عکس تزئینی است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون فوتبال قوانین جدیدی را برای نقل وانتقالات این فصل وضع کرده و امیدوار است به بهانه وضع این قوانین در فصل جدید لیگ پویا و جوان‌تری ببیند.

از قوانین جدید وضع شده در فصل جدید نقل و انتقالات می‌توان به کاهش سهمیه بزرگسال تیم‌ها و از بین بردن قانون ۲۵ ساله‌ها اشاره کرد. پیش تر بازیکنی که ۲۴ یا ۲۵ ساله می‌شد، جز سهمیه بزرگسال محسوب نمی‌شد اما ازاین پس بازیکنی که از سن ۲۳ عبور می‌کند، جز سهمیه برزگسال محسوب خواهد شد.

خیلی از تیم‌ها به این قانون معترض هستند و از اردوی تیم‌ها خبر رسیده بازیکنان ۲۴ ساله زیادی به بهانه از بین رفتن قانون زیر ۲۵ ساله‌ها و هم چنین کاهش سهمیه بزرگسال به ۱۹ بازیکن از ترکیب تیم‌ها خارج شده اند و این قانون در همان شروع جوان‌ها را کنار زده است.

بدون شک با شروع بازی‌ها خواهید دید، بیشتر بازیکنان ترکیب اصلی تیم‌ها را همان ۱۹ بازیکن بزرگسال تشکیل می‌دهند، به این خاطر که فوتبال ما نتیجه‌گرا است و مربی خوب می‌داند درصورت عدم کسب نتیجه مطلوب، باشگاه حتی ممکن است چند هفته هم به پای او صبر نکند و در این بین اصلا مقوله جوانگرایی فراموش می‌شود. بله درست متوجه شده اید، فوتبال ما با قانون جوان نمی‌شود. فوتبال ما به شرطی جوان می‌شود که از حالت نتیجه‌گرایی خارج شود و باشگاه‌ها و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بازی دادن به جوان را یک ارزش بدانند. در مسایل اجتماعی هم شاهد آن هستیم، قوانین محکم و تمیزی وجود دارد اما خیلی از ناهنجاری‌ها رخ می‌دهد و این به همان دلیل است که راه درست تبدیل به قانون شده است و نه فرهنگ.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجید IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    تکرار تکرار و تکرار اشتباهات سالهای گذشته یعنی مدیران ناکارامد نه تنها دانش و تحلیل ندارند که حتی از تجربه ها نیز درس نمی گیرند. کل دنیا به روش حرفه ای اداره می شود و عربستان درحال تبدیل شدن به چهارمین لیگ معتبر جهان است ولی اینجا با سقف قرارداد نه تنها جلوی درآمدزایی از روشهایی همچون خرید و فروش ستاره های بزرگ و حضور در مسابقات آسیایی و بین قاره ای و امکان درآمدزایی بیشتر و ... گرفته می شود. الان ارزش یک بازیکن شاغل در لیگ عربستان از کل لیگ برتر ایران بیشتر است و انتظار بردن این تیمها دیگر تبدیل به رویا شده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی