نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
برای ورود VAR به ایران، مسئولیت خرید را به باشگاه‌ها محول کنید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون فوتبال ماه‌هاست به دنبال خرید تجهیزات کمک داور ویدئویی برای استادیوم‌های ایران است اما تا اکنون اقدام اجرایی در این باره انجام نداده است.

فدراسیون فوتبال سال‌هاست که این پروژه را دنبال می‌کند اما منظور از اقدام اجرایی که منجر به ورود این تجهیزات به استادیوم‌های ایران شود و یک باری هم که این کار در استادیوم آزادی انجام شد، حرف و حدیث‌های زیادی به همراه داشت.

خرید VAR یک معادله چند مجهولی نیست. اگر اراده خرید وجود داشته باشد یکی از راحت ترین کارهای دنیاست. حتی با وجود تحریم‌ها، چون به خوبی می‌دانیم با وجود تحریم‌ها هم خیلی از تجهیزات مورد نیاز وارد می‌شود. وقتی قرار نیست فدراسیون فوتبال در زمینه خرید تجهیزات کمک داور ویدئویی کاری انجام دهد، بهتر است با معرفی شرکت‌های طرف قرارداد با فیفا، باشگاه‌ها را مامور خرید کند و یک مدت زمان مشخص برای خرید و راه اندازی این تجهیزات در استادیوم‌ها تعیین کند؛ آن وقت به راحتی می‌تواند در زمینه آموزش داوران گام بردارد و در نهایت مجوز بهره برداری از این تکنولوژی در فوتبال ایران را از فیفا کسب کند.

بیشتر باشگاه‌های ایرانی ثابت کرده اند، با وجود بودجه‌های چند صد میلیاردی تا الزامی نباشد، کمتر برای زیر ساخت‌ها هزینه می‌کنند و راه ورود VAR این است که فدراسیون فوتبال این موضوع را الزام و مسئولیت خرید و راه اندازی آن را به باشگاه‌ها محول کند و خود تنها بر خرید و اجراء نظارت داشته باشد. این طوری با اشتیاق تیم‌ها برای راه اندازی کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران به خصوص لیگ برتر کارها سریعتر به نتیجه می‌رسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساده لوح IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    مافیای سرخ فوتبال و فدراسیون که برای قهرمانی پرسپولیس براحتی از میزبانی تیم دیگر چشم میپوشه و راه رو برای هر عمل ناپاکی باز گذاشته واقعا بدنبال var میره یا اجازه میده دیگران اینکار رو بکنن ؟ بعد اونوقت کدام داور خطای پشت هجده قدم رو پنالتی اعلام کنه ؟ کدام داور گل با دست بازیکن بازیکن پرسپولیس رو قبول کنه ؟
    • محسن پرسپولیسی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      استقلال بعد از ده سال یدونه جام آورد اونم هر بازی با یه پنالتی که اگر var بود تیم سوم جدول هم نبودن. دلیلی که پیشرفت نمیکنید همین هست که همش دنبال بهانه هستین
  • ... IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    آقای تحریریه داخلی وقتی باشگاه صاحب استادیوم نیست واسه چی باید مسئول وارد کردن وار باشه؟! این همه توضیح دادن باز شما رفتی خونه اول؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی