شناگران ایران به دنبال بهترین نتیجه در قونیه/ ۲ شناگر به ترکیب تیم ملی اضافه می‌شوند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

ترکیب نهایی تیم ملی شنا برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی طی امروز و فردا بعد از انجام رکوردگیری مشخص می شود.

 کمیته فنی فدراسیون شنا سینا غلامپور، مهرشاد افقری، متین سهران، بنیامین قره حسنلو، مهران قاسم‌زاده، ابوالفضل سام و هومر عباسی  به همراه سامیار عبدلی و علیرضا یاوری قرار بود به ارمنستان بفرستد که با مخالفت شورای برون مرزی روبرو شد و آنها تمرینات خودرا همچنان در تهران پی گیری کردند.

هر چند ترکیب هشت نفره بیش از این مشخص شده است ولی کادر فنی برای ایجاد انگیزه و رقابتشناگر نهم را هم در اردو نگاه داشته است.هر چند گفته می شود کمیته ملی المپیک امکان همراهی ۱۰ شناگر را هم فراهم کرده است و همه اینها بستگی به نظر گامر دیلانچیان سرمربی تیم ملی شنا دارد.

در بازیهای کشورهای اسلامی که در این ماه به میزبانی قونیه ترکیه برگزار می شود برای اولین بار تیم ترکیه نیز شرکت کرده است که بدلیل حضور آنها و مصری ها کار ایران برای کسب مدال سخت تر می شود.

اسکندریون: رکوردها عالی نبودند

حمید اسکندریون، رئیس کمیته فنی شنا در خصوص حضور شناگران در این بازیها می گوید: «کلیه برنامه‌های شناگران این است که بهترین عملکردشان در بازی‌های کشورهای اسلامی باشد تا مدال‌های دوره‌های قبل را تکرار و پررنگ‌تر کنیم، به همین دلیل شناگران در شرایط مسابقه تمرین می‌کردند و رکوردهای‌شان در حد انتظار بود. البته عالی نبود و بهترین رکوردهای‌شان را نتوانستند تکرار کنند، اما در حد انتظار مربی‌شان بود.»

حضرتی: مربیان شناگرها همکاری خوبی با ما نداشتند

با توجه به اینکه لیست ۹ نفره ای اعلام شده است اما برخی شناگران نسبت به معرفی ترکیب اعتراض دارند و معتقدند که انتخابی صورت نگرفته اسصت.اما خشایار حضرتی ،مربی تیم ملی شنا در این خصوص بیان می کند: «بدون مسابقه انتخاب نشدند، آنها به رکوردها و شرایطی که ما می‌خواستیم رسیده بودند. برای یکسری از رشته‌ها برخی در مسابقات قبل به حدنصاب یا رکوردی که مد نظر کادر فنی بود رسیده بودند و نیاز نبود در این مقطع مجدد رکوردگیری انجام شود یعنی در پروانه و آزاد، افراد مشخص بودند. یک شناگر می‌خواستیم که نفر چهارم باشد. هومر عباسی که شناگر پشت رو و نفر اول ۵۰ و ۱۰۰ پشت است انتخاب شد. او در تیمی کمک زیادی به ما خواهد کرد. در مورد قورباغه‌ رکوردها خیلی نزدیک به هم بود که به آنها فرصت دادیم که بهتر شنا کنند و نتیجه بهتری بگیرند. رقابت داشته باشند تا ببینیم کدام برای کشورهای اسلامی آماده‌ترند.»

شناگران ایران به دنبال بهترین نتیجه در قونیه/ ۲ شناگر به ترکیب تیم ملی اضافه می شوند

او با گله از مربیان و شناگران در خصوص عدم همکاری آنها می گوید: «قرار بود شناگران بیایند و تمرین کنند اما متاسفانه به خوبی همکاری‌ نشد. قرار بود دوستان و مربیان به شناگرانشان کاهش تمرین ندهند اما اینکار را کردند. علی رغم اینکه ما تمرین مشترک هم داشتیم اما چند شناگر از مسابقه با شدت تمرین امتناع کردند. این خیلی قشنگ نیست. وقتی یک قانونی گذاشته می‌شود باید همه تمکین کنند. به هر حال می‌توان گفت برای پیدا کردن نفرات بعدی انتخابی گذاشتیم نه برای همه. تعدادی از قبل انتخاب شده بودند البته نه بدون انتخابی بلکه براساس مسابقات سال گذشته که بهترین حد نصاب را کسب کرده بودند.»

مربی تیم ملی شنا در ادامه تاکید می کند: «اگر انتخابی کامل می‌گذاشتیم و هر کس انتخاب می‌شد می‌رفت، در نهایت ممکن بود در مسابقه اصلی بهتر از این نتواند شنا کند. باید قبل‌تر یک انتخابی سراسری برگزار می‌کردیم که متاسفانه چون تکلیف اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی و تعداد ورزشکاران اعزامی دیر مشخص شد دیگر فرصتی برای برگزاری انتخابی جامع نداشتیم. البته ابتدای امر قرار بود در همین اوایل تیر انتخابی کامل برگزار شود ولی اکثر مربیان معتقد بودند که نتیجه مسابقه اصلی را تغییر می‌دهد. بنابراین جمیع مربیان حاضر در جلسه تصمیم گرفتند فقط رشته‌هایی که نفرات ۱۰۰ درصد نیستند، رقابت در آنها وجود داشته باشد و قرار است به تیمی کمک کنند، انتخابی و رکوردگیری انجام شود.اما در نهایت بهترین نفرات انتخاب می‌شوند. منتظر هستیم نتایج آنها را در کشورهای اسلامی ببینیم و امیدواریم نتایج مطلوبی را ثبت کنند.»

حضرتی همچنین به حضور یاوری دربازی‌های کشورهای اسلامی اشاره می کند: «علیرضا یاوری رکورددار ۲۰۰ آزاد است و در آمریکا تمرین می‌کند. در دانشگاه تحصیل می‌کند و در تیم باشگاهی هم حضور دارد. فکر می‌کنم یک ماه پیش هم رکورد ۲۰۰ متر آزاد را جابه جا کرد و قرار است در ترکیه به تیم ملی ملحق شود.»

افقری: شانس کسب مدال نقره و برنز را دارم

مهرشاد افقری یکی از رکورداران شنا از امادگی تیم ملی برای شرکت در بازیهای کشورهای اسلامی می گوید: «در حال حاضر تمام مربیان همراه با شناگران خود در اردو حضور دارند و من هم همراه با گامر دیلانچیان تمرینات خودم را پیگیری می‌کنم. تیم ملی هم از سطح آمادگی بالایی برخوردار است اما هنوز به صددرصد آمادگی نرسیدیم و با توجه به تمریناتی که داریم، تا دو هفته آینده به آمادگی کامل می‌رسیم.»

او قرار است در ماده ۵۰ و ۱۰۰ متر شنا پروانه و ۴ در ۱۰۰متر مختلط تیمی شرکت کند: «با توجه به رکوردهایی که سال گذشته در بلغارستان کسب کردم، شانس مدال دارم و با توجه به رکوردهای سال گذشته، می‌توانم مقام نایب قهرمانی و سومی ماده ۵۰ و ۱۰۰ متر پروانه را داشته باشم.»

افقری در پایان اضافه کرد: «ساعت تمرینات ما در ایران باید با ساعت مسابقات ترکیه تنظیم شود. این مقدار ساعت کمی با ترکیه تفاوت دارد و امیدوارم این موضوع نیز درست شود تا شرایط بهتری داشته باشیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • منصور IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    یعنی میاد روزی که ما در المپیک مدال شنا بگیریم؟خدا کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی