نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
۷ |
۰
ارتباط VAR و توصیه یحیی به بازیکنان پرسپولیس!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار دو تیم پرسپولیس و النصر ظاهرا قرار است سیستم کمک داور ویدئویی نیز داشته باشد!

در خبرها داشتیم؛ چوول کوان جانگ از کره جنوبی (ناظر داوری)، ایلگیز تانتاشف (داور)، آندره‌ی ساپینکو (کمک یکم)، تیمور گینیولین (کمک دوم)، آکرول رسیلایف (داور چهارم) همگی از ازبکستان و یک نفر از گروه داوران VAR یکشنبه  گذشته در حالی که نماینده باشگاه برای استقبال از ایشان و هدایت به سمت هتل در فرودگاه حاضر بود وارد تهران شدند.دیگر داوران VAR نیز عازم تهران هستند.

برهمین اساس یحیی گل محمدی به شاگردانش پیش از دیدار با النصر عربستان هشدار داده است که در محوطه جریمه پرسپولیس مراقب باشند پا نیندازند، خطای پنالتی ندهند یا دست خود را بی مورد بالا نیاورند چرا که سیستم کمک داور ویدئویی ناظر این دیدار مهم خواهد بود.

بد نیست یادآوری کنیم یحیی گل محمدی و پرسپولیس سه سال پیش در فینال لیگ قهرمانان آسیا لطمه سنگینی از داوران VAR خوردند! دیدار نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا با شکست تیم پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای پایان یافت تا سرخپوشان پایتخت برای دومین سال متوالی از دستیابی به جام آسیا باز بمانند. گل نخست آن دیدار در نیمه اول را پرسپولیس در دقیقه ۴۵ توسط مهدی عبدی به ثمر رساند اما تیم اولسان در دقایق تلف شده نیمه نخست با پنالتی که توسط VAR تشخیص داده شد به گل تساوی دست یافت. احمد نوراللهی در محوطه جریمه پا انداخت و درحالی که تصور می شد داور وسط متوجه نشده اما سیستم کمک داور ویدئویی آن را پنالتی تشخیص داد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند. اولسان هیوندای در دقیقه ۵۵ از روی اشتباه مهدی شیری، مدافع تیم پرسپولیس باز هم صاحب یک ضربه دیگر پنالتی شد که جونیور نگرائو،‌ مهاجم برزیلی تیم کره‌ای آنرا تبدیل به گل دوم کرد. در آن صحنه هم مهدی شیری دست خودش را بی دلیل بالا برد و در محوطه جریمه خودی هند کرد! ابتدا داور متوجه نشد اما باز هم VAR به کمک تیم کره ای آمد و به ضرر پرسپولیس اعلام پنالتی کرد.

به عبارت بهتر دو اشتباه فاحش از سوی سرخپوشان منجر به دو ضربه پنالتی شد تا اولسان هیوندای با گل کردن هر دو فرصت بادآورده پیروزی و دومین جام آسیایی را برای خود تضمین کند.

حالا یحیی گل محمدی سرمربی با تجربه پرسپولیس پیش از دیدار با النصر به شاگردانش توصیه کرده است مراقب باشند که در محوطه جریمه خودی با پا خطا نکنند یا مرتکب هند نشوند چرا که این مسابقه VAR دارد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جواد IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    چه جالب در بازیهای لیگ که وار ( کمک داور ویدیویی) نیست آقایحیی اشکال نمیبینه که پا نندازند و یا با دست نزنندچون هر کاری انجام بدند داوران خطا نمیگیرند راست میگه بنده خدا این بازی بایستی خیلی مواظب باشند
    • میلاد IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      پنالتی روی عیسی تو فینال حذفی رو یادت رفته اگه var بود توهمون 90 دقیقه 2 بر صفر باخته بودین
    • رضایاک IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      اون فینال یادش بخیر لنگ یه دقیقه قهرمان آسیا شد خخخخ
  • تاج کبیر قهرمان آسیا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    تمام دربی ها یه پنالتی به استقلال بدهکارن فقط یه وحید امیری دو بار پنالتی داده :) لونگ متوهمی
    • کاربر جدید IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      از تمام دربی ها خاطره بدی دارید ، خیلی سخته ولی چاره ای نیست باید تحمل کنید
  • تاج کبیر سرور لونگ حقیر IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    یادش به خیر یدالله :) لونگیا از وار خاطرات نابی دارن
  • علی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    گفتن‌باتجربه‌خیلی‌فرق‌میکنه‌چرا‌مابایدازعلم‌روز‌عقب‌ترباشیم‌.کلی‌پول‌خرج‌بازیکنه‌بی‌کیفیت‌خارجی‌میکنیم‌چرا‌سپاهان‌اینهمه‌دنبال‌بهانه‌هست‌نمیره‌ورزشگاه‌نقش‌جهان‌رو‌مجهزبه‌Veکنه‌پول‌داره‌بازیکن‌بخره‌حقوق‌بده‌ولی‌ثبت‌نکنه‌پول‌داره‌بالاترازسقف‌بده‌.باشگاه‌های‌مثل‌سپاهان‌وتراکتور‌فولاد‌و...إنقدرپول‌دارن‌ورزسگاه‌شون‌رومجهز‌کنن‌برای‌پیشرفت‌لازمه.فدارسیون‌إنقدرنمیخره‌تامجانی‌بیارن‌.البته‌میشه‌برای‌خریدش‌دلال‌بازی‌کرد.آقای‌تاج‌این‌کمک‌داورویدیو‌هست‌بازقراردادی‌نبندی‌مثل‌ویلتومس‌.این‌سری‌قلب‌ازکاربی‌افته‌هم‌فایده‌نداره‌بایدجواب‌گوباشی‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی