پیش‌بازی چلسی - لیورپول
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در نخستین نبرد بین تیم‌های بیگ‌سیکس در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس، چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف لیورپول خواهد رفت.

امشب از ساعت ۱۹ در ورزشگاه استمفوردبریج نخستین بازی بین تیم‌های بیگ‌سیکس در فصل جدید لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد. چلسی متحول‌شده در این دیدار میزبان لیورپول خواهد بود.

چلسی؛ نسخه متفاوت آقای پوچ

در عرض یک سال و ۳ ماه چلسی زیر و رو شد! آبی‌های لندن که فصل گذشته را در بدترین وضعیت ممکن به پایان رساندند، با نسخه جدید تاد بولی و شرکا حالا تیمی کاملاً متفاوت هستند. بازیکنان بسیاری تیم را ترک کردند و بازیکنانی را مائوریسیو پوچتینو به خدمت گرفته که کمتر شناخته‌شده بودند. شاید با ساخت تیمی جدید، پوچ می‌خواهد توقع‌ها را کم کند و به تدریج چلسی را به شکوه سابق بازگرداند. چلسی که فصل قبل ۴ سرمربی را روی نیمکتش دید، حالا برنامه بلندمدتی با پوچتینو دارد. با این حال سرمربی آرژانتینی و باسابقه می‌داند که هرچقدر تیمش  را نو کرده باشد، هواداران به حضور بین ۴ تیم جدول فکر می‌کنند. استارت آبی‌های لندن در خانه و با نبردی خواهد بود که گل زدن در آن سخت است! شاید نام‌های تازه‌ای از امشب بر سر زبان‌ها بیفتند.

لیورپول؛ قرمزها با کمربند جدید

لیورپولِ یورگن کلوپ تغییرات کم اما مهمی داشته است. سرمربی آلمانی کمبود تیمش را در خط میانی دید و با خرید دومینیک سوبوسلای و الکسیس مک‌آلیستر تلاش کرده خلاقیت را در میانه میدان افزایش دهد. لیورپول هم که فصل قبل شرایط خوبی نداشت و از تیم مدعی قهرمانی تبدیل شد به تیمی که برای رسیدن به جمع ۴ تیم برتر سخت تلاش می‌کند، می‌خواهد فصل جدید دوباره در کورس کسب جام باشد. با نگاهی به ستاره‌های خط حمله قرمزهای مرسی‌ساید، انتظار می‌رود اتفاقات فصل قبل برای‌شان رخ ندهد. اولین کار این است که طلسم گل نزدن مقابل چلسی که حتی در بدترین شرایط هم از آن‌ها امتیاز گرفت را بشکنند. آیا فصل جدید برای لیورپول در لندن خوب شروع خواهد شد؟ پیش‌فصل پر از گل نشان می‌دهد لیورپولی‌ها با توپ پُر وارد میدان می‌شوند.

آخرین بازی
چهارم آوریل ۲۰۲۳ آخرین دیدار دو تیم که بازی معوقه از هفته هشتم لیگ برتر انگلیس در فصل گذشته بود برگزار شد که در این دیدار دو تیم در استمفوردبریج تن به تساوی بدون‌گل دادند.

آمار بازی
۷۹) در ۷۹ مصاف چلسی و لیورپول در تمامی رقابت‌ها از شروع دوران لیگ برتر، ۲۷ بازی را آبی‌ها برده‌اند و ۲۸ بازی به سود لیورپول تمام شده است. ۲۴ بازی هم برنده نداشته.
۶۲) در تاریخ لیگ برتر انگلیس، چلسی و لیورپول ۶۲ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که لندنی‌ها ۲۱ برد و لیورپولی‌ها ۲۳ برد کسب کرده‌اند. ۱۸ بازی هم مساوی شده است.
۴) در اتفاقی بی‌سابقه بین تیم‌های بزرگ فوتبال انگلیس، ۴ بازی آخر بین چلسی و لیورپول با تساوی بدون‌گل خاتمه یافته است. به طور دقیق ۴۶۴ دقیقه این دو تیم به یکدیگر گل نزده‌اند. البته دو تساوی بدون‌گل در فینال‌های جام‌حذفی و جام‌اتحادیه سال ۲۰۲۲ بوده که هردو را لیورپول در ضربات‌پنالتی برد.
۶) چلسی فصل قبل عملکرد ضعیفی در استمفوردبریج داشت و فقط ۶ بازی از ۱۹ بازی خانگی (کمتر از یک‌سوم) را با برد پشت سر گذاشت.
۶) از طرفی لیورپول هم وضعیت مشابه چلسی را خارج از آنفیلد داشته و این تیم هم بیرون از خانه فقط ۶ بازی را برد.
۳) چلسی سومین تیم لیگ برتری است که مائوریسیو پوچتینو هدایتش را برعهده گرفته. او همراه ساوتهمپتون و تاتنهام ۱۴۴ مرتبه مربیگری کرد که در مجموع تیم‌هایش به ۷۸ برد، ۳۳ تساوی و ۳۳ شکست رسیدند.
۱۱) یورگن کلوپ و مائوریسیو پوچتینو ۱۱ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که سرمربی آلمانی ۶ برد کسب کرده و سرمربی آرژانتینی فقط یک مرتبه پیروز شده است. ۴ بازی بین این دو مربی هم با تساوی خاتمه یافت. مهم‌ترین رویارویی آن‌ها هم فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۱۹ بود که لیورپول با برتری ۲-۰ مقابل تاتنهام به جام قهرمانی رسید.
۹) چلسی در ۹ بازی آخر فصل گذشته موفق نشد کلین‌شیت کند. آخرین تیمی که در لیگ برتر به آبی‌های لندن گل نزد لیورپول بود.

مصدومان و محرومان
کریستوفر انکونکو، بنوا بادیاشیله، وسلی فوفانا، آرماندو برویا و مارکوس بتینلی مصدومان چلسی هستند که به این دیدار نخواهند رسید. نونی مادوئکه هم آسیب دیده ولی شاید به بازی مهم هفته اول برسد. تیاگو آلکانتارا هم مثل خیلی از هفته‌های فصل مصدوم است و استفان بایچتیچ هم در کنار او دیگر بازیکن لیورپول است که در استمفوردبریج به میدان نخواهد رفت.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
آریسابالاگا، جیمز، دیساسی، کالویل، چیلول، گالاگر، فرناندس، استرلینگ، چوکووئمکا، مودریک و جکسون
لیورپول: آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، رابرتسون، جونز، مک‌آلیستر، سوبوسلای، صلاح، ژوتا و خاکپو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی