نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
لیگ برتر ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رقابت‌های لیگ برتر ایران بیشتر از این‌که شبیه یک فوتبال واقعی باشد، یک جنگ اعصاب تمام‌عیار است.

این روزها از رقابت‌های لیگ برتر کمتر می‌نویسیم؛ به عبارت دقیق‌تر وقایع فوتبال ایران دیگر هیچ چشم و چراغی را روشن نمی‌کند. بدون تعارف، نه لیگ جذابی داریم نه نتایج تیم ملی در جام ملت‌ها چشم‌نواز بود؛ بنابراین دلیلی ندارد که فوتبال داخلی «چشم‌ها» را خیره کند.

البته پرسپولیس و استقلال در یک رقابت شانه به شانه، چند هفته‌ای است که مایه سرگرمی شده‌اند. جواد نکونام به یک مربی تیم‌جمع‌کن تبدیل شده و اوسمار جانشین شایسته‌ای برای یحیی گل‌محمدی بوده اما هیچ کدام از این نکته‌ها، جای یک فوتبال بکر و جذاب را نمی‌گیرد و ما از کدام تیم در لیگ برتر فوتبال می‌بینیم؟

پرسپولیسی‌ها در اندیشه پاسخ‌گویی به استقلالی‌ها هستند. نکونام در کنفرانس خبری، بدون هیچ نام و نشانی مدعی می‌شود که همه دوست دارند استقلال ببازد؛ این پیامِ مستقیم او به هواداران است! پرسپولیس شکایت می‌کند، استقلال دنبال ادعای حیثیت می‌رود، کمیته انضباطی دست به کار می‌شود و جرایمی را برای خاطیان در نظر می‌گیرد. هیچ‌کس اما متنبه نمی‌شود و مصاحبه‌ها و حرف‌های بی‌مایه همچنان ادامه دارند.

در چنین لیگی که اغلب بازی‌هایش بیش از ۲۰ دقیقه قابل تحمل نیستند، چگونه می‌توان توقع تشکیل یک تیم ملی قدرتمند داشت؟ لیگی که از ساعات‌ها قبل بر سر رنگ پیراهن تیم‌ها جر و بحثی عمیق درمی‌گیرد و پیراهن سفید و سیاه به محل مناقشه تبدیل می‌شود، مسلما نمی‌تواند مولد باشد. لیگی که در بهترین بازی‌هایش «بکش بکش و بزن زیرش» به چشم می‌خورد، نمی‌تواند بازیکنان سازنده‌ای را تحویل تیم ملی بدهد که در جام جهانی، ایران را به مرحله حذفی برسانند. این لیگ اساسا دوست‌داشتننی نیست. برای تماشای بازی‌های کودکانه لیگ ما، باید اعصاب پولادین داشته باشید.

از چنین لیگی، از آدم‌هایی که در این لیگ کار می‌کنند و حقوق می‌گیرند، در یک کلام توقع حرفه‌ای بودن می‌رود. در این‌جا اما یگانه‌موردی که به چشم نمی‌خورد حرفه‌ای‌گری است. این لیگ، لیگ لاف زدن و وقت تلف‌کردن است؛ همین!

بیشتر بخوانید: عربستان به دنبال برگزای جام جهانی است و اینجا سر پیراهن مشکی دعوا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۱
  • حسن IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    توی این لیگ دقیقا باید مدل نکونام بود وگرنه مافیای لونگ نابودت میکنن
    • مافیای سرخ را دور کنید ! IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      تا زمانی که عناصر نفوذی تیم پیروزی در این فوتبال هستن ، تا زمانی که عناصر رده بالای پیروزی چی مثل فلان وزیر و فلان وکیل و .... دخالت و نفوذ در کار فدراسیون و فوتبال میکنن اوضاع فوتبال همینه و همانطور که گفته شده و نوشتین روزبروز بدتر هم خواهد شد ، فوتبال در ایران شاید صد سال قدمت داشته باشه اما چهره کثیف و زشت این فوتبال رو درست از زمان تصدی مسعود سلطانیفر بر وزارت ورزش تا امروز شاهد هستیم و آقای کیومرث هاشمی واقعا برای پاکسازی و بهسازی فوتبال کار سختی دارن .
    • کاوه IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      فرقشون در شخصیتشونه ..کیسه تیم بی شخصیت .. پرسپولیس با شخصیت
  • بشنو از لنگ چو حکایت میکنه ..... IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    قشنگ مشخص که نویسنده لنگی از نتیجه استقلال بشدت احساس درد و ناراحتی در قسمت نشیمنگاهش کرده و با قلمی پر از حب بغض نسبت به نگارش این مقاله بی مایه همت گماشته
    • ناصر IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      چه نتیجه ای کسب کردید که بخوایم بسوزیم ؟توی چهارده سال با تمام باند بازیا و شعارها و گل آلود کردن جو برای پرسپولیس و مصاحبه و ایمیل و هوچی گری فقط دو بار قهرمان شدید که بار دوم تقدیمی از سجادی بود.یه تیم حکومتی که شبیه بابتون حکومت شدید داد میزنید دشمن دشمن که ضعفتونو لاپوشونی کنید دقیقا مثل حکومتتون
  • ناصر IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    دقیقا لیگ ایران سالهاست به درد نمیخوره دقیقا هم از زمانی که استقلال ضعیف شد و این ضعف رو با مصاحبه و جنجال و بیانیه و راپیمایی و شعار دادن خواست گردن تیمها و وزیر و رئیس بندازه‌.خوب که دقت کنید تمام بازیکنا و‌کادر فنی و مدیزیتشون حتی اگه با تراکتور هم بازی داشته باشن امکان نداره از پرسپولیس حرف نزن تا آب رو برای تیم قرمز گل آلود کنن و بشینن ماهی بگیرن.ولنگاری و لات بازی رو توی این تیم به وضوح میبینیم
  • قشقای IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    بله جند سال لنگ با همه کمکی قهرمان میشد طوری نبود لیگ.الان یهو اینجوری شده.ابو بریز اونجا که......
  • لنگ و عقده آسیایی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    چراییه بد بودن و اعصاب خوردکن بودنه لیگ و بیانیه و شکایت و ناداوری و.....اینه که فقط میخان سر مردم گرم بشه و هدف پیشرفت فوتبال نیست.ولی آغاز این افتضاح از زمانی بود که وزیری بخاطر علاقش به لنگ ،حمایتی کورکورانه و ناجوانمردانه از لنگ را استارت زد و بدنبال آن داوران،صداسیما وعده ای نون به نرخ روزخورکه بو برده بودن ،بهتره از لنگ حمایت کنن ،خودشیرینی کردن ،بدونه اینکه فکر کنن اینکارا چه عواقبی و چه مضراتی برای کل فوتبال خواهد داشت.و شد آن چیزی که نباید می‌شد و فوتبال به این روز افتاد.لنگی ها سرخوش از چند جام مسخره اسنپی ،آتش بیار معرکه ،خودرا به نفهمی زدن و هرتیمی اعتراض میکرد،آنها فقط مشغول کرکری خواندن...چه شد حاصل غیر از چندجام بی ارزش برایه تیم سوگلی در کنار فوتبالی که برایه پیشرفت،پسرفت را انتخاب کرد.چرا هرگز فریاد تیم هایه دیگر و بخصوص استقلال را جدی نگرفتید.همین چندسال قبل بود که دیگه همه تیما میگفتن ،؛دو جام بگذارید و یکی را به لنگیا تقدیم کنید و بقیه تیما برای جام دوم رقابت کنن..!!!چرا خبرگزاری‌ها این واکنش هارو جدی نمیگرفتن؟؟ حتما نمی صرفید براشون.!!!!!!!
    • علی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      متوهم زاده ها فقط داوری بنیادی فر رو یه بار بدون توهم نگاه کنید بعدش هرچی گفتید درسته...چکش که شامل عفو شده و از یه مکتبی هست که فکر میکنه همه دشمن هستن
  • سید IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    چقد عالیییی نوشتی دمت گرم! واقعاً دوزار هم نمیرزه این فوتبال ایران..نگاه کنید مثلن دربی یا..من استقلالیم ولی حرکات امثال نکونام و طرز بازی کردن مزخرفش رو نمیفهمم..
  • افشین دست کج IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    باز استقلال رفت صدر جدول و رسانه های شیتیل بگیر شروع کردن
  • شیشتایی هوچیگر DE ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    نیمکت هوچیگر استقلال لیگ ایران رو به گند کشوندن با داد و بیداد و جادوگری و خرافات
  • نادر IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    چطور تا زمانی که پرسپولیس قهرمانی قلابی می‌گیرد خبری از بیهوده بودن لیگ نیست ولی تا می بینند استقلال نتیجه می گیرد شروع به سمپاشی ونقد های فاشیستی می کنند.
  • محمود22 IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    فعلا که قشنگ سرگرممون کردن فقط بگیم فلان تیم اینطوریه اونطوریه تا سرمون گرم همین چیزها بشه و در همین حد بفهمیم
    • شهروز IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      دقیقا درسته . بعضی ها عمدا یا سهوا دارن مساله رو قرمز و آبی می‌کنن . در حالیکه مشکل اصلی از دولتی بودن فوتباله .
  • مازیار IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    بعلت اینکه یه لیگ محلی با امکانات کم اما پر از مدعا زیاد بقول خدا بیامرز منصور خان در حد لیگ افغانستان است بالاخره تو این ورزش عمری بودن ...
  • کامران زارعی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    لنگ،لنگ،لنگ،لنگیها
  • Cyrus US ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    بقول مرحوم حجازی، همه چیز مون مثل هم است! من بیشتر از 50 سال است که پرسپولیسی هستم، سالها در ایران و خارج از ایران فوتبال بازی کرده ام. فوتبال ایران چیزی بجز یک ملغمه فریب نیست! تیم نکونام با هوچی گری او و رابطه خویشآوندی اش با آیت الله نکونام در حال نتیجه گیری ست! از آنطرف پرسپولیس مربی اش را بدلیل واضح برای همه از دست داده است. این فوتبال نیست، افتضاح فرهنگی و اجتماعی ست!
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    مقاله بسیار خوب. خلاصه بازی های پرسپولیس رو هم به لطف حضور اورونوف و عالیشاه نگاه میکنم. نیم فصل اول البته خلاصه بازی‌های سپاهان مورایس هم دیدن داشت. اما امان از اخبار ورزشی که همش شده بیانیه و تهمت. انگار دو تا بچه که سر عروسک یا تفنگ آب‌پاش سر هم غر میزنن.
  • . IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    اجازه داریم این مقاله به ظاهر روشنفکرانتون رو باور نکنیم ؟؟ بیشتر تیتر ها و مصاحبه های شما از آدمایی اهل لاف و کری خون و سطحیه …. ۸۰ درصد خبراتون راجع به حاشیه ها و پشت پرده هاست . اونوقت دم از حرفای عمیق و فلسفه فوتبال میزنید ؟؟؟؟؟!!!!!!!
  • علی IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    جالبه که همه افرادی که از کیفیت لیگ می نالند، روز شماری میکنن واسه دیدن بازیاش!!! این افراد همونایی هستند که سریالای آب دوغ خیاری صدا و سیما رو هم از دست نمیدن خخخخخخخخخخخخ حالا بهشون بگو بازی دیشب سیتی و تاتنهام که خیلی خفن بود رو دیدین؟ اصلا نمیدونن سیتی یا تاتنهام خوردنیه، پوشیدنیه...
  • کامران زارعی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    بس کنید لنگیها شما لیگ رو دوست ندارین هرروز دارین در این مورد مقاله می‌مینویسید همین که هست چون لنگ قهرمان نمیشه از یک ماه پیش شروع به این نوشته ها کردین، لنگیها خودتون از رو نرفتین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی