نظرسنجی

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا؟

نظرسنجی

قهرمان لیگ برتر ایران؟
انتقاد تند یک اسطوره از مسی/ او در حد بازیکنان بزرگ تاریخ نیست
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مارکو فان‌باستن اسطوره فوتبال هلند حمله تندی به لیونل مسی داشته و توانایی‌های او را زیر سؤال برده است.

مارکو فان‌باستن ستاره سابق فوتبال هلند با انتقاد از لیونل مسی معتقد است فوق ستاره آرژانتینی در فوتبال، جنگجو نیست.

لیونل مسی، برنده هفت توپ طلای فوتبال جهان به باور بسیاری‌ بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است، اما او منتقدان جدی نیز دارد که او را لایق چنین عنوانی نمی‌دانند.

یکی از منتقدان مسی، مارکو فان‌باستن اسطوره فوتبال هلند است که لیونل را شایسته حضور در میان سه بازیکن برتر تاریخ نمی‌بیند. او این موضوع را در گفت‌وگو با مجله فرانس فوتبال مطرح کرده و ستاره‌هایی چون پله، مارادونا و یوهان کرویف را بهترین‌های تاریخ خوانده است. فان‌باستن در این مورد گفت: «پله، مارادونا و یوهان کرویف، برای من سه بازیکن برتر تاریخ هستند. از کودکی می‌خواستم مانند کرویف باشم. او دوست من بود. دلم برایش تنگ شده است. پله و مارادونا نیز باورنکردنی بودند.»

او در مورد لیونل مسی گفت: «مسی هم بازیکن بزرگی است، اما مارادونا همیشه شخصیتی برتر در یک تیم داشت. مسی کسی نیست که خودش را در راس جبهه قرار دهد تا به جنگ برود.»

این پیشکسوت در ادامه به تمجید از ستاره‌هایی چون رونالدو، پلاتینی و زیدان پرداخت و گفت که آن‌ها در کنار پله، مارادونا و یوهان کرویف قرار دارند.

فان‌باستن در حالی به انتقاد از مسی پرداخته که این بازیکن همه عناوین فردی و تیمی را به جز قهرمانی جام جهانی در کنارنامه دارد و با کسب سه جام دیگر می‌تواند به پرافتخارترین بازیکن جهان تبدیل شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • علی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    خودت هیچی نبودی داری درباره بهترین تاریخ نظر میدی
    • HECTOR IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      مگه تو ام آدمی آخه بهترین بازیکن تاریخ مسی هست چون مارادونا مواد می زده و این ترتیب حالات عادی نداشته هیچ وقت چون تا زمان آخرای فوتبالش کسینمی دونست پس نمی بهش اطمینان کرد چون معلوم نیست که اگه نمی زده چجوری بوده بعد پله هم که تو سانتوس بودن تو تیم خاصی هم نبوده تیم برزیلم زمانی که کسی به فوتبال اهمیت نمی داد برنده شده که مال قرن بوق بوده هیچ کدوم اصلا قابل قیاص با مسی نیستن چون کرایف هم عددی دربرابر مسی هم نیست فن باستان گوه زیاد میخوره
  • Tariki IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    خیلی مهم نیست نظرت آقای فان باستن
  • اصغر IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    آقای فانباستن یه مثل تو زبان ترکی هست که میگن پیشین آغزی اته یتیشمز دییر واه واه نه آجیدی ایندی سنده او زمان بو تکنولوژیلر اولسیدی گینه ده دییردین مسی لیاقتی وار یا یوخ پله هانسی زماندا توپ اوینیپ مسی هانسی زماندا خواهشا سن نظر ورمه
  • . IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    فان باستن کی هس
  • مهدی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    نه تو درحدش هستی
  • علی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    این چون نتونسته مثل مسی بشه از فشار زیاد اینطوری گفته
  • ن IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    طرفردار رونالدو ام ولی این دیگه داره دری وری میگه این دو نفر واقعا بهترین ها هستند تا الان بدون شک
  • علی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    تو بهتره اصلا حرف نزنی مسی رو هم میشناسند اما تو رو هیچکس
    • امید IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      فن باستن مهاجم بهترین تیم تاریخ یعنی میلان اوایل نود بودع
  • نمیدانم IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    فشار + حسودی
  • مهدی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    هرکسی ی نظری داره اینم نظر ایشان ولی بنظر من افراد رو باهم مقایسه نکنید فوق ستاره ای مثل مسی به ندرت وجود خواهد داشت
  • محسن IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    دوستان فوتبال فقط خوب توپ زدن نیست، این شخصیت بازیکن هست که اون را خاص میکنه، دقیقا مثل بازیگرهای یک فیلم، میدونم همتون عشق مسی و هم نسل اون هستین، ولی باید اینو بدونین اسطورهای فوتبال آدمایی با شخصیت استثنایی و بازی منحصر به فرد بودند،در زمان ما رونالدو برزیلی اسطوره بود ، ریوالدو،روماریو، کلا تیم ملی برزیل برامون اسطوره بودن بخاطر کارهای تکنیکی خارق العاده ای که داشتن، اون موقع مسی و کریستن رونالدو شاید تازه مدرسه فوتبال میرفتند، بعد ها هم اسطوره های جدید خواهند آمد،پس تعصب نشون ندیدن، به نظر من مسی در فوتبال امروز بهترینه ولی آدم خاصی از نظر شخصیتی نیست ،دقت کنید حواشی زندگی مارادونا در کنار فوتبال استثنایی او باعث شد یه فرد استثنایی بشه، ولی مسی شبیه روبات هوشمندی هست که بدون حاشیه کارش را عالی انجام میده،ولی در شخصیت این فرد جذابیتی پیدا نمیشه ،مثل یخ سرد و بی روح هست،کریستین رونالدو باز حواشی خاص خودشو داره و فرد جذاب تری هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا؟

نظرسنجی

قهرمان لیگ برتر ایران؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی