اقدام مثبت در صداوسیما؛ سلیقه در انتخاب کارشناس به چشم آمد/ دعوت از بازیکنی که در استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور بازی کرد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

انتخاب کارشناس برای پخش مستقیم دو بازی بزرگ هفته بیست و پنجم نقطه مثبت تلویزیون بود.

معمولاً تلویزیون مورد انتقاد فوتبال دوستان است، چه با انتخاب گزارشگرانی که ۹۰ دقیقه روی اعصاب مخاطب رژه می‌روند و چه با نحوه پخش بازی‌ها که همیشه مشکلات بسیاری دارد. حالا داستان کیفیت تصویربرداری و هماهنگی با سازمان لیگ برای زمان مسابقات به کنار!

اما به مصداق مثلی که می‌گوید: «عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی» باید کار مثبت و مفید تلویزیون را هم ببینیم و از آن یاد کنیم. عصر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت که قرار بود دو بازی بزرگ فوتبال ایران از شبکه ۳ پخش شود، کارشناس مهمان این برنامه سید مهدی سیدصالحی بود.

او صاحب یک رکورد ویژه در فوتبال ایران است، تنها بازیکنی که در تاریخ لیگ برتر پیراهن هر چهار تیم بزرگ و مدعی فوتبال ایران را پوشیده و تنها بازیکن تاریخ که موفق به گلزنی با لباس هر چهار تیم بزرگ در سطح اول فوتبال ایران شده است.

سیدصالحی در ابتدای دهه ۸۰ با سپاهان چهره شد. با گل‌های او سپاهان به قهرمانی جام حذفی رسید. او در آسیا هم بهترین گلزن ایرانی بود و سپس با پیراهن استقلال، پرسپولیس و تراکتور نیز در عرصه‌های داخلی - لیگ برتر جام حذفی - و حضورهای بین المللی (لیگ قهرمانان آسیا) همواره موفق به گشودن دروازه رقبا و درخشش فردی شده بود.

سیدصالحی در سال‌های اوج فعالیتش بد شانس بود که فوتبال ایران مهاجمانی تراز اول بین‌المللی داشت، از علی دایی و رضا عنایتی تا رسول خطیبی و وحید هاشمیان و بعدها کریم انصاری‌فر که هرگز مجالی برای درخشش گلزنان داخلی در تیم ملی باقی نمی‌گذاشتند. با این وجود او با همان پیراهن باشگاهی دین خود را به فوتبال ایران ادا می‌کرد.

انتخاب کارشناس برای تلویزیون شرایط و الزامات مختلفی دارد، از توانایی تحلیل فنی گرفته تا فن بیان مناسب، وجاهت و جایگاه در فوتبال و ده‌ها مورد دیگر اما قطعاً پیشینه آن کارشناس به عنوان یک بازیکن بزرگ و محبوب، بخصوص از نظر طرفداران تیم‌هایی که قرار است بازی آنها پخش شود، از مهمترین الزامات و شرایط کارشناسی است که این بار تلویزیون به خوبی آن را رعایت کرد.

بیشتر بخوانید: فنون رزمی، پرخاشگری و جنگ اعصاب؛ این لیگ را زودتر جمع کنید/ استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند؛ جام گرفتن دیگر لیاقت نمی‌خواهد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    اصلا و ابدا
  • مارکو IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    البته استثناٌ در مورد آقای سید صالحی باید گفت اگر برای کارشناسی در هر بازی دیگری هم دعوت بشه بازهم حُسن سلیقه است چون ایشان اصلا در کدام تیم تا حالا بازی نکرده ؟!
  • مجید IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    از نظر اخلاقی انسان شریفی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی