نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
تیم ملی برزیل
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برزیل باخت؛ تیته استعفا داد و یک جام‌جهانی دیگر هم برای سلسائو با تلخی به پایان رسید.

وقتی برزیل به راحتی مقابل صربستان و سوئیس پیروز شد و در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به کره‌جنوبی ۴ گل زد، همه تصور می‌کردند سلسائو شانس اول قهرمانی است که سخت در اشتباه بودند.

حالا برزیل برای چهارمین مرتبه در ۵ دوره اخیر جام‌جهانی در مرحله یک‌چهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. کرواسی موفق شد به بازی برگردد و گل نیمار که گلی خاص و یک رکورد بود، برایش تبدیل به تلخ‌ترین گل دوران بازی‌اش برای سلسائو شد. حالا ضربات مرگبار پنالتی یکی دیگر از تیم‌های بزرگ جام‌جهانی را از قطر بیرون کرده و در ادامه مسابقات خبری از هواداران هیجان‌زده و همیشه جذاب برزیل نخواهد بود.

بعد از باخت سلسائو هم خیلی زود تیته کنار رفت تا پس از ۶ سال و چند ماه برزیلی‌ها به دنبال یک سرمربی جدید باشند.

شکست‌ناپذیرها

با وجود ناکامی در جام‌جهانی نمی‌توان کتمان کرد که تیته تیمی خوب برای برزیلی‌ها ساخته بود. سلسائو از ژوئن ۲۰۱۶ به بعد که تیته آمد فقط ۶ بازی از ۸۱ بازی‌اش را باخت که به عبارتی می‌شود فقط ۷ درصد! با این حال بین همان ۶ شکست دیدارهای مهمی به چشم می‌خورد از جمله شکست مقابل آرژانتین در سوپرکلاسیکوی ۲۰۱۹ و فینال کوپا آمریکای ۲۰۲۱ و شکست مقابل بلژیک در یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸. البته حذف مقابل کرواسی در ضربات‌پنالتی بین شکست‌ها منظور نمی‌شود، ولی این تساوی هم از یک شکست معمولی خیلی بدتر است!

برزیل تا قبل از دیدار مقابل کامرون در مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در ۱۷ بازی متوالی شکست نخورده بود و همین روندشان نشان می‌داد مدعی قهرمانی هستند، ولی نشد که نشد!

برزیل؛ ناکام بزرگ جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ سامبا دیگر یک رقص نیست!

قهرمانی ارزشمند در کوپا آمریکا

اگرچه تیته با تلخی ناکامی در ۲ جام‌جهانی کنار رفت، ولی بعید است برزیلی‌ها فراموش کنند که یک حسرت را برای‌شان پایان برد. سلسائو در کوپا آمریکا ۲۰۱۹ تورنمنتی فوق‌العاده سپری کرد و موفق شد بعد از ۱۲ سال قهرمان شود. آخرین قهرمانی‌شان به سال ۲۰۰۷ برمی‌گشت و سال ۲۰۱۹ در خانه به این ناکامی خاتمه دادند. نهمین قهرمانی برزیل در کوپا آمریکا در حالی به‌دست آمد که در کل تورنمنت فقط یک گل خوردند و در نیمه‌نهایی هم دیداری خاطره‌انگیز در بلو هوریزنته با ۲ گل از سد آرژانتین گذشتند.

اگرچه در دوره بعد از آن که باز هم میزبان بودند در فینال به آرژانتین باختند، ولی آن جامی که تیته گرفت برایش فراموش‌نشدنی است، چرا که تنها جامش روی نیمکت سلسائو بود.

برزیل؛ ناکام بزرگ جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ سامبا دیگر یک رقص نیست!

اشک‌های تکراری نیمار

در ۳۰ سالگی نیمار برخلاف لیونل مسی و کریستیانو رونالدو شانس دارد تا یک جام‌جهانی دیگر را هم تجربه کند، ولی جام‌جهانی برای او چیزی جز تلخی و ناکامی نبوده. شاید در جام‌جهانی ۲۰۲۶ بتواند به هدفش برسد و حسرت برزیلی‌ها را هم تمام کند. با این وجود نیمار شب‌ها کابوس جام‌جهانی را می‌بیند!

اشک‌های ستاره برزیلی همه را تحت‌تأثیر قرار دارد. سال ۲۰۱۴ که ۴ گل در خاک کشورش زد و امیدوار بود همانجا قهرمان شود، مصدوم شد و در دیدار حساس نیمه‌نهایی جام‌جهانی غایب بود. سلسائو به آلمان ۷-۱ باخت و اشک‌های نیمار که نقشی در آن شکست نداشت، سرازیر شد. سال ۲۰۱۸ هم در همین مرحله یک‌چهارم نهایی بعد از باخت مقابل بلژیک چشمانش تر شد.

و حالا داستان تکراری برای نیمار و هواداران متعصب برزیل... قناری‌ها به خانه برگشتند، به امید جام‌جهانی ۲۰۲۶ و وقتی که سامبا دوباره یک رقص باشد!

برزیل؛ ناکام بزرگ جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ سامبا دیگر یک رقص نیست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی