نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
سپهرزاد: فرصت‌سوزی نکنید؛ یعنی برای اعزام ۵ نفر هم پول ندارید؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فدراسیون دوومیدانی برای اعزام ورزشکاران خود به مسابقات بین‌المللی برخورد دوگانه‌ای انجام داد.

پریسا غفاری؛ در حالی که ۵ ورزشکار جوان کشورمان سارینا ساعدی، ارسلان قشقایی، سمیر اقبالی، علی امیریان و ارشیا مصدقی سهمیه حضور در مسابقات دوومیدانی جوانان جهان را کسب کردند اما قرار نیست در کلمبیا روی پیست بروند. رقابت‌هایی که روزهای ۱۰ تا ۱۵ مرداد برگزار می‌شود. این فدراسیون ظاهراً به دلیل هزینه‌های زیاد اعزام این تصمیم را گرفته اما همین ماه قبل بود مهدی پیرجهان که از طریق رنکینگ سهمیه جهانی را گرفته بود، همراه علی رضایی، دبیر فدراسیون برای دریافت روادید آمریکا از ارمنستان اقدام کردند که در نهایت ویزایی صادر نشد. 

این برخوردهای دوگانه فدراسیون باعث حواشی شد و نکته مهمتر اینکه فدراسیون هیچ‌گونه شفاف‌سازی در این خصوص انجام نمی‌دهد و این تصور به وجود آمده که فدراسیون نگاهی به استعدادها ندارد. اما هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید: «برای دوومیدانی‌کاران اقدامات لازم را انجام دادیم اما به مشکل برخوردیم زیرا به ویزای ترانزیتی نیاز داشتند. در گذشته ابتدا به ترکیه یا قطر می‌رفتیم و سپس راهی کشورهای دیگر می‌شدیم اما اکنون پرواز مستقیم ما به آمریکاست و به دلیل صادر نشدن روادید از سوی کشور آمریکا برای رفتن به کلمبیا با مشکل مواجه شدیم. تصور نمی‌کردیم این پرواز مستقیم به آمریکا باشد و بعد به کلمبیا برویم و همین موضوع سبب شد نتوانیم دوومیدانی‌کاران را اعزام کنیم.»

اما هادی سپهرزاد، کارشناس و مربی اسبق تیم ملی با توجه به مسائل پیش‌آمده می‌گوید: «متأسفانه پیش از این صحبت‌هایی راجع به دوومیدانی داشتم اما گوش شنوایی وجود ندارد و هر دفعه اتفاق جدیدی می‌افتد اما این بار جوانان ما استعدادسوزی شدند. صحبت‌هایی درباره عدم اعزام آنها به کلمبیا مطرح می‌شود که قابل باور نیست. برای گرفتن ویزا ابتدا باید بلیت گرفت. تا روز آخر به‌خاطر اینکه پول نداشتند دنبال تهیه بلیت نرفتند و حالا بهانه ویزا می‌کنند.»

سپهرزاد: فرصت‌سوزی نکنید؛ یعنی برای اعزام ۵ نفر هم پول ندارید؟

او در ادامه بیان می‌کند: «پارسال ۹ نفر اعزام شدند اما چون یکی از اعضای فدراسیون شاگردانش سهمیه گرفته بودند، تمام تلاشش را کرد تا به هر نحوی شده تیم را اعزام کند. متأسفانه این بار برای ۵ نفر هم پول ندارند؟!»

ملی‌پوش سابق دوومیدانی با ابراز نگرانی از اتفاقات پیش آمده می‌گوید: «این ۵ نفر حتی برای گرفتن سهمیه جهانی پاداشی دریافت نکردند. مسئولان فدراسیون باید بدانند بدترین اتفاق برای این نفرات آن خواهد بود که جوانی این افراد برنمی‌گردد. این نقطه خطرناکی است که برای آنها ایجاد می‌کنید و با این فرصت‌سوزی‌ها به نوعی دلخور شده و به سمت خداحافظی از دوومیدانی می‌روند.»

رکورددار ده‌گانه داخل سالن آسیا بابت خانواده‌های این ورزشکاران نیز نگران است: «نکته جالب درخصوص این جوانان این است که فدراسیون حتی برای آنان اردویی هم برپا نکرد. شما اگر قصد اعزام داشتید، حداقل اردو را استارت می‌زدید! با این کارتان خانواده دوومیدانی‌کاران که سال‌هاست تمامی هزینه‌های فرزندان‌شان را تقبل کردند را فراری می‌دهید. مگر مربی چقدر ظرفیت دارد تا علاوه بر ایجاد انگیزه برای شاگردان، فکری برای روحیه پدر و مادران آنها هم بکند؟! مگر غروری بالاتر برای یک‌ فرد در جامعه از به اهتزار درآوردن پرچم کشورش وجود دارد؟ چرا با عدم اعزام این ورزشکاران فرصت به اهتزاز برافراشته شدن پرچم ایران را در چنین رویداد بزرگی گرفتید؟»

سپهرزاد: فرصت‌سوزی نکنید؛ یعنی برای اعزام ۵ نفر هم پول ندارید؟

سپهرزاد همچنین از تهدید ورزشکاران خبر می‌دهد: «وقتی تلفنی با آنها گفت‌وگو می‌کنید که مبادا در جایی یا با رسانه‌ای صحبتی کنید تا در آینده برای‌تان دردسرساز شود، به نوعی آنها را می‌ترسانید. حتی قول اعزام به مسابقات ترکیه می‌دهید! مگر این رقابت‌ها در چه حدی است که یک ورزشکار جهانی را بفرستید؟ آیا احسان حدادی و حسن تفتیان قبول می‌کنند که در ترکیه مسابقه دهند؟ اغلب تفاهم‌نامه‌هایتان هم با کشورهایی چون ترکیه و عراق بسته می‌شود که جایی در دوومیدانی جهان ندارند؛ آن‌وقت چینی‌ها که خود در دوومیدانی المپیک همیشه مدال‌آور بوده‌اند، برای پیشرفت خود مربی از آمریکا می‌آورند. ما چرا فقط با کشورهای همسایه تبادل داریم، نمی‌دانم؟ حتی در رأس کمیته پایه کسی را برگزیدید که سررشته‌ای ندارد و فقط در سفرها پیشتاز است! حداقل بابت این کارها و کوتاهی‌هایی که می‌کنید، عذرخواهی کنید.»

سپهرزاد درخصوص صحبت‌های فدراسیون مبنی بر اینکه ویزای آمریکا مشکل‌ساز شد هم می‌گوید: «زمان رسول خادم ۶۰ نفر را به آمریکا بردند، یا در دوران ترامپ که سختگیری‌ها فراوان بود، تیم پینگ‌پنگ به لاس‌وگاس رفت. الان یکهویی صلاح نیست توقفی در آمریکا داشته باشیم یا یکهویی پول نداریم. باور کنید انتقادات من به شخص نیست به عملکردشان است.»

کمیته انضباطی 

شنیده می‌شود با توجه به مسائل پیش آمده و دلخوری مربیان این ۵ دوومیدانی‌کار، فدراسیون دوومیدانی درصدد است از این اشخاص به مراجع قضایی شکایت کند. همچنین با برگزاری جلسه کمیته انضباطی به تخلفات آنها رسیدگی کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی