نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
نامه تکان‌دهنده به باشگاه‌های لیگ برتری؛ عقب‌گرد رسمی!/ استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند تبعیت کنند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سقف قرارداد پروسه ناموفق در فوتبال ایران بار دیگر به جریان می‌افتد.

اجرای دوباره قانون سقف قرارداد در فوتبال ایران به خصوص باشگاه‌های لیگ برتری خبری است که دوباره مهدی تاج بدان پرداخته و گفته است: با توجه به نامه بازرسی کل کشور که نامه‌ای اصلاحی است، فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها اعلام کرد که برای فصل آینده در حال حاضر نباید قراردادی با بازیکنان امضا شود تا وضعیت بودجه باشگاه‌ها مشخص شود. فدراسیون فوتبال خواهان تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌هاست تا باشگاه‌ها براساس این بودجه بتوانند بازیکن جدید جذب کنند. این قانون به‌خاطر ایجاد فیرپلی مالی در فوتبال کشور ایجاد خواهد شد تا باشگاه‌ها براساس بودجه و درآمد مشخص خود بتوانند در نقل و انتقالات فعالیت کنند.

نکته جالب توجه این‌که سازمان خصوصی‌سازی هم با کمک مجلس به این موضوع ورود کرده است و تاکید داشته تیم‌های حاضر در لیگ برتر باید از درآمد هزینه کنند ونباید به بودجه‌های دولتی دست ببرند. این تاکیدات در حالی وجود دارد که راه‌های درآمدزایی برای باشگاه‌ها در فوتبال ایران مسدود است و بیشتر تیم‌ها برای گذران چاره‌ای جز پناه بردن به بودجه‌های دولتی ندارند. یکی از مهمترین راه‌های درآمدزایی تیم‌ها حق پخش و تبلیغات محیطی است در حالی که به تیم‌ها از این بابت پولی نمی‌رسد و سهم تیم‌ها از تبلیغات محیطی هم ناچیز است.

باید منتظر ماند و دید که اجرای دوباره سقف قرارداد یا هزینه به اندازه بودجه، چه سرنوشتی در فصل آینده خواهد داشت. تاسف‌بار این است که دو باشگاه بزرگ ایران یعنی پرسپولیس و استقلال ردیف بوجه مشخصی ندارند و اگر قرار باشد در ابتدای فصل هم آماری در مورد درآمدهای خود به فدراسیون فوتبال بدهند، نمی‌توانند گزارش صادقانه‌ای در این خصوص داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • شاهین IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    هر موقع سپاهان از درامد دولت دست کشید همه چی درست می شود.
  • Ali IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    اگرچه کاردرستی نیست اما درشرایط فعلی یک راه حل موقت است ،یک بازیکن متوسط به پایین که5میلیارد در 1 سال میگیرد به اندازه ی چهل سال کار یک معلم وکارگر را دریک سال میگیرد این ناعادلانه وبدتر ازآن نابودکردن ارزش کار وشغل هایی مانند معلمی وکارگری میباشد فردی که باعشق وعلاقه معلم شده وقتی چنین میبیند دلسرد که خوبه بدن سرد که جادارد بلکه یخ میزند ومنجمد میشود ودرهمان زمان میماند وپژوهش وخلاقیتش میمیرد وتمام مردم ضرر میکنند چون دانش آموزان زیان میکنند،البته به موازات این باید برای حقوق های چند صدمیلیونی مسئولان بی هنر که فقط کار را خرابتر کرده اند هم چاره ای شود که بسیار بسیار بعید وبلکه غیرممکن است که کاری برعلیه خودوبه ضررخود انجام دهند.
  • آریا US ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    کل مبالغ قراردادها رو سپاهان بهم ریخت!!! بازیکن ۱ میلیاردی رو با قیمت ۲۰ میلیارد برد به تیمش تا بالانس باشگاههای دیگرو بهم بزنه!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی