نظرسنجی

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا؟

نظرسنجی

قهرمان لیگ برتر ایران؟
فوتبال دست‌نیافتنی‌تر از همیشه/ عربستان با رونالدو و دیگر ستاره‌ها همه‌چیز را بر هم زد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیست جدید مجله فوربس سندی بر اثبات این حقیقت است که فوتبال دست نیافتنی‌تر از همیشه شده.

مجله اقتصادی فوربس با یک فلسفه وجودی کاملاً ساده اما به شدت کارآمد و پرطرفدار، شهرت این مجله در لیست‌هایی است که به صورت ماهیانه یا سالانه منتشر می‌کند و برای تمام مردم دنیا در هر جغرافیا و فرهنگ جالب است. لیستی که مخاطب عام دارد و هر کس در هر شغل و لباس، ناخودآگاه پیگیر آن می‌شود؛ لیست ثروتمندترین انسان‌های کره زمین و پردرآمدترین افراد!

دانستن میزان ثروت دیگران همیشه یکی از کنجکاوی‌های بشر بوده و مجله فوربس با استفاده از همین فرمول ساده جایگاه ابدی در میان رسانه‌ها دارد. البته که این کار همانطور که همه می‌دانیم بسیار سخت است و خیلی وقت‌ها نمی‌توان آمار درستی از ثروتمندان داشت، یا لااقل از همه ثروتمندان!

اما بخش ورزشی این لیست که سوژه بحث ماست. طبق آخرین آمار منتشر شده کریستیانو رونالدو برای چهارمین بار عنوان پردرآمدترین ورزشکار سال را به خود اختصاص داد. رونالدو قبلا هم سه بار دیگر در صدر این فهرست بوده و این نکته عجیبی نیست، اما تفاوت صدرنشینی این بار او با همیشه جالب است.

در دنیای ورزشکاران حرفه‌ای بیش از ۷۰ درصد درآمد افراد از راه تبلیغات و قراردادهای جانبی است و معمولاً درصد کمی از درآمد ایشان از راه حقوق مستقیم بابت رشته ورزشی قراردادی که با باشگاه‌ها دارند به دست می‌آید. این بار رونالدو این قاعده را شکسته و از رقم درآمد او در سال گذشته حدود ۸۰ درصد بابت قراردادی است که با باشگاه النصر عربستان بسته است. یعنی ۲۰۰ میلیون یورو برای یک سال که دنیا را تکان داد و البته عربستانی‌ها خیلی زود این سرمایه را برگردانده و حالا حضور رونالدو برایشان فقط سود است.

اما نکته دیگر این فهرست حضور پر تعداد فوتبالیست‌ها در جمع ۱۰ نفره برتر است. رونالدو، مسی، امباپه، نیمار و بنزما نیمی از ۱۰ نفر برتر در فهرست پردرآمدترین‌ها را به فوتبال اختصاص داده‌اند و برخلاف دهه‌های گذشته این فهرست در اختیار بسکتبالیست‌ها، گلف‌بازان یا تنیسورها نیست.

علاقه‌مندان به ورزش خوب به یاد دارند که در دهه‌های گذشته صدر جدول پردرآمدترین ورزشکاران همواره در اختیار ستاره‌های ان‌بی‌ای، گلف و تنیسورهای حرفه‌ای بود و گاهی اوقات تک ستاره‌های بدنسازی یا رشته‌های رزمی نیز به مدد جوایز کلان حضوری موقتی در این فهرست داشتند.

اما حالا می‌بینیم که سهم فوتبال از همه رشته‌های ورزشی بیشتر شده و روز به روز بر فاصله اهمیت و پولسازی این رشته با سایر رشته‌ها اضافه می‌شود. حالا دیگر فوتبال در یک کره و سطح دیگر است و تحت هیچ شرایطی قابل مقایسه با سایر رشته‌های ورزشی نیست.

بیشتر بخوانید:

سند تغییر در هزاره سوم؛ فوتبال دست‌نیافتنی‌تر از همیشه/ عربستان با رونالدو و دیگر ستاره‌ها نظام دستمزد نسبت به تبلیغات را به‌هم زد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا؟

نظرسنجی

قهرمان لیگ برتر ایران؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی