نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
پرسپولیس با استراتژی سلطان؛ مرد برزیلی دهه ۶۰ را بازسازی می‌کند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پرسپولیس دوباره مثل تیم سلطان در دهه ۶۰ شده که در همان ۱۵ دقیقه اول تکلیف رقبا را یکسره می‌کند.

در تمام این سال‌ها هر کس مربی پرسپولیس بوده سایه سنگین علی پروین را روی خود احساس کرده است. البته سلطان پرسپولیسی‌ها بنا به دلایل بسیار زیاد چهره اول تاریخ این باشگاه است اما به عنوان مربی هم رکوردهایی دارد که روی کار جانشینان خود سایه می‌اندازد.

طرفداران پرسپولیس همیشه هر تیمی را به شرط خوب بودن با تیم دهه ۶۰ مقایسه می‌کنند. تیمی که هر سال فاتح معدود جام‌های برگزار شده در آن زمان می‌شد و سال ۶۶ هم که برای اولین بار سه جام در فوتبال ایران برگزار شد، با قاطعیت هر سه را برد. پرسپولیس در آن سال‌ها اصطلاحاً در شروع مسابقه با دو گل از حریف پیش بود، چه به خاطر ستاره‌ها و چه به خاطر سبک بازی اما نقطه قوت این تیم آنجا بود که در همان ۱۵ دقیقه اول از ضعف روحی روانی حریف استفاده و گل یا گل‌های برتری را می‌زد.

با استفاده از همین روش ساده پرسپولیس آن زمان سالی یک شکست می‌خورد که یک اتفاق بزرگ در ورزش محسوب می‌شد! حالا در لیگ ۲۳ حرفه‌ای پرسپولیس اوسمار هم به دنبال همان استراتژی است. مربی برزیلی از هفته شانزدهم روی نیمکت جانشین یحیی گل محمدی شد و حاصل کار او در ۱۲ بازی دور برگشت ۹ برد، دو مساوی و تنها یک باخت است. با ۱۸ گل زده و فقط ۴ گل خورده و با ۲۹ امتیاز در صدر جدول نیم فصل دوم.

تیم یحیی گل محمدی در پایان هفته دوازدهم دور رفت با ۷ پیروزی، ۴ مساوی و یک باخت، با ۱۴ گل زده و ۶ گل خورده ۲۵ امتیاز داشت و بعد از سپاهان ۲۸ امتیازی و استقلال ۲۵ امتیازی به خاطر تفاضل گل کمتر در پله سوم بود.

همه فوتبالی‌ها قبول دارند که تیم ویرا علاوه بر نتیجه، فوتبال بهتری هم ارائه می‌کند. تهاجمی و از همان دقیقه اول به دنبال گل زدن است اما نکته مهم‌تر اینکه در ۹ پیروزی ویرا با پرسپولیس و از ۱۸ گل زده در دور برگشت، ۷ گل در نیمه اول به ثبت رسیده که ۴ گل در همان ۲۰ دقیقه اول بوده است. یک گل هفته ۱۸ مقابل ذوب آهن، یک گل هفته ۲۴ برابر صنعت نفت، یک گل هفته ۲۶ برابر نساجی و یک گل هفته ۲۷ مقابل هوادار که هر چهار بازی پرسپولیس در خانه حریف مهمان بود!

یعنی پرسپولیس در ۴ مسابقه در همان دقایق ابتدایی بازی کار را یکسره کرد، درست مثل پرسپولیس سلطان در دهه ۶۰...

بیشتر بخوانید: بمب پرسپولیس در نقل‌وانتقالات مشخص شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ارش IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    پرس خیلی زیبا بازی میکنه فقط دفاع یکم تمرکزش کمه این تیم باید قهرمان شه
    • ایکبیری IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      آخه تیم پیروزی رو کسی به حساب نمیاره که بخواد جلوش بازی کنه. تیم پیروزی نه شخصیت قهرمانی داره، نه هوادار درست و حسابی داره، نه برند معروفی داره. صرفا فقط هوچی گری می کنند
  • فرامرز IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    تیم اوسمار را با تیم علی پروین مقایسه کردن کم لطفی ست به دانش مربی گری اوسمار البته اگر مربی گری را علم بدانیم و نه تجربه محض.تیم های امروزی مقابل پرسپولیس تیم های به مراتب قوی تری هستند با تاکتیک های دفاعی پیشرفته که برای نتیجه گرفتن روبه روی پرسپولیس می ایستند اصلا هم خودشان را از پیش باخته نمی دانند پس تاکتیک مناسب برای شکست دادن شان لازم است اتخاذ این تاکتیک هم لازمه اش داشتن دانش مربی گری ست پس کار این پرسپولیس از کار آن پرسپولیس بزرگتر است تیم هایی که در دهه شصت مقابل پرسپولیس کیسه گل می شدند خودشان به لحاظ روانی مقابل پرسپولیس دو بر صفر عقب بودند ترکیبی داشتند عمدتا محلی یا جمعی از دوستان که با هم گرد می آمدند و تیمی را می‌ساختند مقابل شان یک ورزشگاه پر از طرفدار قرار داشت که بی امان پرسپولیس را تشویق می کرد . خواهش می کنم به علم مربیگری احترام بگذارید این پرسپولیس مانند همان پرسپولیس می برد لیکن شرایط یکی نیست این کامنت را به عنوان یکی از همان تماشاگران می نویسم یعنی کسی که آن فضا را تجربه کرده و به چشم خود دیده است نه این که از کسانی شنیده باشد
  • لیگ و لنگ سوگلی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    در اقداماتی هدفمند و مغرضانه،خبرگزاری‌ها و داوری‌ها و حتی سازمان لیگ، در هفته هایه حساس پایانی لیگ،شروع به روحیه دادن و حمایت از تیم سوگلی لنگ و ایجاد هجمه و فشار مشکلات و تخریب روحیه تیم مردمی استقلال کرده اند...ایجاد فضایه حمایتی برای یک تیم(لنگ)و تخریب و فضایه مسموم برای استقلال ،رقابت را نابرابر و در نهایت به زیان فوتباله کل ایران خواهد شد.نگاهی به تیتر همین گزارش در مقابل اخبار و گزارش هایه مربوط به استقلال روشنگر این فضایه نابرابر است.
    • مرتضی میرزایی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      از کجای کیسه باید تعریف کرد...خدا وکیلی زیر توپ زدن شد فوتبال....به والا تعصب به کنار... استقلال شانسی وبا کمک.....داره گل میزنه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی