نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
کی‌روش در انتخاب بازیکنان نقشی نداشته و دلال‌ها دخالت کرده‌اند/ او دیگر محبوبیت گذشته‌اش را ندارد
منبع: میزان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: معتقدم کی‌روش دیگر مانند گذشته یک چهره برند نیست و این را از نتایجی که در کشورهای کلمبیا و مصر گرفته به خوبی می‌توان متوجه شد.

ضیا عربشاهی  درباره کنار گذاشتن اسکوچیچ از تیم ملی فوتبال اظهار داشت: زمانی که اسکوچیچ تیم ملی را تحویل گرفت در بدترین شرایط ممکن قرار داشت زیرا در آن شرایط و با آن افتضاحی که ویلموتس به بار آورده بود و تیم ملی در خطر حذف از دور مقدماتی جام جهانی قرار داشت هیچ مربی حاضر به ریسک قبول سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران نبود. اما اسکوچیچ این ریسک را کرد و پذیرفت تا در آن شرایط حساس هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

وی افزود: با وجودی که کمتر کسی به موفقیت اسکوچیچ در تیم ملی خوشبین بود، اما او توانست از یک تیم بی انگیزه تیمی بسازد که خیلی راحت حضورش را در جام‌جهانی تثبیت کند. این مسأله هم نشان از تیزهوشی و ذکاوت اسکوچیچ داشت که هم خیلی خوب رقبا را آنالیز کرده بود و هم انگیزه خوبی در بازیکنان ایجاد کرد تا تیم ملی بهترین نتایج چند سال اخیرش را در زمان او به دست بیاورد.

کی‌روش نقشی در انتخاب بازیکنان تیم ملی نداشته

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: متأسفانه در زمان اردوی تدارکاتی برای تیم ملی، یکسری اشخاصی از بیرون فدراسیون دست به شانتاژبازی زدند و انواع و اقسام حاشیه‌ها را در تیم ملی ایجاد کردند و ثمره آن ایجاد دودستگی و حاشیه در اردوی تیم ملی بود. خود من که حدود ۱۲ سال با افتخار پیراهن مقدس کشورم را بر تن کردم فکر نمی‌کردم که بازیکنان ملی تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار بگیرند و خیلی راحت به مربی تیم ملی پشت کنند.

عربشاهی در مورد اینکه چه نظری درباره بازگشت دوباره کی‌روش به تیم ملی دارد، تاکید کرد: با انتخاب مجدد کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی و دعوت بازیکن‌های تیم‌ها به تیم ملی، این طور متوجه می‌شویم که برخی عوامل بیرونی مانند ایجنت‌ها در این انتخابات دست داشتند و یک‌سری بازیکنانی به تیم ملی دعوت شدند که در تیم‌های باشگاهی خودشان عملکردشان ضعیف بود چه برسد به اینکه بخواهند در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند؟ در انتخاب این نفرات کی‌روش هیچ دخالتی نداشت و این جای تأسف دارد. بازیکنی مانند دانیال اسماعیلی فر که در لیگ بهترین عملکرد را داشته چرا نباید به تیم ملی دعوت شود؟ بهتر است کادرفنی بین تمامی نفرات تبعیض قائل نشود و همه را به یک چشم ببیند.

کی‌روش دیگر محبوبیت گذشته را ندارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا با حضور کی‌روش می‌توانیم به نتایج خوب در قطر امیدوار باشیم یا خیر، گفت: ۱۰۰ درصد به این اتفاق امیدوار هستیم تا تیم ملی با در اختیار داشتن لژیونرهای خوبی که در اروپا توپ می‌زنند در کنار تجربه بالای کی‌روش در جام‌جهانی، دست به شگفتی بزند و برای نخستین بار از گروه خود در جام‌جهانی صعود کند. البته کار سخت است زیرا تیم‌هایی در گروه ما حضور دارند که هم دارای بازیکنان خوبی در اروپا هستند و هم از لحاظ تجربه شرایط بهتری نسبت به تیم ملی دارند.

پیشکسوت فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: کی‌روش دیگر مانند گذشته یک چهره برند نیست و این را از نتایجی که در کشورهای کلمبیا و مصر گرفته به خوبی می‌توان متوجه شد. در ضمن نتایج ضعیفی که او در این ۲ کشور گرفته، باعث تضعیف برند او شده و دیگر آن محبوبیت در کسوت مربیگری‌اش کمرنگ شده است. امیدوارم که او بتواند در جام‌جهانی با نتایج خوبی که با تیم ملی می‌گیرد به دوران گذشته خودش از نظر محبوبیت در کسوت مربیگری برگردد. امیدوارم دیگر کارهایی که در گذشته انجام می‌داد را دوباره تکرار نکند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • ایرانی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    خندیدیم . دوران دلالی و گزینش بازیکنان برای پرسپولیس تمام شد.
    • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      برای وضع در هم تیم ملی که هر بازیکنی در آن نظری پرحاشیه میداد و تیم ملی را به هم می ریخت کی‌روش گزینه ی خیلی بدی هم نیست. در هر صورت الان سرمربی تیم ملی هستند. بحث و حاشیه را باید کنار گذاشت و دید که نتایج به چه صورت خواد بود.
    • حمید IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      انتخابی ها آخر ببین مگه پرسپولیس چندتا نماینده داره کیسه چند تا
  • امیر IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    حرف های بی اساس نزنید. کیروش از مدیران فوتبال سفارش نمی پذیرد چه رسد به دلال ها. درضمن کیروش بعد از ۴ سال اول توانست تیم ملی را به جام جهانی ببرد در صورتی که در کلمبیا و مصر زمان زیادی نبود.
  • ابرام US ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    ما هم امیدواریم شما که ۱۲ سال پیراهن مقدس تیم ملی را پوشیدید و دلال ها هم در آمدن شما به تیم ملی نقشی نداشتند یک سوزن به خودتان بزنید و یک جالدوز را هم برای ما با قی بگذارید برای روز مبادا تا ما بتوانیم آن را به نا حق گویان و تهمت زنندگان فرو کنیم تا شا ید بخود آیند و در همین چند خط با صطلاح مصا حبه این اندازه در مورد سر مربی تیم ملی به تنا قض گویی و نفی آنچه که می خواهند بغلط جا بیا ندازند و القا کنند نیفتند که خداوند « تهمت زنندگان» را دوست ندارد و رسوا یشان می کند.
  • فری عشقی IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    بعد از ده سال دیگه همه فهمیدند که دلال موزاییکی چکاره هست. این نوچه های کیسه هم امروز بعد ظهر بعد از این که لیست تیم ملی در آومد تازه دوهزاری شون میوفته. از تیم کیسه دو نفر شاید ببره اون برای خالی نبودن نیمکت !!!
  • مملی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    این دلال موزابیکی که از فوتبال فقط دفاع اتوبوسی شو یاد گرفته.
  • علیرضا IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    اینقدر دلال‌های لنگی برا اسکوچیچ تیم بسته اند که این بنده خدا هر لیستی که کی رش بدهد می گوید دلالها لیست را بسته اند.دلالها موقعی لیست را می بندد که بازیکن سکو نشین(فرجی) رادعوت می شود تیم ملی اما بازیکنان آماده ای مثل حردانی و سلمانی نه. یا موقعی که دلالها اونقدر مطمئن هستند که به امثال سعید صادقی و اسماعیلی فر وعده می دهند در صورتی که لنگ بروی به تیم ملی دعوت می شوی.کی رش اینهایی رو که دعوت کرده حقشان است و مطمئنا برخی از بازیکنان این لیست مجددا خط می خورند و فقط آماده ها به اردو می روند نه اونایی که پیش پرداخت به دلالها داشتند.
  • غلام IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    آقا یکی به این موزابیکی بگه فوتبال به غیر از اینکه با ده نفر دفاع اتوبوسی کنی و کثیف بازی کنی یه چیزی هم داره به اسم حمله کردن و زیبا بازی کردن. بیچاره این بازیکنای تیم ملی که در جام جهانی فقط باید کثیف بازی کنند.
    • احد IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      انتظار داری جلوی انگلیس مثل بارسا بازی کنه همه میتونن بدون فکر حرف بزنن قبلش باید همه موارد سنجیده بشه بهترین تاکتیک برای ایران جلوی انگلیس و تیمهای دیگه اتوبوسه در ضمن در طول تاریخ ایران بدترین باختا بخاطر سوتی های بازی کنه بوده مثل بازی مقابل ژاپن و چندتای دیگه لیگ ایران اون اندازه قوی نیست دوست من همه میدونن
    • ..... IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      در پاسخ احد از طرف خودت حرف بزن نه همه ما هم میگیم میشه با همین بازیکنا بهترین بازی رو انجام داد و به برد هم فکر کرد مگه کرواسی لیگش خیلی خوبه که تا اون مرحله جام جهانی رسید
  • عرفان DE ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    همه دشمنان تیم ملی که در زمان اسکوچیچ حامی تیم ملی شده بودند مجددا به نقش اصلی خود بازگشته اند. صحبت های ایشون انقدر سخیف بود که ارزش پاسخ دادن نداره
    • ساسان IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      احیانا هر کسی که از کیروش و رعیت هاش و دفاع اتوبوسی خوشش نیاد که دشمن تیم ملی حسب نمی شه !؟
  • اشکان IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    همیشه کل کارنامه یه مربی رو نگاه می‌کنن نه قسمتی از کارنامشو. مربی قرار نیس همه جا نتیجه بگیره یه نگاه ساده به نتایج آنجلوتی در اورتون و مورینیو در منچستر میشه اینو فهمید . طبق صحبتهای جناب عربشاهی پس از اورتون و منچستر آنجلوتی و مورینیو برند نبودن پس رم و رئال نباید دنبال اینا میرفتن! ولی از اونجایی که رم و رئال مدیران بیسوادی دارن که فوتبال رو در حد جناب عربشاهی نمیدونن، رفتن دنبال این مربیان و شانسی هر دو در جام های معتبر اروپایی قهرمان شدن و شانسی هر دو در لیگ دارن خوب کار میکنن !!!!!!
    • پدرام CA ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      کیروش در کل کارنامه اش در بزرگسالان نقریبا هیچ جا نتیجه نگرفته. البته قرار نیست یک مربی همه جا نتیجه بگیره ولی اقلا گهگاهی باید موفق بوده باشه. در هیج جا قراردادش تمدید نشده (حز ایران) تقریبا همیشه با یکی دو استثنا قبل از پایان قرارداد اخراج شده به خاطر نتایج ضعیف و حاشیه. ولی از خودش بیرسی میگه من یکی از بزرگترین مربیهای جهانم.
    • اشکان IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      جناب پدرام در اون حدی که کی روش رو خیلی بزرگ می‌دونن و یا بقول شما خودش میگه من بزرگترینم که بزرگ نیست ولی اینکه کلا کارنامه اونو نادیده بگیریم هم قبول ندارم . فرضا مصر که میگن ناموفق بوده نایب قهرمان آفریقا شد نمیشه نایب قهرمانی رو شکست تلقی کرد یا در ایران نمیشه کلا کارنامه اونو ندید گرفت. هر چند اون قدرها که خیلی خیلی بزرگش می‌کنن هم نیست ولی در مجموع خوب بوده اما مهمتر از همه این حرفها مطمئنا تأثیرگذار هم بوده وگرنه چه دلیلی داره وقتی بقول شما همه جا ناموفق بوده باز برن دنبالش؟ تیمهایی هم که دنبالش رفتن تیمهای کمی نبودن ایرانو بگیم اشتباه کرده کلمبیا ، مصر و قبل‌تر رئال . بعله در کلمبیا و رئال موفق نبود ولی مسئله همینه که گفتم مدیران رئال احمق نیستن مخصوصا اون سالی که کی روش رو آوردن فقط به اسم بازیکنان نگاه کنین بقول دایی اگه کی روش چیزی بلد نبودن حتی پشت فنی تمرینهای رئال هم راهش نمیدادن چه رسد به اینکه سرمربیشون باشه. مطمئنا کی روش چیزهایی در صندوقچه اسرارش داره که دنبالش میرن
    • پدرام CA ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      آقا اشکان کسی نمیتونه منکر دانش فنی کیروش شه. منتها سوال اینه که این دانش تا چه حد تونسته منتج به نتیجه شه. در مورد مصر حتما میدونید که برای تکرار صعود به جام جهانی استخدام شد و در طول 16 سال گذشته مصر 5 بار به فینال آفریقا راه پیدا کرده و دو نایب قهرمانی و 3 قهرمانی در همین مدت کسب کرده. حتی در جزیان مسابقات در مصر اعتراض زیادی به نحوه بازی تیم و بردن تقریبا همه تیمها در ضربات پنالتی میشد ولی چون تیم در استانه بازی با سنگال در مقدماتی ج ج بود باهاش ادامه دادند. بازی زیبا هم که از تیمهاش کسی ندیده. در مجموع یک مربی فوق العاده "اور ریتد" هست. انتخابش در رئال هم که به قول خود پرز اشتباه بود. شما هیچ کشوری رو پیدا نمیکنید که از استخدام کردنش پشیمون نشده باشه. من هم نمیدونم چرا میتونه تیم پیدا کنه ولی اون ملاکهایی که من میشناسم در همه شون رده. به هر حال امیدوارم که تیم ملی موفق شه هر چند کیروش به حساب خودش خواهد گداشت.
    • پدرام CA ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      لینک اعتراف پرز:https://www.thestar.com.my/sport/other-sport/2004/05/26/real-boss-mistake-to-hire-queiroz
    • خسرو TR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      شما بفرمایید کارنامه کل ایشون رو ؟ کجا یک قهرمانی دارن؟ با قویترین رئال تاریخ؟با نه سال کار در ایران؟کلمبیا و مصــر؟
  • علی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    دیدیدم اسکو چقدر خوب کره و تیم دوم الجزایر رو انالیز کرد واقعا حظ کردیم، بعد اقای ضیا وقتی دانیال توی سپاهان بهترین بازی هارو میکرد و اسکوچیچ دعوتش نمیکرد چطور چیزی نمیگفتید بهش نمیتاختین، یکم منطقی صحبت کنید، نا سلامتی فوتبالی هستید ادم گاهی شک میکنه به شماها که فوتبالی بودید، میگید تمام بازیکنا رو ایجنتها اوردن، ادم سرشو بزنه به سنگ بهتره.
    • ..... IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
      تو بازی با کره از کیروش بدتر نبودیم حداقلش اینه که همه جای زمین بازی کردیم و تو قوطی نبودیم و اینکه بازی با الجزیرا کلیت بازی خوب بودیم هر دو تا گل رو اشتباه فردی و پاسای واقعا ناشیانه و مشکوک توپ جلوی پای بازیکنای حریفمون افتاد توپایی که میشد به راحتی بیرون زده بشه
  • رامین IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    کی رش محبوب قلبها ست چه نتیجه بگیره چه نتیجه نگیره..
  • اشنا IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    این انتقاددرموردکی روش مردوداست چون باسطح دانشش ازفوتبال افرادراانتخاب می کندوباکسی تعارف دراین موردنداردوبهتراست پیشکسوتان حرمت خودرانگهدارندوبااظهارات نسنجیده موجبات تضعیف وتفرقه درتیم ملی رادراستانه جام جهانی نشوندتیم به ارامش نیازدارد
  • فرهنگ IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    آقای عربشاهی، ریسک یعنی خطرپذیری و خطر از دست دادن چیزی. حالا بفرمایید که اسکوچیچ چه چیزی را ممکن بود با قبول سرمربیگری تیم ملی از دست بدهد!؟ بعدش، شما یک جا فرمودیدید که کی روش دیگه مثل گذشته برند نیست، و در آخر فرمودید که کارهای گذشته اش را انجام ندهد. بالاخره کی روش گذشته اش خوب بود یا حالش خوبه!؟
  • احمد GB ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    ای کاش واسه حرف زدن هم مالیات میزاشتن امثال عربشاهی حرف بی ربط نمیزد کیروش مصر را به فینال جام ملتهای افریقا برد و تو پنالتی باخته فینالی که ۴۶ سال هست با انواع و اقسام مربی داخلی و خارجی و اینهمه ستاره های فوتبال ما هنوز نرفتیم سنگال را تو پلی اف جام جهانی تو رفت برد تو برگشت باخت تو پنالتی با لیزر انداختن تماشاگران سنگال رو چشم بازبکنان مصر باخت نمیدونم اقا ضیا مدرک تحصیلی دیپلم یا زیر دیپلم داری ولی هنور نهضت سواد اموزی هست چطور از کلمه بهترین نتابج با اسکوچیچ در قیاس با کیروش صحبت میکنی وقتی کیروش بدون باخت تیم برد ۲۰۱۸ ودو بار کره را برد ایشون که دو تا خورد و تو تهرون با بدبختی مساوی کرد مخاطبین خودت را چی فرض کردی بابا درس فوتبال که نخوندی مربی بشی لااقل برو اطلاعات عمومی زیاد کن
    • علی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      همین کی‌روش که اين همه ازش تعريف می‌کنی ۸سال مربی ایران بود نتونست عراقی رو ببره به لبنان باخت .کسي یک بازی ياد نداره تیمش زیبا بازی کنه چه جلوی مالدیو باشه چه اسپانیا فقط اتوبوس‌
  • ستاره سرخ ایران IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    ضگیا عربشاهی عزیز از نسل طلایی دهه شصت و زننده یکی ماندگارترین گلهای تاریخ تیم ملی
  • فرشاد IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    دوستان عزیز انسان باوجدان خودش قضاوت میکند اسکوچیچ بهترین نتایج تاریخ تیم ملی در مقدماتی گرفت که میزبان هم بحرین بود که حتی باتساوی هم حذف میشدیم پس دوستان در گفتارمان خدا هم در نظر داشته باشیم برای ما زحمت کشید بدون ادعا کار کرد
  • شاپور IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    درحال حاضر بهترین دفاع راست لیگ دانیال اسماعیلی فر است ونمیدونم چرا اسم او نیست ولی شیری بی‌خاصیت هست مربی تیم ملی اگه میخواد در برابر تیم‌های قوی مثل انگلیس زنگ تفریح نباشد باید آمادهایی مثا دانیال اسماعیلی فر ، سلمانی ،کنعانی،شجاع،نورافکن،بیراننوند،سرلک،صادقی قلی زاده آزمون ،طارمی،جهانبخش و جزو آرنج اصلی در نظر بگیره نه امثال شیری،چشمی،اینها اصلآ با چه دیدی انتخاب شدند جزو ضعیفترین بازیکنای لیگ بودند وبازیکن با کیفیتی مثل دانیال اسماعیلی فر وسروش رفیعی از قلم افتاده اند جای تاسف دارد
    • امید IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      اگه رامین نباشه
  • سیدرضا IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    دروغ که حناق نیست گیرکنه تو گلو ، آخرین باری که شما تیم ملی دعوت شدی ۸۴ سنگاپور بود ، اونوقت از ۱۹۷۲ تو تیم ملی بودی،؟کمتر خالی ببند
  • لنگ و دیگر هیچ... IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    خب قطعا تیم دلالهای لنگی همیشه مشغول فعالیت هستن دیگه... چیز عجیبی نیست
  • کوهمره_جروق IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    هواداران استقلال چون خودشون چرک هستند طرفدار بازی چرک هستند.
  • فرهاد IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    اقای عربشاهی اگه شما کارشناس خوب و بدون غرضی بودی قطعا تیم پرسپولیس که شما پیشکسوت آن هستید از نظرات شما استفاده میکرد،پس لطفا احترام خودتون رو نگه دارید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی