نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
فائق البلقیه
منبع: Mirror
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فائق البلقیه، بازیکن جوان سابق چلسی که به او لقب «ثروتمندترین فوتبالیست جهان» داده شد، پس از تحمل ناکامی‌های زیاد در اروپا حرفه خود را در آسیا بازسازی کرد.

چلسی در سال‌های اخیر جوانان بااستعداد زیادی داشت اما شاید هیچ‌کدام به اندازه فائق البلقیه جذاب نبودند.

البلقیه ۲۴ ساله لقب «ثروتمندترین فوتبالیست جهان» را یدک می‌کشد و تخمین زده می‌شود که دارایی خالص او حدود ۱۳میلیارد پوند باشد. جوان سابق آبی‌ها، که برادرزاده سلطان برونئی است، در حال حاضر در تیم چونبوری تایلند بازی می‌کند.

البلقیه مسیر خود را در خارج از اروپا و در آسیا پیش گرفته، اما اگر همه‌چیز به گونه‌ای دیگر پیش می‌رفت، این وینگر می‌توانست در استمفوردبریج بازی کند.

البلقیه در لس‌آنجلس به دنیا آمد اما در انگلیس بزرگ شد و در آنجا به مدرسه آمادگی ثورن‌گرو در برکشایر فرستاده شد تا بهترین آموزش ممکن را دریافت کند. او به طور منظم فوتبال بازی می‌کرد و از رونالدو الهام می‌گرفت. البلقیه رویای بازی در سطح حرفه‌ای را داشت و در ۱۳ سالگی با تحت تاثیر قرار دادن روسای ساوتهمپتون در آکادمی این باشگاه مشغول به بازی شد. البلقیه می‌گوید: «در آن زمان، گروه سنی زیر ۱۶ساله‌های چلسی بسیار بسیار قوی بود. آن‌ها همه مسابقات را برنده می‌شدند. این گروه سنی متعلق به تامی آبراهام، فیکایو، توموری و بسیاری از بازیکنان برتر بود. به عنوان یک بازیکن جوان در انگلیس، همه به بازیکنان چلسی نگاه می‌کردند زیرا آن‌ها بهترین بودند. آن‌ها در تمام مسابقات جوانان پیروز شدند. ما به آن‌جا رفتیم و ۸-۰ یا ۹-۰ شکست خوردیم، اما این یکی از بهترین بازی‌های من بود. نمی‌دانم چگونه، اما با وجود این‌که ما با نتیجه بدی باختیم، من استعدادی زیادی از خود نشان دادم.»

فائق البلقیه پسر سلطان

البلقیه آن‌قدر تاثیرگذار بود تا قراردادی به دست آورد، اما متأسفانه او هم یک جوان بااستعداد دیگر بود که در آشوب پایگاه کوبهام باشگاه گم شد. آبی‌ها به خاطر جمع‌آوری و ذخیره استعدادهای برتر مشهور بودند، و اکثر آن استعدادها هرگز برای تیم اصلی باشگاه بازی نکردند.

البلقیه سرانجام تصمیم گرفت لندنی‌ها را ترک کند. دوره شگفت‌انگیزی در لستر سپری شد و سپس با وعده بازی منظم به ماریتیموی پرتغال رفت. این انتقالی است که البلقیه به شدت از آن پشیمان است: «ماریتیمو به من گفت به اینجا بیا و منظم بازی کن. من هم گفتم که من فقط یک سال اینجا می‌مانم و مهمترین چیز برای من این بود که بازی کنم. بدیهی است که این اتفاق رخ نداد. مطمئنا از رفتن به آن‌جا پشیمان هستم. احساس می‌کنم سیاست‌های زیادی هم برای انجام آن انتقال وجود داشت. احساس نمی‌کردم که آن‌ها کاملاً صادق باشند.»

از آن زمان، البلقیه با سفر به یک مقصد غافلگیرکننده (تایلند) حرفه خود را بازسازی کرد. خود البلقیه اعتراف می‌کند که هرگز بازی در آسیا را پیش‌بینی نمی‌کرد، اما این وینگر توجه‌ها را به چونبوری جلب کرد و سرانجام پس از شروع‌های دروغین متعدد و وعده‌های شکست‌خورده، دوباره از فوتبالش لذت می‌برد: «من هرگز این فکر را در سر نداشتم که به آسیا بیایم. با ایجنت، مشاوران و اعضای خانواده‌ام به گفت‌وگو نشستم و فقط به آن‌ها گفتم نمی‌توانم ریسک کنم که به باشگاه دیگری بروم. آن‌ها به دلایلی خارج از فوتبال با من قرارداد می‌بندند و یک یا دو سال دیگر از عمر من را تلف می‌کنند. گفتم: به هیچ چیز دیگری اهمیت نمی‌دهم. من فقط می‌خواهم هفته به هفته بازی کنم و به مردم نشان دهم که چگونه می‌توانم بازی کنم. همه موافقت کردند.»

البلقیه

اگرچه پشت سر گذاشتن اروپا به او کمک کرد تا حرفه‌اش را نجات دهد، البلقیه درهای برگشت به اروپا را نبسته است. اما او اعتراف می‌کند که از همه‌چیز در تایلند راضی است و پس از دوران فاجعه‌بار در پرتغال نمی‌توانست این اتفاق را تصور کند. فائق می‌افزاید: «من فقط می‌خواستم بازی کنم و چیز دیگری اهمیت نداشت. می‌خواهم به همه نشان دهم که عاشق فوتبال هستم. این همان کاری است که از جوانی می‌خواستم انجام بدهم. فقط می‌خواهم ویژگی‌هایم را به همه نشان دهم، همین! مردم هرچیزی می‌خواهند بنویسند، من می‌گویم من یک فرد بسیار ساده هستم. من با برنامه پیش می‌روم و هر روز برنامه یکسانی دارم. دوست دارم روی فوتبال تمرکز کنم چراکه قطعا فوتبال تعادل زندگی من است. من دوست دارم لذت ببرم. در حال حاضر فقط روی فوتبالم متمرکز هستم و این مهمترین چیز است. من برای این فصل هیجان‌زده هستم. در حال حاضر احساس خوبی دارم و امیدوارم بتوانم فصل خوبی داشته باشم.»

این مطلب را هم بخوانید: بچه‌پولدارهای فوتبالیست چه کسانی هستند؟/ فوتبال برای سرگرمی و علاقه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی