واسه تیم ملی تا دوباره کل لیست تیم ملی لنگی بشه یحیی هم سایه برانکو رو حس می کنه وا سه همین ....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی