نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
ضربه‌ای که استقلال از چین خورد!/ جدیدترین قربانی آبی‌پوش کیست؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ارسلان مطهری ‌مدتهاست بازی نمی‌کند و همین مسئله باعث بروز شایعاتی شده است. اتفاقی که همیشه در فوتبال ما افتاده و حاشیه هایی همیشه خطرناک که به تیم‌ها ضربه می‌زند.

یک تیم فوتبال از بیست و چند بازیکن تشکیل می‌شود. هر مربی در هر پست چند بازیکن را به خدمت می‌گیرد و در طول یک فصل - که بیشتر ماه‌های سال را در بر می‌گیرد - یا حتی در یک تورنمنت از بازیکنان مختلفی استفاده می‌کند.

اینجا فقط بحث سیستم یا تاکتیک نیست که بسته به شرایط زمانی و موقعیت تیم مقابل هر حریفی مربیان با یک ترکیب و یک روش مجزا بازی می‌کنند. اینجا بحث گذر زمان است و مصدومیت یا محرومیت یا هر شرایطی که بازیکن را از فرم ایده‌آل دور نگه دارد. وقتی شما با انسان سر و کار دارید، نمی توانید با فرمول ریاضی کاری را به سرانجام برسانید. انسان تابع شرایط و احساسات است و روز خوب و بد دارد، حتی قهرمانان بزرگ هم در طول سال و یا یک تورنمنت تحت تاثیر شرایط زندگی شخصی از آمادگی دور می‌شوند. اصلاً به همین دلیل است که تیم‌ها ۲۵ بازیکن یا بیشتر به خدمت می‌گیرند و اگر قرار بود همیشه با ۱۱ نفر بازی کنید که دیگر نیازی به این همه آدم نبود. درست به همین دلیل تعداد مربیان یک تیم هم زیاد است و خلاصه اینکه این اصول در همه دنیا پذیرفته و کسی مخالفتی با آن ندارد.

حالا چطور می‌شود که در فوتبال ما همین مسئله ساده تبدیل به یک معضل بزرگ می ‌شود؟ وقتی یک بازیکن چند بازی متوالی بازی نکند بازار شایعه داغ و هر کس هرچه به ذهنش برسد می‌گوید. از اختلاف با سایر بازیکنان تا دعوا با مربی و از واکنش نسبت به ندادن پول تا اختلافات در زندگی شخصی! بازیکن به شکل طبیعی ممکن است مصدوم یا ناآماده باشد، یا اصلاً بازیکن در همان کیفیت قبلی است اما رقیبش شرایط بهتری دارد و مربی به شکل طبیعی به  رقیب او بازی می‌دهد. این سوای نام حریفان و شرایط مسابقه است که مربیان را وادار می‌کند تغییراتی در انتخاب خود بدهند.

حالا به مسئله ارسلان مطهری نگاه کنید؛ بازیکنی که مثل سایر اعضای تیم ملی امید در بازگشت از فاجعه هانگژو به شکل کاملاً طبیعی روحیه و آمادگی خود را از دست داد. ضعف نتایج و تدارک تیم امید در بازی‌های آسیایی همه بازیکنان را خراب کرد می‌بینید که هیچ کدام دیگر از بازیکنان آن تیم هنوز به شرایط قبل از سفر برنگشتند. ارسلان مطهری هم یکی مثل بقیه! او در حال ریکاوری است تا دوباره به شرایط روحی و جسمی ایده آل برگردد. درست در همین هفته‌ها آرمان رمضانی عالی کار کرده و هر بازی گل می‌زند. خب شما جای نکونام، چطور باید قید بازیکن آماده‌ را زده و به مطهری بازی دهید؟

اصلاً مگر فقط مطهری است؟ استقلال بیست و چند بازیکن دارد و در هر مسابقه تنها ۱۱ نفر در ترکیب و ۵ نفر تعویض می‌شوند. شرایط هر بازی با بازی قبل و بعد متفاوت است و تنها یک لیگ، ماراتونی ۱۰ ماهه است که جواد نکونام باید با استراحت دادن به بازیکنان مختلف آنها را برای طول فصل آماده نگه دارد. حالا سایر بازیها و تورنمنت ها هیچ!

حال از این زاویه نگاه کنید به شایعاتی که می‌شنوید و ببینید که چقدر با دنیای واقعی فاصله دارند...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ع ق QA ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    بابا این آدم سال گذشته سی چهل بازی بازی کرد یک گل نتونست بزنه عنایتی اینا با عسل با تیم نونهالان برد یه گل نزد حالا چرا شما غصه ش می خورید پسر خاله ته؟!
    • شاهین IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      اقایان محترم لنگی امروز قصد ندارم اوقات خودمو واسه حرفای نامربوطتون تلخ کنم چون تیم عزیز و بزرگمون استقلال سرور و سالارتون بازی داره!! اما اگه به جواب باشه و بازیکن خیلی حرفا و خیلی بازیکنه لنگی داریم که بشه در موردشون حرف زد جوریکه گریتون دربیاد؟؟ مثلا یکیش سروش سیبیل استاد اسدی دوم تو گل بخودی زدن یا نعمتیتون که نه خودشو مییشناسه نه کس دیگه ای رو کلا، هیچکسیو نمشناسه، اصلا یادم نبود از همه مهمتر برادر عزیز و ارجمند منقاروند( شاگرد نانوا ) که از بس نون بَربَری خشخاشی میخوره و دوپینگ میکنه همیشه از گل بخودی خوردن و بعدش شادی گل کردنش با بازیکنای حریف کنار هیجده بهترین و سرآمد ترین بازیکن زمین میشه و هیچوقتم نمیفهمه که دروازه وسط زمینه نه کنار هیجده و کرنر چون بهش نگفتن و یاد ندادن و نمیدونه!! برید در مورد تیم خودتون نظر و افاضات کنید لنگیان بیکلاس !! یادتون باشه امشب گلممد رو از طرف ما ببوسین بلکه قهر نکنه لنگیان عزیز.....
  • اریایی US ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    نکونام عقده ای عمل میکند مطهری که یه بازیکن استقلالیه را نیمکت نشین کرده ویه بازیکن پرسپولیسی را درارنج ثابت قرارمیده(اگر رمضانی را پرسپولیس اخراج نکرده بود او هرگز به این تیم میامد)همانطور که سال اول که دوتیم خواهانش بودن او پرسپولیس را انتخاب کرد وباافتخارگفت پرسپولیسیم.
    • محمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      داداش بالا بری پایین بیای استقلال سرور لنگیانست.،یادت باشه حرف مفت نزن در مورد تیم ما زبونت اوخ میشه لنگی
  • رضا چاک چاک IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    سید حسین حسینی چطور؟!
  • وحیدمهنی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    احسن‌به‌این‌خبرنگارباشرافت!گزارشت‌بسیارخوب‌وآموزنده‌بود،اماوقتی‌بازیکن‌‌به‌چنین‌‌مشکلی‌برمی‌خورداگه‌من‌‌جای‌نکونام‌بودم‌،بجای‌اینکه‌‌روحیه‌بازیکناخرابترکنم‌کمکش‌میکردم‌که‌هرچه‌زودتربه‌اون‌فرم‌ایده‌آل‌همیشگیش‌برگرده،وتنهاش‌نمی‌گذاشتم،مثلاًتوهربازی‌ده‌دقیقه‌بهش‌بازی‌میدادم،وازسایرهم‌تیمی‌هاش‌میخواستم‌که‌کمکش.کنن‌وبیشتربهش‌پاس‌بدنتابیشترتوچشم‌باشه!نه‌اینکه‌بابازی‌ندادن‌به‌بازیکن‌بدترش‌کنم!👏👏👏
  • رضا یاک فرعی ۷ تایی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    الان این تعریف بود تمجید بود یا نقد و ایراد؟ نویسنده متن بالا جوری مرموز قلم زده که متوجه نمیشویم دارید هواداری میکنید و از سر دلسوزی میگویید یا بنوعی از بازی ندادن بعضی از بازیکنان ناراحتید یا خوشحال؟ نویسنده مثلا از سر دلسوزی متن را جوری نوشته است که در پسه پرده از کوچیک کردن استقلال گویی لذت میبرد.. تلکلیف مشخص است سرمربی عزیز جان!! اوست که تصمیم میگیرد چه چیزی و یا ارنجی و چیدمانی برایش درست تر است و همه بازیکنان و طرفدارن تیم استقلال میدانند که آمده اند تا تیم نتیجه بگیرد نه بازی کردن یک بازیکن یا چند بازیکنان دیگر حالا هر که میخواهد باشد... رسانه محترم شایعه سازی و حاشیه سازی برای بازیکنان و مربیان و مدیریت تیمها را چه مرجعی و یا چه چیزی برملا و اعیان میکند و به جامعه انعکاس میدهد؟؟ نکند با دسته کورها مواجهید که هر گونه برداشت و هر جور که میخواهید اینگونه مینویسید؟؟ ارسلان و ارسلانها و بازیکنان دیگر استقلال خدایشان بزرگ است و مطمئن باشید اگر سرمربی تیم اگر تشخیص دهد که اگر در زمانی کارگشای تیم باشند حتما از این بازیکنان استفاده خواهد شد شما چرا دایه دلسوزتر از مادر شده اید؟؟؟؟
  • مسعود IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    ارسلان کارش درسته امروزم حتما گل مینزنه عشقی ارسلان جان بکوری لنگیا، عشق است استقلال ✌💙✌💙✌💙

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی