عجیب‌ترین اتفاق‌های جام جهانی زنان ۲۰۲۳/ از فحاشی و سوال عجیب در کنفرانس تا حجاب و چالش با سرمربی قهرمان!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نهمین جام جهانی زنان یک تورنمنت واقعاً خارق‌العاده بود که با قهرمانی اسپانیا پایان یافت. برخی از لحظات جالب و عجیب این تورنمنت را مرور می‌کنیم.

جام جهانی زنان با قهرمانی اسپانیا و نائب قهرمانی انگلیس پایان یافت. این تورنمنت بسیار به یاد ماندنی بود، اما در این میان لحظات بحث‌برانگیزی هم وجود داشته است. از مصاحبه‌های ناخوشایند، تا گاف‌های عجیب در پخش و عروسک نفرین‌شده، این تورنمنت همه چیز داشت.

برخی از عجیب‌ترین و بحث‌برانگیزترین لحظات ماه گذشته را مرور می‌کنیم.

کوالای نفرین‌شده آلمان

کلارا بوهل، مهاجم آلمانی قبل از پرواز به استرالیا، یک کوالا با رنگ پرچم تیم بافت و این عروسک تبدیل به نماد خوش‌شانسی تیم شد. بازیکنان به نوبت از آن مراقبت می‌کردند و تصمیم گرفتند نامش را «وارو» که در زبان بومی به معنی آتش است، بگذارند. وارو حتی در جلسات تیم و روی نیمکت ذخیره هم حضور داشت. هنگامی که قهرمان دو دوره به طرز شوکه‌کننده‌ای از مرحله گروهی حذف شد طرفداران خوش‌شانس بودن وارو را زیر سوال بردند.

عجیب‌ترین اتفاق‌های جام جهانی زنان ۲۰۲۳/ از فحاشی و سؤال عجیب در کنفرانس تا حجاب و چالش با سرمربی قهرمان

ستاره آلمانی با وجود حذف از تورنمنت، جایزه دریافت کرد

الکساندرا پاپ پس از تساوی ۱-۱ آلمان مقابل کره جنوبی، جام «بهترین بازیکن مسابقه» را بالای سر برد و اصلا خوشحال به نظر نمی‌رسید. نتیجه شوکه‌کننده باعث شد که غول‌های اروپایی از مرحله گروهی جام جهانی زنان حذف شوند. با وجود این شرایط، پاپ به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد و هنگام دریافت جایزه نتوانست ناراحتی خود را پنهان کند.

عجیب‌ترین اتفاق‌های جام جهانی زنان ۲۰۲۳/ از فحاشی و سؤال عجیب در کنفرانس تا حجاب و چالش با سرمربی قهرمان

شنیده شدن فحش در پخش زنده

در یکی دیگر از گاف‌های مرحله گروهی، مفسران بی‌بی‌سی پس از شنیده شدن یک فحش ناپسند در تلویزیون در جریان مسابقه بین کانادا و استرالیا مجبور به عذرخواهی شدند. در دقیقه ۶۵ این بازی، آلیشا چاپمن از کانادا پس از درگیری با هیلی راسو، از الفاظ رکیکی استفاده کرد و رابین کوئن، مفسر بی‌بی‌سی به سرعت عذرخواهی کرد.

گاف گرافیکی

بی‌بی‌سی در آستانه اولین نیمه‌نهایی جام جهانی در روز سه‌شنبه، یک اشتباه بزرگ انجام داد و قبل از شروع بازی اسپانیا و سوئد ترکیب گرافیکی انگلیس را به جای این دو تیم نشان داد.

عذرخواهی بی‌بی‌سی بابت سوال نامناسب

روسای بی‌بی‌سی به دلیل سوال نامناسب یک خبرنگار در جریان کنفرانس مطبوعاتی از کاپیتان مراکش، گیزلان چباک، مجبور به عذرخواهی شدند. چباک قبل از بازی مراکش در جام جهانی زنان مقابل آلمان با رسانه‌ها روبرو شد. از این مهاجم پرسیده شد که آیا بازیکنان همجنس‌گرا هم در تیم مراکش وجود دارد یا خیر. خبرنگار بی‌بی‌سی پرسید: «در مراکش رابطه همجنس‌گراها غیرقانونی است. آیا شما بازیکنان همجنس‌گرا در تیم خود دارید و زندگی آنها در مراکش چگونه است؟» مجری کنفرانس بلافاصله مداخله کرد و گفت: «ببخشید این سوال بسیار سیاسی است و ما فقط به سوالات مربوط به فوتبال می‌پردازیم.» بعد از این اتفاق، سخنگوی بی‌بی‌سی به سی‌ان‌ان گفت: «می‌دانیم که این سوال نامناسب بود. ما قصد آزار یا ایجاد ناراحتی نداشتیم.»

عجیب‌ترین اتفاق‌های جام جهانی زنان ۲۰۲۳/ از فحاشی و سؤال عجیب در کنفرانس تا حجاب و چالش با سرمربی قهرمان

حجاب بازیکن مراکش

نوحیلا بنزینا، مدافع مراکش در جریان پیروزی تیمش مقابل کره جنوبی، اولین بازیکنی در تاریخ جام جهانی شد که حجاب اسلامی بر سر دارد. فیفا تا سال ۲۰۱۴ حجاب را به دلایل بهداشتی و ایمنی ممنوع کرده بود. بنزینا الگویی برای فوتبالیست‌های زن کشورش محسوب می‌شود و با رساندن تیمش به مرحله حذفی باعث شد تا به او بیشتر افتخار کنند.

عجیب‌ترین اتفاق‌های جام جهانی زنان ۲۰۲۳/ از فحاشی و سؤال عجیب در کنفرانس تا حجاب و چالش با سرمربی قهرمان

گاندالف در مقابل گل‌ها

تب جام جهانی حتی به ارتفاع ۳۶۰۰۰ پایی هم رسید. در پرواز هواپیمایی امارات که پر از استرالیایی بود ضربات پنالتی استرالیا و فرانسه پخش می‌شد. زمانی که ضربه تعیین‌کننده کورتنی واین جایگاه نیمه‌نهایی را برای استرالیایی‌ها رقم زد، کل کابین غرق شادی و پایکوبی شد. البته به جز یک مسافر که در کمال آرامش به تماشای «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» ادامه داد.

درگیری مداوم اسپانیا با ویلدا

قهرمانی اسپانیا در جام جهانی زنان با یک خصومت مداوم در پشت صحنه خدشه‌دار شد. سپتامبر گذشته، ۱۵ بازیکن از جمله آیتانا بوماتی، اونا باتله و برنده دو توپ طلا، الکسیا پوتیاس، دست به اعتصاب زدند و به یک سری مسائل مربوط به اعضای کادر مربیگری و همچنین فدراسیون فوتبال اسپانیا اعتراض کردند. آنها به حرفه‌ای نبودن فدراسیون اشاره کردند و از رفتار برخی از اعضای تیم مربیگری خورخه ویلدا شکایت کردند.

با وجود اینکه بازیکنان معتقد بودند ویلدا فضای اردوی تیم را مسموم کرده، فدراسیون از مربی حمایت کرد و باعث عصبانیت هواداران و بازیکنان شد. با وجود این، پنج مهاجم به جام جهانی سفر کردند، در حالی که سه بازیکن خانه ماندن را انتخاب کردند. ماپی لئون، پاتری گیجارو و کلودیا پینا همگی خود را برای انتخاب تیم ۲۳ نفره زنان از دسترس خارج کردند. و با وجود غیبت آنها اسپانیا قهرمان جهان شد.

اما اصطکاک زیادی بین بازیکنان و کادرفنی وجود داشت. الکسیا پوتیاس پس از تعویض در دقیقه ۵۷ دیدار نیمه‌نهایی اسپانیا با سوئد، به ویلدا و کمک مربی نگاه نکرد و با آنها دست نداد. چندین بار هم بازیکنان اسپانیا در طول تورنمنت مربی را نادیده گرفتند که فیلم‌های این صحنه‌ها پخش شد.

عجیب‌ترین اتفاق‌های جام جهانی زنان ۲۰۲۳/ از فحاشی و سؤال عجیب در کنفرانس تا حجاب و چالش با سرمربی قهرمان

این مطالب را هم بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی