نظرسنجی

کدام لژیونر روزهای بهتری را سپری می‌کند؟
۱۷
در مبارزه با حسن یزدانی هم فکر می‌کردم طلا برای من باشد/ از نظر فنی کشتی‌گیر ایران خیلی بهتر از دیوید تیلور است
منبع: آنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دارنده مدال نقره کشتی آزاد المپیک ریو درباره مسابقه خود با حسن یزدانی مواردی را تشریح کرد.

انیوار گدویف زادهٔ ۲۶ ژانویهٔ ۱۹۸۷ کشتی‌گیر پیشین اهل روسیه است که در دستهٔ ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد رقابت می‌کرد. او برندهٔ مدال نقرهٔ المپیک ۲۰۱۶ ریو و مدال طلای بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵ باکو است. گدویف همچنین قهرمان ۲ دورهٔ پیاپی مسابقات قهرمانی کشتی اروپا در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، و دارای مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان در ۲۰۱۵ است.

گدویف در نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۵ لاس وگاس در مقابل جردن باروز که سال‌ها قهرمان بلامنازع این وزن در جهان بود، با نتیجهٔ نزدیک ۴ بر ۳ در کشور میزبان شکست خورد و به مدال برنز رسید، اما در المپیک ۲۰۱۶ ریو توانست از باروز با نتیجهٔ ۳-۲ انتقام بگیرد و مدعی قهرمانی را شکست بدهد. او با مصدومیت از ناحیه صورت به فینال رسید و با باخت در دیداری نزدیک با نتیجهٔ ۶-۶ مقابل حسن یزدانی از ایران به مدال نقرهٔ المپیک دست یافت.

به بهانه محرومیت روس‌ها از حضور در میادین و فینال المپیک ریو با یزدانی با وی گفت و گوی زیر را در ادامه بخوانید:

 این روزها مشغول به چه کاری هستی؟

در حال حاضر به کسب و کار خودم فکر می‌کنم و با پسرانم در سالنی که داریم ورزش می‌کنیم. شرایط بسیار خوبی داریم و همه چیز برای ما خیلی خوب پیش می‌رود.

چه نظری درباره نبود ورزشکاران خودتان در میادین مهم بین‌المللی دارید؟

به نظرم در ورزش اصلاً نباید سیاست وجود داشته باشد، اما متاسفانه این موضوع وجود دارد. شما خودتان می دانید که چرا ما روس‌ها را از شرکت در مسابقات منع کرده اند.

درباره مسابقات جهانی صربستان شانس چه تیمی را برای قهرمانی بیشتر از همه می‌بینی؟

من زیاد اهل پیش بینی نیستم.

 درباره کشتی‌گیران ایران نظرت چیست؟

آن‌ها بسیار منظم هستند و سخت تمرین می‌کنند تا به موفقیت‌های بیشتری برسند. در کل ایران ورزشکاران خوبی دارد. البته من دوست‌ دارم که با حریفان خود با احترام رفتار کنند. 

درباره شکست مقابل یزدانی در فینال ریو برایمان بگو؟

در مورد مبارزه با یزدانی هم فکر می‌کردم با توجه به چند امتیازی که جلو بودم مدال طلا برای من باشد، اما مصدومیتی که از قبل داشتم کار را برایم سخت کرد تا نتوانم به خوبی مسیرم را ادامه بدهم. همین اتفاق تاثیر خیلی منفی رویم گذاشت تا در دقایق حساس کشتی تمرکزم بهم بریزد و کنار آن نفس کشیدن هم برایم سخت شود.

به عنوان کسی که با یزدانی کشتی گرفتی چه توصیه‌ای برای نایفونوف داری تا مقابل این ورزشکار خوب مبارزه کند؟

من به نایفونف توصیه می‌کنم در مبارزه با یزدانی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد تا بتواند خیلی خوب او را به چالش بکشد. آرتور هم کشتی‌گیر توانمندی است. معتقدم یزدانی و تیلور هم اعتماد به نفس بیشتری دارند و بهتر است فکر نکنند که او را شکست دادند، بلکه باید با شایستگی بیشتری بجنگند.

 در وزن ۸۶ کیلوگرم به نظرت تیلور بهتر است یا یزدانی؟

من هنوز فکر می‌کنم یزدانی بهتر از تیلور است. شاید در چند مسابقه اخیر با باخت یزدانی همراه بوده است اما از نظر فنی کشتی‌گیر ایران خیلی بهتر از دیوید تیلور است. 

از باخت مقابل یزدانی آیا ناراحت هستی؟

خیر، همه چیز خواست خداوند است و شاید سرنوشت من در روز فینال المپیک باخت بوده است. من همه چیز را همانطور که بود گرفتم و به دست آوردم. بالاخره گاهی در زندگی آن چیزی که می‌خواهی نمی شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • Sobhan.brahman IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    درود به شرف ات انور پهلوانی برازنده ات هست آفرین مرد برات آرزوی موفقیت میکنم از خداوند متعال
  • مهدی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    به این میگن شعور شخصیت مرحبا مرحبا درود بر اون شیری که خوردی واقعاً نگاه چقدر صادقانه صحبت میکنه.. الحق که شایسته پیشرفت هستید
  • محمد IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    احسنت به این ادب و افتادگی هم کشتی گیر هم پهلوان
  • مهندس حمیدایمانزاده IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    قهرمان جام جهان پهلوان تختی
  • محمد IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    احسن به دلاوری انور.افرین پسر.خوب بود حرف زدنت
  • کسری IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
    دمت گرم پهلوان اما تو فینال ریو روس ها از تمام نفوذ داوریشون استفاده کردن وگرنه 100سال اون کشتی ۶-۶ تمام نمیشد
  • فرشاد IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
    درود ب شرفت اون شیری ک خوردی حلالت باشه
  • حسین IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    باز هم توهم و خودبرتر بینی الکی ایرانی!!!! مسئله پیچیده ای نیست که تحلیل بخواد، اگه یزدانی بهتر از تیلور بود، شکستش میداد... موضوع خیلی ساده است.!!!
  • شهرام IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    فطرت انسان از ادب خوشش میاد این جمله زیبای ایشان در ذهنم باقی میماند " من زیاد اهل پیش بینی نیستم" آفرین
  • محمد IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    واقعا خیلی مسخره است کشتی هارو نشان نمیدن آنتن زنده رو دیروز قطع کردن آقای امل ومجری خدا حافظی کردن ولی تو فوتبال مجری میاد کارشناس میاد زنگ میزن
  • homa. kia IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    آفرین به این ورزشکار که فقط در مورد سئوالاتی که ازش شده صحبت کرد، ورزشکارای ما وقتی سئوال ورزشی ازشون میپرسن، تجزیه و تحلیل میکنن که چی بگن که فالووراشون رو راضی نگه دارن حتی اگه جوابی که میدن اصلا ربطی به سئوال پرسیده شده نداشته باشه.
  • اصغر US ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    روی برد ایرانیان در ورزش تعصب خاصی دارم.ولی با این جوابهایت نشان دادی جوانمردی.پهلوانی.و باید بگویم طلای المپیک ریو واقعا برازنده تو بود اگر در جنگ با جردن بروز مجموع نمی شدی.نازنین امیدوارم در زندگی شاد کام باشی.
  • اصغر US ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    روی برد ایرانیان در ورزش تعصب خاصی دارم.ولی با این جوابهایت نشان دادی جوانمردی.پهلوانی.و باید بگویم طلای المپیک ریو واقعا برازنده تو بود اگر در جنگ با جردن بروز مجموع نمی شدی.نازنین امیدوارم در زندگی شاد کام باشی.
  • علی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    روی فرهنگ ورزشیشون کار کردن ، حرفه‌ای صحبت کرد ، با وجودی که خاطره خوبی از ایرانیا نداشت ، بی احترامی نکرد، معدود ورزشکارای ما هم که جنبه باخت ندارن ، باید این حسن اخلاقو تمرین کنند، البته اکثریت خودشون الگو هستند، منظورم فقط تعداد معدودی از ورزشکارامون هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام لژیونر روزهای بهتری را سپری می‌کند؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی