نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
رونالدو و بنزما تحقیر شدند!/ کنایه سنگین به ستاره‌های مطرح اروپایی حاضر در عربستان
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دوایت یورک مهاجم سابق منچستریونایتد درباره انتقال ستاره‌هایی نظیر کریستیانو رونالدو و کریم بنزما به لیگ برتر عربستان توضیح داد و این بازیکنان را بی‌کیفیت نامید.

لیگ حرفه‌ای عربستان در حال تبدیل شدن به یکی از پرستاره‌ترین لیگ‌های فوتبال جهان است و دستمزدهای هنگفتی را برای خرید بازیکنان جدید پرداخت می‌کند و همین باعث شده بازیکنان زیادی راهی این تیم‌ها شوند. کریستیانو رونالدو پرچمدار این بازیکنان بود که با قراردادی ۱۷۳ میلیون پوندی در سال به النصر پیوست.

این لیگ در تابستان امسال خبرساز شد و بازیکنانی مانند بنزما، انگولو کانته و روبن نووس همگی به تیم‌های لیگ در حال رشد عربستان پیوستند. تعداد زیادی از مطرح‌ترین بازیکنان فوتبال اروپا در چند ماه اخیر به عربستان نقل مکان کرده‌اند تا در لیگ این کشور بازی کنند.

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی چهار تیم برتر این کشور یعنی الاتحاد، النصر، الهلال و الاهلی را در اختیار گرفت و این تیم‌ها توانستند به راحتی بازیکنان مورد نظرشان را بخرند. ثروت ۱۴ باشگاه برتر دیگر نیز نظر ستاره‌های اروپا را به خود جلب کرده است.

وقتی از رونالدو پرسیده شد که چرا مانند لیونل مسی رقیب سابقش به لیگ ایالات متحده  نرفت؟ گفت: لیگ عربستان بهتر از MLS است. من راه را برای لیگ عربستان باز کردم و اکنون همه بازیکنان به اینجا می‌آیند. بازیکنان بزرگ بیشتری به عربستان خواهند آمد. یک سال دیگر لیگ عربستان از لیگ ترکیه و لیگ هلند پیشی خواهد گرفت.

با این حال دوایت یورک مهاجم سابق یونایتد اصرار دارد که بازیکنانی که به لیگ حرفه‌ای عربستان می‌روند دیگر کیفیت لازم برای پیشرفت در اروپا را ندارند و به همین خاطر تصمیم می‌گیرند تا راهی لیگ عربستان شوند.  

یورک که در عرض ۴ سال در ۹۶ بازی ۴۸ گل برای یونایتد به ثمر رساند گفت: بازیکنانی که به لیگ عربستان پیوسته‌اند، مانند کریستیانو رونالدو، انگولو کانته و کریم بنزما همه آنها دوران اوجشان را در اروپا سپری کردند. آنها به لیگ عربستان رفته‌اند چون دیگر در سطح بالایی نیستند. همه می‌دانند که وقتی سنتان بالا می‌رود، کار کردن برایتان در فوتبال اروپا سخت می شود و به همین خاطر این بازیکنان تصمیم به حضور در لیگی چون عربستان می‌گیرند.  

پیش از این نیز اودیون ایگالو که در تیم‌های الشباب و الهلال بازی کرد، در ارزیابی بازیکنانی که به عربستان می‌روند، اعلام کرد این بازیکنان صرفاً به دلایل مالی به لیگ این کشور می‌روند.

این گزارش‌ها را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی